۴۵۷۱۱۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

افت ۱۲.۴ درصدی گیشه آلمان در سال ۲۰۱۶

آلمانی‌ها از سینما دلسرد شده‌اند

گیشه آلمان با ۹۹۴ میلیون یورو (۱.۰۴ میلیارد دلار) درآمد سالانه و کاهش استقبال سینماروها از تولیدات سینمای این کشور، شاهد افت ۱۲.۴ درصدی در یک سال گذشته بوده است.

وب سایت آی ‌سینما: گیشه آلمان با ۹۹۴ میلیون یورو (۱.۰۴ میلیارد دلار) درآمد سالانه و کاهش استقبال سینماروها از تولیدات سینمای این کشور، شاهد افت ۱۲.۴ درصدی در یک سال گذشته بوده است. در کشوری که سینما رفتن یکی از تفریحات مهم مردم به شمار می‌رود و از این حیث، رتبه هشتم در دنیا را به خود اختصاص داده، چنین افتی عمدتا ناشی از کاهش کیفیت تولیدات داخلی و دلسردی سینماروها نسبت به تماشای فیلم‌های بومی است. بنابر آماری که شرکت «کام‌اسکور» به تازگی منتشر ساخته، گیشه آلمان در سال ۲۰۱۶ از عملکرد فوق‌العاده‌ای که در سال‌های اخیر تجربه کرده، به طرز چشمگیری فاصله گرفته است.
آلمانی‌ها از سینما دلسرد شده‌اند

به گزارش «ورایتی»، کل سودآوری فیلم‌های آلمانی در یک سال گذشته در حدود ۱۶۴ میلیون یورو (۱۷۲ میلیون دلار) برآورد شده که حاکی از افت ۳۴.۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ است. سهم تولیدات سینمای آلمان در بازار ۲۰۱۶، حدود ۱۶.۵ درصد اعلام شده و این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۵، بیش از ۲۲ درصد برآورد شده بود. کمدی «به منزل هارتمان‌ها خوش آمدید» با ۲۴.۸ میلیون یورو (۲۶ میلیون دلار) درآمد، پرفروش‌ترین فیلم سینمای آلمان در یک سال گذشته اعلام شده است.

فیلم‌های امریکایی با کسب ۷۷۰ میلیون یورو (۸۰۶ میلیون دلار) درآمد، در مقایسه با سال گذشته با افت ۴.۲ درصدی روبه‌رو بوده‌اند. هرچند، سهم تولیدات هالیوود در بازار سینمایی این کشور در سال ۲۰۱۶ برابر با ۷۷.۵ درصد برآورد شده و این در حالی است که چنین رقمی در سال ۲۰۱۵، برابر با ۷۰.۹ درصد بوده است.

فیلم فانتزی «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» رکورد پرفروش‌ترین فیلم گیشه آلمان را از آن خود کرد. هفتمین فیلم امپراتوری «جنگ‌های ستاره‌ای» که از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵، توسط استودیوی دیزنی در سینماهای آلمان روی پرده رفت، به درآمدی برابر ۱۰۲ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) دست یافت. جالب آن‌که تنها ۳۶.۲ میلیون یورو (۳۷.۹ میلیون دلار) از کل درآمد فیلم در سال ۲۰۱۶ حاصل شده، اما باز هم رکورد پرفروش‌ترین فیلم سال را به خود اختصاص داده است.

دومین و سومین فیلم پرفروش گیشه آلمان در سال ۲۰۱۶، باز هم از میان محصولات دیزنی در یک سال گذشته بوده: «یک نفر سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» با ۳۲.۳ میلیون یورو (۳۳.۸ میلیون دلار) و «در جست و جوی دری» با ۳۱.۶ میلیون یورو (۳۳.۱ میلیون دلار). همچنین فیلم فانتزی «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» به عنوان محصول «برادران وارنر» با کسب ۳۱.۴ میلیون یورو (۳۲.۹ میلیون دلار) درآمد، رتبه چهارم پرفروش‌ترین‌های گیشه ۲۰۱۶ آلمان را به خود اختصاص داده است.

گیشه آلمان در حالی با افت ۱۲.۴ درصدی در یک سال گذشته روبه‌رو شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۵، تعداد تولیداتی که در سینماهای این کشور روی پرده رفته‌اند از ۷۰۸ عنوان به ۷۶۹ عنوان فیلم افزایش یافته است. از این میان، سهم اکران تولیدات داخلی سینمای آلمان از ۱۸۴ عنوان فیلم در سال ۲۰۱۵ به ۲۵۶ فیلم در سال ۲۰۱۶ رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج