اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۶۹۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ارتش عراق به یک قدمی موصل رسید

نیروهای ارتش عراق در ادامه موفقیت‌های خود در عملیات آزادسازی موصل، به رودخانه دجله در نزدیکی این شهر رسیده و گروه تروریستی داعش، تقریبا به غرب شهر محدود شده است.

خبرگزاری ایلنا: نیروهای ارتش عراق در ادامه موفقیت‌های خود در عملیات آزادسازی موصل، به رودخانه دجله در نزدیکی این شهر رسیده و گروه تروریستی داعش، تقریبا به غرب شهر محدود شده است.

رویترز گزارش داد؛ تازه‌ترین گزارش‌ها از نبرد ضد داعش در عراق حاکی است که نیروهای ویژه ارتش عراق، به نزدیکی دجله رسیده‌اند. عناصر گروه تروریستی داعش نیز بیشتر از نیمی از مناطق تحت تسلط خود را از دست داده‌اند و به مناطق غربی شهر رانده‌ شده‌اند.

در صورت کنترل کامل دجله، عناصر داعش در موقعیت بسیار سخت‌تری برای ادامه تصرف شهر قرار می‌گیرند.

«جان دوریان» سخنگوی ائتلاف ضد داعش، در توئیتر خود نوشته است: عناصر داعش به یکی از پنج پل رودخانه شدیدا آسیب رسانده‌اند؛ اقدامی که به گفته این مقام نظامی نشان‌دهنده «فروماندگی» آن‌ها «در ادامه شکست‌هایشان» است.

شبکه خبری «روداو» نیز گفته بنا بر گزارش‌ها از داخل شهر، هم بر شمار نفرات کشته‌شده افراد داعش افزوده شده و هم «روحیه آن‌ها به خاطر عدم دسترسی به تجهیزات و مایحتاج و نیز مسیرهای مورد نیاز برای تجدید قوا، به شدت ضعیف شده‌است».

پیشروی‌های اخیر در حالی صورت گرفته که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و هم‌تای ترک او «مولود چاووش اوغلو»، در بغداد، اعلام کرده‌اند دو کشور برای اختلافات در مورد حضور نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق، گام‌هایی برداشته و این اختلافات در آینده نزدیک رفع خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج