۴۵۶۷۵۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تلاش اتریش برای ممنوع کردن حجاب کارمندان

سباستین کورتز وزیر امور خارجه و ادغام (مهاجران) اتریش، روز جمعه خواستار ممنوعیت استفاده همه کارمندان بخش دولتی از جمله آموزگاران از روسری و حجاب اسلامی شد.

خبرگزاری ایرنا: سباستین کورتز وزیر امور خارجه و ادغام (مهاجران) اتریش، روز جمعه خواستار ممنوعیت استفاده همه کارمندان بخش دولتی از جمله آموزگاران از روسری و حجاب اسلامی شد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، کورتز عضو حزب محافظه کار مسیحی مردم (او وی پی) با مونا دوزدار دستیار وزیر در دولت اتریش برای تهیه پیش نویس قانونی همکاری می کند که در صورت تصویب در مجلس، ممنوعیت استفاده از حجاب در سراسر این کشور شدیدتر از فرانسه خواهد بود که تنها پوشاندن تمامی بدن با حجاب و چادر غیرقانونی است یا آلمان که طبق مصوبه قانون گذاران، دیوان عالی در سال 2015 آموزگاران را برای استفاده از حجاب، محدود کرده بود.
دوزدار عضو حزب سوسیال دمکرات و از یک خانواده عرب و مسلمان است.

سخنگوی کورتز به نقل از وی افزود: در مدارس تاثیر نقش مدل ها و نفوذ بر جوانان مطرح است. اتریش در عین پذیرش مذهب، سکولار است.

کورتز با اشاره به فرهنگ تاریخی اتریش گفت: باید صلیب مسیحی که در این کشور کاتولیک رایج شده، در مدارس مجاز دانسته شود.

یک مشاور دیوان عدالت اروپایی (ئی سی جی) در ماه مارس (۲۰۱۶) گفت: باید به شرکت ها اجازه داد که کارمندان را درباره پوشیدن روسری و حجاب اسلامی به عنوان بخشی از ممنوعیت کلی بر استفاده از نمادهای مذهبی و سیاسی محدود کنند. سخنگوی کورتز نیز در ادامه گفت: وی افزون بر تجدیدنظر در قوانین ادغام اتریش، مایل است ممنوعیت بر حجاب پوشاننده تمامی بدن و محدودیت توزیع قرآن توسط مسلمانان سلفی را اعمال کند.

این در حالی است که سخنگوی برجسته ترین گروه مسلمان اتریش (آی جی جی آی او) می گوید: اعمال تبعیض در محل کار بر اساس زمینه های مذهبی در اتریش غیرقانونی است و اعتماد مسلمانان پس از انتشار این سخنان به شدت متزلزل شده است.

وی افزود: چنین ممنوعیتی نتایج نادرستی خواهد داشت زیرا بانوان شاغل که از روسری استفاده می کنند، می توانند برای غلبه بر تعصب های عمیق پدرسالارانه کمک کنند.

دوزدار نیز به رویترز گفت: تبعیض علیه یک فرد در محل کار بر اساس مذهب درست نیست و وی در انتظار صدور حکم نهایی دادگاه عدالت اروپایی در باره این مساله پیش از مطرح شدن این پیش نویس قانونی در مجلس است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در ماه گذشته (دسامبر ۲۰۱۶) در راستای تشدید موضع خود در برابر ادغام مهاجران در جامعه این کشور، خواستار ممنوعیت حجاب پوشاننده تمامی صورت تا جایی که از نظر قانونی امکانپذیر باشد، شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اینم آزادی !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج