adexo3
۴۶۰۰۵۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مدیرعامل ایران ایر:

ورود اولین ایرباس ربطی به انتخابات ندارد

مدیرعامل ایران‌ایر در خصوص احتمال بازگشت تحریم‌ها و سرنوشت قرارداد ایرباس‌ها گفت: قرارداد خرید ایرباس‌ها به عنوان یک قرارداد بین‌المللی به صورت جدی و دقیق منعقد شده است و طرفین باید به تعهدات خود پایبند باشند.

خبرگزاری فارس: فرهاد پرورش بعدازظهر امروز در نشست خبری حاشیه ورود اولین ایرباس ۳۲۱ هما به کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال مرجوعی بودن این هواپیما توضیح داد: این هواپیما متعلق به هیچ ایرلاین و یا کشور دیگری نبوده‌ است ما از حدود یک سال پیش مشخصات این هواپیما را انتخاب کرده بودیم و این هواپیما کاملاً صفر است و تا پیش از تحویل به ما فقط پرواز تست انجام داده بود.

وی افزود: طبق برنامه مشخص امیدواریم تا پایان سال جاری حداقل ۲ فروند هواپیمای ایرباس دیگر به ناوگان هوایی ایران وارد شود که ایرباس‌ها بدنه وسیع خواهد بود.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: اگر قرارداد ما با ATR هم به نتیجه برسد امیدواریم ۲ فروند از این ATRها فعلاً وارد ناوگان شود.

پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا ورود این ایرباس‌ها پیش از انتخابات تبلیغاتی و بابت انتخابات آینده ریاست جمهوری نیست؟ گفت: ما پس از برجام به عنوان دستاورد آن، برای خرید هواپیما همه تلاش خود را داشتیم تا این هواپیماها هرچه زودتر وارد شود و قرارداد به نتیجه برسد؛ ما شرکتی سیاسی نیستیم و فقط تلاش کردیم که هواپیما را وارد ناوگان کنیم و پیش از دولت بعدی آمریکا پروژه ورود هواپیما آغاز شود و این ربطی به انتخابات ندارد.

وی افزود: پس از برجام تلاش بی‌وقفه‌ای برای ورود هواپیماهای نو داشتیم.

مدیرعامل ایران‌ایر در پاسخ به این سؤال که آیا طرف مقابل هم به تعهدات خود پایبند است، گفت: طبق قرارداد دو طرف متعهد به قرارداد هستند و به یکدیگر تعهد داده‌اند و این قراردادی بین‌المللی است.

پرورش در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نحوه تأمین مالی اولین ایرباس توضیح داد: طبق قرارداد هواپیماها به ترتیب تأمین مالی شده و وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش‌پرداخت‌ها طبق قرارداد ارائه می‌شود، گفت: قطعاً ارائه ارقام محرمانه است اما ما تلاش کردیم که به تدریج نسبت به تأمین مالی اقدام شود.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: سیستم تأمین مالی فاینانس است که ۱۵ تا ۲۰ درصد توسط ما یا کمپانی سازنده تأمین می‌شود و بقیه هم از طریق فاینانسر و یا کمپانی سازنده خواهد بود.

پرورش در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر احتمال اعمال تحریم‌ها و سرنوشت قرارداد ایرباس‌ها در صورت تحریم توضیح داد که قطعاً‌ اگر قرار باشد روزی تحریم برگردد ما دست روی دست نمی‌گذاریم و همه اینها در قرارداد قید و مطرح شده است؛ ما تجربه ۳۸ ساله از تحریم داریم و پس از آن تجربه دوره ۶ ساله سخت تحریم را داشتیم که با موفقیت پشت‌سر گذاشتیم و قطعاً بدانید دو طرف در چارچوب قراردادها عمل می‌کنند و این یک قرارداد محکم بین‌المللی است.

وی گفت: حتی در صورت بازگشت تحریم‌ها به دلیل وجود تجربه‌های کافی در این حوزه می‌توانیم شرایط قبلی را اعمال کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا دیروز کیهان میگفت ایرباس کاغذی حالا که وارد کشور شده میگن برای انتخاباته.همیشه حرفی برای گفتن دارن.لنگ نمیمونن خدا رو شکر

    • بدون نام

      شبیه پینوکیو میشدها! اینقدر دروغ نگید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج