۴۶۰۱۶۱
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

ارزان شدن مسکن به معنی اشتغال است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه نباید از رشد ۳.۳ درصدی قیمت مسکن خوشحال بود چرا که این رشد از قیمت‌های واقعی عقب است، گفت: آثار توقف سقوط صدور پروانه‌های ساختمانی از سال ۹۷ قابل مشاهده خواهد بود.

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه نباید از رشد ۳.۳ درصدی قیمت مسکن خوشحال بود چرا که این رشد از قیمت‌های واقعی عقب است، گفت: آثار توقف سقوط صدور پروانه‌های ساختمانی از سال ۹۷ قابل مشاهده خواهد بود.

حسن محتشم در پاسخ به این سؤال که در گزارش مرکز آمار آمده است که روند سقوط تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی متوقف شده است و آیا این می‌تواند نشانه خوبی برای بخش مسکن باشد گفت: براساس گزارشی که مرکز آمار منتشر کرده رشد قیمت مسکن ۳.۳ درصد اعلام شده است این در حالی است که با این عدد نباید خوشحال شد چرا که این عدد با نرخ تورم فاصله دارد و زیر نرخ تورم است.

وی افزود: خوشحال نبودن از رشد قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم برای این است که این وضعیت در درازمدت با کاهش عرضه و تولید و سپس با یک جهش قیمت کام متقاضیان مسکن را تلخ خواهد کرد.

به گفته وی، پس رشد ۳.۳ درصدی قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم به معنی افزایش قیمت نیست بلکه به معنی ارزان شدن مسکن است و این ارزان شدن مسکن با توجه به رشد سایر نهاده های مسکن به معنی فرار سازندگان از ساخت و ساز و در نتیجه کاهش تولید و حتی اشتغال است.

محتشم با تأکید براینکه رشد ۹.۹ درصد اجاره‌بها در گزارش مرکز آمار عددی نزدیک به نرخ تورم را می‌توان مناسبت توصیف کرد، ادامه داد: رشد نرخ اجاره بها که در گزارش مرکز آمار اعلام شده است نشان می‌دهد که این بازار اجاره نه گران‌ شده و نه ارزان شده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن استان تهران در خصوص توقف سقوط صدور پروازهای ساختمانی در گزارش مرکز آمار گفت: توقف سقوط صدور پروانه‌های ساختمانی را در وضعیتی که مسکن وارد چهارمین سال رکورد خود شده است را باید به فال نیک گرفت اما آثار این توقف سقوط صدور پروانه‌های ساختمانی را باید از سال ۹۷ مشاهده کرد که ساخت‌وساز می‌تواند از آن سال رونق بگیرد.

محتشم تصریح کرد: در این شرایط رکودی دولت اگر انبوه‌سازان را به ساخت‌وساز تشویق نمی‌کند حداقل عوامل بازدارنده را مثل هزینه‌های تراکم و صدور جواز ساختمانی از پیش‌روی سازندگان بردارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون سالی که دوست داشتید دیگه تموم شد که ظرف 6 ماه قیمت 3 برابر بشه،از این به بعد گرونی دوست دارید بکنید کی داره بخره باید بین خودتون و بچه ها و فک و فامیلتون خرید و فروش کنید، بیچاره اندازه 10 سال مسکن گرون شده

    • خوزستان

      فقط به تهران وتهرانیهانگاه نکنیدباباخوزستان هم اوضاع خرابه چکارکنیم ازبیکاری بخدانون شب نداریم بخداهمش قرض توروخدابسه دیگه ماکه خیرازجونیمون ندیدیم به خاک سیاه نشستیم درددلموبه کی بگم گوش کنه چکاربایدبکنیم

    • شهسواری

      افزایش قیمت فقط رکود رو عمیق تر میکنه و هیچ رونقی رو به همراه نداره.الان که توان خرید وجود نداره با. افزایش قیمت چطور قراره بازار رونق بگیره.

    • مهدی

      ببینید قیمت خونه هنوز خیلی بالاست وقتی قیمت خونه سیصد درصد رفت بالا آقای مسول کجا بودید تو تمام کشور های دنیا قیمت مسکن اصلا بالا نمی ره پس چه جور ساخت و ساز دارند نه عزیزم سازندگان مسکن دوست دارن ملت رو بدبخت کنند و دنبال این هستن اگر یه ریال سرمایه گذاری کند سوبله برداشت کنند وگرنه بازار مسکن تو همین شرایط هم سود داره بخوان بسازند ولی به سود نرمال و قانونی قانع نیستند و مطمئن باشید اگر قیمت مسکن بالا بره مطمئنا همین خرید و فروش محدود هم از بین می ره کام خریداران سالهاست که تلخه

    • بدون نام

      اندازه 20 سال مسکن مهر داریم،دم دکتر گرم

    • بدون نام

      گول یك سری ضد انقلاب را نخورید مسکن خیلی ارزان میشود روی سود جویان کم میشود

    • یاران

      مسکن ارزان میشه یعنی من مستاجر صاحب خانه میشم وغصه سر ماه که نصف حقوق نمیدم،،، اخ معجزه شده،،، نکنه قاچاق زمین وارد کردن، یا مصالح ساختمانی ارزان شده،، ترا خدا بس کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج