۴۶۱۴۰۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

متوسط هزینه هر بازنشسته برای دولت

دولت برای هر بازنشسته ماهانه ۶۴۰ هزار و ۱۶۹ تومان از محل بودجه عمومی هزینه می کند.

خبرآنلاین: دولت برای هر بازنشسته ماهانه ۶۴۰ هزار و ۱۶۹ تومان از محل بودجه عمومی هزینه می کند.

بررسی ها نشان می دهد دولت در سال جاری برای تامین حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و وظیفه بگیران ۳۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب بودجه عمومی اختصاص داده است . به این ترتیب متوسط هزینه ای که دولت برای پرداخت حقوق بازنشستگان تقبل کرده است در سال جاری به اندکی بیش از ۶۴۰ هزار تومان می رسد .

بخشی از حقوق بازنشستگان غالبا از محل صندوق های بازنشستگی شان تامین می شود . در حال حاضر ۴ میلیون و ۴۹۱ هزار بازنشسته در ایران زندگی می کنند . حقوق اندک این جمعیت پرشمار یکی از مهمترین بحران های کنونی و آتی ایران را شکل داده است . بحران های پیش روی صندوق های بازنشستگی یکی از مهمترین نکاتی است که کارشناسان در خصوص آن هشدار داده اند . بیشترین شمار بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند .

بررسی ها نشانگر ان است که ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار نفر از سازمان تامین اجتماعی حقوق دریافت می کنند . شمار کسانی که تحت پوشش صندوق های بازنشستگی کشوری قرار دارند نیز یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر براورد می شوند . همچنین شمار کسانی که از صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح حقوق می گیرند، ۶۵۸ هزار نفر برآورد می شوند .

دیگر صندوق های بازنشستگی نیز ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارند . برآوردها نشان می دهد جمعیت بازنشستگان در ایران رو به افزایش است و در صورت حل نشدن بحران پیش روی صندوق های بازنشستگی ، ایران در میان مدت با مشکلات فراوانی ، در خصوص تامین معیشت این دسته از افراد روبرو خواهد شد . لازم به توضیح است که هنوز امکان شناسایی دقیق هزینه های پرسنلی کارمندان و هزینه های بازنشستگان فراهم نیست و متوسط مذکور از محل بودجه عمومی استخراج شده است .

حقوق بازنشستگان در سال آینده افزایشی ۲۵ درصدی را تجربه می کند و بر اساس اعلام مسئولان ، در سال آینده حقوق بازنشستگان دیگر کمتر از یک میلیون تومان نخواهد بود . کم بودن حقوق بازنشستگان عاملی است که سبب اشتغال دوباره کسانی می شود که قرار است از بازار کار خارج شوند . به این ترتیب اشتغال دوباره این افراد به منظور تامین معیشت، فشاری مضاعف بر بازار کار وارد کرده و بالا رفتن نرخ بیکاری در سال های جوانی را برای افراد جویای کار رقم می زند .
متوسط هزینه هر بازنشسته برای دولت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بی لیاقتی مسعولین صندوقهارو نشون میده که نمیتونن از سرمایه ای که در اختیار دارن خوب استفاده کنن

    • بدون نام

      وقتی پول صندوق های بیمه سرقت میشه ریس بیمه اختلاص میکنه باید یکی دیگه تاوانش را بدهد یک بار کارگر وکارمند که ۳۰سال حق بیمه پرداخت کرده ولی موقع بازنشسگی پولش نیست که بگیره ,, یکبار هم دولت باید از هزینه عمومی بدهد,,

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج