اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۶۶۹۲
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش وزیر به ممنوعیت جدید برای پزشکان

وزیر بهداشت گفت: ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی مغایر با قانون اساسی است.

خبرآنلاین: وزیر بهداشت گفت: ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش خصوصی و دولتی مغایر با قانون اساسی است.

دکتر سیدحسن هاشمی صبح امروز در مراسم آغاز ساخت مرکز آموزش، پژوهش و سالن همایش های مرکز جامع کنترل سرطان ایران وابسته به بنیاد خیریه و در جمع خبرنگاران درباره قانون ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی گفت: تصمیم ممانعت از فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی هنوز نهایی نشده و در حال حاضر در صحن مجلس در حال بررسی است و بعد هم باید به شورای نگهبان برود.

وی افزود: ما معتقدیم این موضوع با قانون اساسی کشور و با حقوق شهروندان مغایرت دارد. ضمن اینکه اگر بخواهیم از نظر علمی و تکنیکی هم اظهار نظر کنیم، در هیچ جای دنیا چنین قانونی نداریم و مشاهده نمی کنیم که با اعمال فشار و اجبار بر سر این موضوع توانسته باشند این مشکل را برطرف کنند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر این نکته که تصمیمات در این حوزه باید علمی باشد، ادامه داد: آنچه می توان در این مورد گفت این است که ما از طریق رقابت توام با احترام و وضع مالیات های صحیح می توانیم مشکلات خود در این حوزه را برطرف کنیم.

هاشمی افزود: ما باید مراکز آموزشی را توسعه دهیم و برخلاف تصور برخی با لحن محترمانه و قدرشناسی می توانیم به اهداف خود برسیم؛ جامعه پزشکی جامعه بسیار افتخارآفرینی است و ما می باید در قضاوت ها و قانونگذاری های خود دقت کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قانونگذاری‌های ما نباید به نحوی باشد که دانشگاه‌ها و مناطق محروم آسیب ببینند، مطمئن باشید که ما اگر اجبار را مبنا قرار دهیم، به طور حتم دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه های مناطق محروم متضرر خواهند شد.

وی در توضیح این موضوع یادآور شد: این انتخاب برای پزشکان یک انتخاب دوگانه خواهد بود که باید یکی را انتخاب کنند که انتخاب آنها بیشتر متمایل به بخش خصوصی خواهد بود و به این ترتیب هزینه های اضافی این بخش نیز سربار مردم خواهد شد و باید مراقب باشیم که حرف های احساسی زیبای ما در نهایت خروجی‌ای داشته باشد که به نفع مردم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اجحاف و ظلم به مردم

      ممانعت خیلی هم خوب است و به نفع مردم چرا که پزشکان با فعالیت دربخش خصوصی دربخش دولتی هیچ اهمیتی به بیمار نمیدهند چرا که خود را ملزم نمیدانند.

    • بدون نام

      در کشور آمریکا هیچ پزشکی حق کار در بخش دولتی وخصوصی را ندارد در یکی از این دو می تواند کار کند ولی این اقایون چون هم زمان دوتا کار می کنندگان راخلاف حق شهروندی می دانند چون 2بعد از ظهر به بعد وروز های تعطیل درخصوصی بیماران بخشهایی دولتی را می آورند عمل می کنند.

    • بدون نام

      ضمن اینکه با شیفت دادن مریصها از دولتی به خصوصی پول کلانی به جیب میزنند

    • علی

      بجای اینکارا تعرفه های درمانی رو واقعی کنن .نه اینکه سوبسید درمان از جیب پزشک پرداخت شه

    • بدون نام

      اینقدر بعضی از این پزشگان پول دوست هستند که با تصویب این قانون بازهم پول به جیب میزنن اقای هاشمی خودشان هم دربخش خصوصی فعالن وهم دردولتی پس اولین کسی که ضرر می کند خودشون هستند

    • بیمار ایرانی

      ایران واقعا بهشت پزشکان است درکشورهای اروپایی وکانادا وجاهای دیگه مکانیسمهای فراوانی برای کنترل ومدیریت اونهازیاده پزشک بایددرروز بیمارای محدودی ویریت کنه البته بادقت زیاد همراه بامطالعه وبا رچوع به منابع مرجع نه بصورت گله ای دامپز9شکی

    • بدون نام

      اره .پزشکان باید مثل بقیه یا دولتی باشن یا خصوصی

    • فقط پول پول پول منهای شرافت و انسانیت

      مثل گرگهای درنده شده اند و مردم و مریضها را تکه و پاره میکنن و مهمترین هدفشون هم پول در آوردن شده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج