۴۵۵۹۹۳
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

صنعت گردشگری ترکیه به قهقرا رفت!

سفر گردشگران خارجی به شهر استانبول ترکیه به عنوان یکی از مهمترین شهرهای گردشگری جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی با حدود ۲۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ۹ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۹۸۷ نفر رسید.

خبرگزاری ایرنا: سفر گردشگران خارجی به شهر استانبول ترکیه به عنوان یکی از مهمترین شهرهای گردشگری جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی با حدود ۲۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ۹ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۹۸۷ نفر رسید.
بنا به اطلاعیه اداره فرهنگ و گردشگری استانبول، سفر گردشگران خارجی به کلانشهر استانبول فقط در دسامبر آخرین ماه سال گذشته میلادی با ۱۸ درصد افت نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به رقم ۶۷۴ هزار و ۳۰ گردشگر کاهش یافت.
صنعت گردشگری ترکیه به قهقرا رفت!
در حالی بخش فرهنگ و گردشگری ترکیه به لحاظ موج حملات تروریستی در شهرهای بزرگ این کشور به ویژه استانبول، سال 2016 میلادی را سالی از دست رفته ارزیابی و چشم امید خود را به سال جدید میلادی دوخته بودد، حمله تروریستی خونین در اولین ساعت سال نو میلادی به مکان تفریحی 'رینا' در استانبول به عنوان یکی از مشهورترین کلوپ های شبانه و در پی آن حمله تروریستی شب گذشته در ازمیر، تا حد زیادی چشم انداز بهبود فصل گردشگری در سال جدید را در ترکیه تیره کرد.
بررسی داده های اداره فرهنگ و گردشگری استانبول نشان می دهد در سال 2016 میلادی فقط در ماه ژانویه ورود گردشگران به این شهر نسبت به ژانویه سال 2015 میلادی کاهش نداشته ولی بیشترین کاهش در بازه ماهانه، در ژوئن سال گذشته با 35.2 درصد نسبت به ژوئن سال 2015 میلادی بوده است.
از سال 2000 میلادی به بعد این اولین باری است که در شمار گردشگران خارجی که برای بار دوم به این کشور سفر می کنند، کاهش دیده می شود.

در سال گذشته 10.9 درصد از گردشگران خارجی سفر کرده به استانبول را شهروندان آلمان، هفت درصد را ایرانی ها، 5.2 درصد را عربستانی ها، چهار درصد را اتباع انگلیس، 3.9 درصد را فرانسوی ها، 3.5 درصد را آمریکایی ها، 3.2 درصد را اتباع روسیه و 3.1 درصد را اوکراینی ها تشکیل می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامی

      متاسفم برای ایرانی هایی که پول خود را به جیب ترک ها میریزند

    • بدون نام

      کشوری که با روسیه دوست شود همه چیزش به باد میره حتی تورسیمش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اطلاعاتتون ضعیفه و نظر غلط میدین.ترکیه با داعش رفاقت کرد و این نتیجش شد

    • javad

      پس کجا خرج کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کشور خودمون کم جایی نیست این همه مناطق گردشگری متنوع داره برو اونجا درضمن پولت هم خرج اجنبی های داعشی نمیشه میره تو جیب هم وطن خودت و اینطوری یه خورده فضای کسب کار و اقتصادی هم بهتر میشه

    • بدون نام

      نره ترکیه
      یک کشور فاشیست و داعش پروره

    • مهدی

      هر کسی یه بار ترکیه رفته نظر بده لطفاااا

    • کاکو

      نگران نباشید هیچ اتفاقی واسه صنعت توریسم کشورترکیه نمیوفته.بجای 35میلیون توریست در سال میشه 34 میلیون.حالا بازم خوبه ما کم کم بهشون میرسیم.سالی 2میلیون توریست دارم تازه ایرانیهای مقیم خارج هم که واسه دید و بازدید میان جز همین امار هستن.سازمان حهانگردی اونارو هم خارجی و توریست حساب میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج