۴۵۶۵۶۳
۳۵ نظر
۵۰۱۱
۳۵ نظر
۵۰۱۱
پ

تابعیت ایرانی افراد دو تابعیتی لغو می شود

سید حسین نقوی حسینی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ما باید یک قانون جامعی در حوزه تابعیت تهیه کنیم، گفت: مطابق قانون مدنی افراد دوتابعیتی که تابعیت کشور دیگری را می پذیرند تابعیت ایرانی آنها لغو می شود وحتی حق داشتن اموال غیرمنقول را هم ندارند.

خبرگزاری میزان: سید حسین نقوی حسینی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ما باید یک قانون جامعی در حوزه تابعیت تهیه کنیم، گفت: مطابق قانون مدنی افراد دوتابعیتی که تابعیت کشور دیگری را می پذیرند تابعیت ایرانی آنها لغو می شود وحتی حق داشتن اموال غیرمنقول را هم ندارند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون کشور ما کسی که تابعیت کشور دیگری را می پذیرد تابعیت ایرانی او لغو می شود ودر اصل یک تابعیتی است.

وی با تأکید بر اینکه چه کسانی تابعیت مضاعف را پذیرفته اند واین حقوق در مورد آنها باید اعمال شود، اظهار داشت: وقتی که فرد نمی تواند اموال غیر منقول داشته باشد به طور مضاعف نمی تواند مسئولیت داشته و یا کارمند دولت باشد.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه چون پذیرش تابعیت مضاعف یک عمل غیر قابل قبول در داخل کشورهاست، بیان داشت: بنابراین، این عمل یک عمل مجرمانه است و معمولا افراد پنهان کاری می کنند.

وی با اشاره به جرم بودن داشتن تابعیت دوگانه اظهار داشت: مجازات این دسته از افراد محرومیت از تابعیت ایرانی و برخی دیگر از حقوق از جمله مشاغل دولتی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل پنهان کاری افراد دارای تابعیت مضاعف آمار دقیقی از آنها و جود ندارد، خاطر نشان کرد: چون دوتابعیتی یک عمل مجرمانه است و از نظر حقوق بین الملل و همچنین حقوق داخلی اغلب کشورها اقدامی مذموم است، بر همین اساس دوتابعیتی ها در خصوص تابعیت خود پنهان کاری می کنند و آشکارا عمل نمی کنند و ما آماردقیقی از این افراد درحوزه مسئولیت ها و حوزه های دولتی نداریم. ولی هیئت تحقیق و تفحصی که کارش را شروع کرده راهها و شیوه هایی را طی می کند تا بتواند به یک آمار رسمی برسد.

وی با اشاره به گزارشی که وزارت اطلاعات اعلام کرده، بیان داشت: اغلب افراد دوتابعیتی جزء مدیران هستند و در مورد تابعیت مضاعف آنها به صراحت اظهار نظر شده و صلاحیت آنها را رد کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: مطابق آنچه که استعلام صورت گرفته ما نباید مدیر دوتابعیتی داشته باشیم، مگر اینکه در مورد افرادی استعلام نشده باشد.

نقوی حسینی با اشاره به بررسی هایی که در کمیسیون امنیت ملی صورت گرفت، گفت: یکی از خلأهای قانونی که به آن اشاره شد لزوم جداسازی مفهومی بین اصطلاحات تابعیت مضاعف، گرین کارت و حق اقامت بود تا حدود حقوق و تکالیف هر کدام به طور مجزا مشخص شود.

وی با تأکید بر ضرورت تهیه قانون جامع درحوزه تابعیت خاطر نشان کرد: ما باید از این طریق همه مفاهیم را تعریف و حدود آن را مشخص کنیم و ممنوعیت ها و محدودیت های آن را قید کرده تا تکلیف افراد مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان مانع اصلی در اقدام در اعمال حاکمیت با دوتابعیتی ها را خلأ قانونی خواند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پيشنهاد كاملا بجايي است .
      دو تابعيتي ها بايد تصميم بگيرند كه ايراني هستند يا خارجي ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موقتا خارجی میمونم. وقت خودش تو باید تصمیم بگیری کدومشونی جووووونم

      • سرپیکو

        تو دوغتو بنوش

    • بدون نام

      امیدوارم برای مسئولین استثنا نباشه .چرا که تعداد زیادی از خانواده های مسئولین دوتابعه هستن و این قانون برای آنان هم اجرا شود نه فقط مردم عادی!!!

    • بدون نام

      آقا زاده ها هم شامل میشن؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا این سوال لازم بود ؟ خب معلومه که نه . اگرم کسی غیر این گفت بشنو و باور ... (البته اونش دیگه با خوده شنونده)ما که به زور از عهده مخارج همینجاشم بر میایم چه برسه به یه جای دیگه هم با اینجا

    • بدون نام

      امروز در سایت الجزیره خوندم ترکیه داره به مردم عادی عراق و سوریه تابعیت ترکیه میده (که منافع سیاسی و احتمالا در اینده ارضی براش داره) اون وقت ما تابعیت افراد با تجربه و با دانش که اصالتا ایرانی هم هستند را هم داریم لغو میکنیم.

    • بدون نام

      آخه دکتر ! وقتی حالا نمی دونید چه کسانی دو تابعیتی هستند چطور بعدا می خواین متوجه بشین ؟ در ثانی این قانون رو زمانی دارید تصویب می کنید که جناب دکتر خاوری با تابعیت دو گانه پولا بیت المال رو سرقت کرده

    • بدون نام

      تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاه دو تابعیتی هستند، از دولت ایران حقوق میگیرن، پولهاشونو خارج خرج میکنن، در ضمن خیلیهاشون به خصوص استادای رشته های فنی به اسرار نظامی و فنی ایران دسترسی دارن، تابعیت آمریکا و انگلیس و کانادا رو هم دارن !!!

    • بدون نام

      این طرح ضرر خالصه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم به ضرر مناقع کشوره
        هر کی دو تابعیتی باشه نمیشه گفت دزذ

    • بدون نام

      کاش از ما را هم لغو میکردند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو همون جایی که میخای

    • هومن

      بنظرمن این طرح فقط برای دولتی ها باید اجرا بشه.مردم عادی که میخوان از مزایای زندگی در یک کشور بهتر بهره مند شوند و بتوانند به ایران هم برای دیدار سفر کنن نباید مشمول این قانون شوند.

    • بدون نام

      دو تابیعتی ها را زود شناسایی میکنید ولی انهایکه شاید صدها خانه !ویلا !اپارتمان وهزاران هکتار زمینهای بی صاحب را تصرف کرده اند را نمیبینید مگر یک نفر چند دستگاه برج زمین اپارتمان ویا ماشینهای که هنوز در کشور ثالث در خیابان نیست ومیلیاردی ارزش دارد واعضای خانواده اش هر کدام رقم مالیشان را نمیتوان خواند را شناسی نمیکنید مگر اسلام دین مساوات نیست پس از نظر شما مرگ خوبه برای همسایه ولی یک زن هشتادوشش ساله با یک پسر محجور وبیمار در یک اتاق بیست متری بون امکانات ودرامد را شناسای نمیکنید یک تیم هم برای این قشر بگذارید

    • خارج

      حدود شش میلیون ایرانی در اروپا و قاره امریکا زندگی میکنند که تقریبا همه دو تابعیتی هستند و این یک پنهان کاری نبوده سفارتهای ایران مدارک همه را دارند. این افراد برای کمک به خانواده و یا سرمایه گذاری در ایران سالیانه حداقل دو میلیارد دلار ارز به ایران میاورند. در حالی که کشورها دنبال سرمایه گذاران خارجی هستند ،الان ایران اگر اینها را از تابعیت خارج کند باید منتظر قطع این ارز اوری هم بشوند. باز هم یک بحث بیمورد از قانون گذاران کشور. کی کشور ایران میخواد از اشتباهات دست بردارد خدا اعلم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله بعدش دلار گرون میشه و ............

    • خارج

      حدود شش میلیون ایرانی در اروپا و قاره امریکا زندگی میکنند که تقریبا همه دو تابعیتی هستند و این یک پنهان کاری نبوده سفارتهای ایران مدارک همه را دارند. این افراد برای کمک به خانواده و یا سرمایه گذاری در ایران سالیانه حداقل دو میلیارد دلار ارز به ایران میاورند. در حالی که کشورها دنبال سرمایه گذاران خارجی هستند ،الان ایران اگر اینها را از تابعیت خارج کند باید منتظر قطع این ارز اوری هم بشوند. باز هم یک بحث بیمورد از قانون گذاران کشور. کی کشور ایران میخواد از اشتباهات دست بردارد خدا اعلم...

    • علی

      یامرغ باش بپر یا شتر باش ببر

    • traveler

      اولا شما با اینکار حقوق افراد رو پایمال میکنید و ثانیا جناب آقای امنیت ملی افراط و تفریط زبانه های دو طرف یک شمشیر هستند.در کشور ما مدیران یک تابعیتی صدماتی به این مملکت زدند که صد تا داعشی خارجی نمیتونه بزنه بیفتید دنبال اصلاح سیستم و دست بردارید از اصلاح ملت!!!

    • بی نام

      شما شب خوابیدید صبح پاشدید تصمیم گرفتید یهو چند میلیون ایرانی دیگه ایرانی نباشن و اموالشون رو مصادره کنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا هدف دارن
        ایرانیای مقیم اونور همه اساتید و تجار باعرضه و پولداری هستن
        هر سال این دولت نقشه میکشه چطور پولای اونارو و سرمایه هاشونو بدزده

    • حمید

      در لحظه ای که این تصمیم اجرا بشه میلیاردها دلار از مملکت خارج میشه و موج وحشتناکی از تورم ایجاد میشه.

    • خخخخخخخ

      اینا جک هست می خواین بخندیم خندیدم خخخخخخ

    • ناشناس

      دو تابعیتی بی معنی است افرادی هستند که اجازه اقامت و کار در خارج دارند و با کار مقداری ارز بدست میاورند که برای کشور خوب است و باری از دوش دولت برمیدارند و حتی دولت ها خودشان مشوق این هستند که افراد در سایر کشور ها کار کنند مثل هند و بسیاری از کشور های جهان ولی اینکه کسی پاسپورت مثلا امریکا در جیبش باشد و در یک مرکز حساس دولت کار کند اشتباه است نمونه ان خاوری و ...اگر کسی پاسپورت کشور دیگری داشت بهیچوجه نباید کار دولتی داشته و حتی در بعضی صنایع حساس خصوصی هم نباید استخدام باشد زیرا بهانه اکثر این افراد نبود کار در ایران است ولی خوب اگر کار دارند چرا باید تابعیت جای دیگر را داشته باشند ولی اگر مسئولیتی در داخل ندارند و بقول معروف کاره ای نیستند چه اشکالی دارد که تابعیت صد جا را داشته باشند وضرری به کسی نمیزنند

    • یک تابعیتی

      ما تو همین یه تابعیتمون موندیم . از ما بهترون هم بعدا یه فکری میکنن .خداروشکر تو مملکت ما هر درو ببندی دو تا دیگه در باز میشه . بعله ما اینیم . سرشار از نواوری و ابتکار

    • مجتبی

      من الان فرودگاه امام هستم.ایرانی ها را می بینم که با دو پاسپورت خارج میشوند.راحت آمار را می شود گرفت.فکر کنم این را برای مردم عادی نمیگویند .این را برای از ما بهتران میگویند

    • سامان

      8 میلیون ایرانی خارح از ایران زندگی می کنند واقعا اجرای این قانون اشتباه بزرگی هست ، مخصوصا که فقط این قانون تو کشور های جهان سوم اجرا میشه....

    • بدون نام

      ایران اگه جا بود که مهاجرت نمیکردن. دولت که پول مردم عادی را

    • بدون نام

      یعنی اگه پروفسور سمیعی بخواد از آلمان به ایران سفر کنه باید ویزا بگیره. و هزاران مخ ایرانی دیگر که به خاطر بی توجهی دولت دارن غربت را تحمل میکنند. واقعا که ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخ
        اینو خوب اومدی
        فقط دارم میخندماااااااا

    • مریم

      اتفاقا اشتباهه . اگه طرف یه سرمایه گذاری اینجا کرده همشو باید جمع کنه ببره اینجوری ارز از کشور خارج میشه

    • آرین

      من نمیدونستم دولت غیرازبالابردن قیمت دلارجهت تامین کسری بودجه راههای دیگه ای هم ازجمله مصادره دوتابعیتی هاروهم زیرسرداره فکرنمیکنیدبجای دستگیری آقای خاوری این فیلمهارونباید بازی کنید؟

    • اصغر

      گربه دستش به دنبه نمیرسه میگه بو میده!!!

    • آیهان

      همه میدونیم که وجود دوتابعیتی ها به ضرر کشورِ ضعیف ترند
      و خواهشاً برای منافع کوچک خودتون، حرف های شاخدار و عجیب نزنید.
      بعدش هم؛ دو تابعیتی بودن، مجرمانه است و جایی برای دفاع نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج