adexo3
۴۵۶۹۴۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سكان‌داري ترامپ در بازار طلا

انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رييس‌جمهور امريكا و مواضع ضدونقيض وي، آينده اقتصاد اين كشور را با ابهامات زيادي روبه‌رو كرده است. تحولات اقتصادي در امريكا به‌راحتي روي عرضه و تقاضاي بسياري از كالاها در اقتصاد جهاني تاثير مي‌گذارد و قيمت‌ها را دچار تغيير مي‌كند.

اكبر رنجبران كارشناس بازار سرمايه در اعتماد نوشت:انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رييس‌جمهور امريكا و مواضع ضدونقيض وي، آينده اقتصاد اين كشور را با ابهامات زيادي روبه‌رو كرده است. تحولات اقتصادي در امريكا به‌راحتي روي عرضه و تقاضاي بسياري از كالاها در اقتصاد جهاني تاثير مي‌گذارد و قيمت‌ها را دچار تغيير مي‌كند. به عنوان نمونه پس از بحران اقتصادي امريكا در سال ٢٠٠٨ قيمت مواد اوليه مثل نفت، سنگ‌آهن و ساير فلزات سقوطي سهمگين را تجربه كرد. در همين زمان طلا به عنوان دارايي امن صعود تاريخي خود را آغاز كرد؛ اما امروز اقتصاد امريكا با معمايي به نام ترامپ روبه‌رو است. از ديد كارشناسان اقتصادي ترامپ دو چهره دارد، يكي چهره‌اي جنگ‌افروز كه مي‌تواند با ايجاد تزلزل در نظم موجود بين‌الملل تنش‌هايي غيرقابل‌مهار با چين و ساير قدرت‌هاي جهاني ايجاد كند و اقتصاد جهاني را به ورطه نابودي بكشاند.
اما چهره دوم وي تاجري هوشمند است كه برنامه‌هاي جدي براي سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي اقتصادي امريكا و كاهش وابستگي اين كشور به نفت دارد. تا پيش از برگزاري انتخابات امريكا به دليل جو تبليغاتي و تخريبي حاكم بر جامعه امريكا چهره اول ترامپ بيشتر خودنمايي مي‌كرد و لذا اكثر كارشناسان معتقد بودند راي آوردن دونالد ترامپ اقتصاد امريكا و به‌تبع آن اقتصاد جهاني را با چالش مواجه كرده و قيمت طلاي جهاني را به سمت ركورد زني جديد هدايت خواهد كرد؛ اما اندكي پس از انتخابات و فروكش كردن هيجانات انتخاباتي، دونالد ترامپ در نخستين سخنراني خود اظهارات معقولي داشت. همين سخنراني كافي بود تا كارشناسان بازارهاي جهاني را متوجه چهره تاجر مسلك خود كند و برنامه‌هاي وي براي توسعه اقتصادي امريكا موردتوجه كارشناسان قرار گيرد. ازاين‌رو اميدها نسبت به افزايش رونق در اقتصاد امريكا به سرعت بالا رفت و قيمت طلاي جهاني را با افتي بيش از ٩ درصد مواجه كرد.
اينكه كدام چهره دونالد ترامپ آينده اقتصاد امريكا را رقم خواهد زد سوالي است كه پاسخش را تنها گذشت زمان مشخص مي‌كند. در اين مدت، نكته‌اي كه كمتر به آن پرداخته شد تبعات منفي احتمالي سياست‌هاي اعلامي ترامپ براي توسعه اقتصادي امريكاست. انتشار صورتجلسه بانك مركزي امريكا (فدرال رزرو) در اواخر هفته قبل نگراني‌هايي در مورد آينده اقتصاد امريكا ايجاد كرد. اين گزارش روي تبعات منفي سياست‌هاي مالي انبساطي دونالد ترامپ متمركز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج