۴۶۱۵۴۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فرود موفقیت آمیز موشک اسپیس اکس

پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون ۹ در روز گذشته، این شرکت توانست آن را در اسکله متحرک کمپانی که در نقطه ای مشخص بر روی اقیانوس آرام قرار داشت فرود آورد.

مجله سخت افزار: چهار ماه قبل و در سپتامبر ۲۰۱۶ بود که ماموریت هیجان انگیز اسپیس با انفجار موشک فاکون این شرکت با شکست همراه شد. در واقع این فیسبوک بود که با کمک گرفتن از اسپیس اکس قصد داشت اینترنت ماهواره ای را در اختیار تمام مردم جهان قرار دهد و پرتاب موشک فالکون بخش اول از آزمایش این طرح بود که ناتمام ماند. با این حال SpaceX به سرعت تحقیقات بر روی علت بروز این حادثه را آغاز کرد و پس از مشخص شدن مشکلات، امروز بار دیگر تلاش خود را از سر گرفت.
فرود موفقیت آمیز موشک اسپیس اکس

به گزارش SpaceX، پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون ۹ در روز گذشته، این شرکت توانست آن را در اسکله متحرک کمپانی که در نقطه ای مشخص بر روی اقیانوس آرام قرار داشت فرود آورد. این هفتمین بار است که موشک های اسپیس اکس با موفقیت بر روی پلتفرم های شناور کمپانی روی اقیانوس فرود می آیند و اولین مرتبه که تلاش برای نشاندن موشک پرتاب شده در آب های اقیانوس آرام انجام می شود.
SpaceX پیشتر در آپریل گذشته محموله ای را به وسیله راکت های فالکون ۹ خود به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرده بود و پس از آن توانست همین موشک را با موفقیت بر روی پلتفرم شناور خود نیز فرود آورد.
موفقیت در انجام این کار و حرفه ای شدن کمپانی در فرود موفقیت آمیز راکت ها باعث صرفه جویی بسیار زیاد در منابع مالی برای پرتاب ماهواره ها توسط SpaceX خواهد شد زیرا این کمپانی می تواند از یک موشک به دفعات استفاده کند و نیازی به نابود شدن آن در بازگشت از ماموریت نیست.

وال استریت ژورنال در اواخر سال ۲۰۱۶ گزارش داده بود که انفجار راکت فاکون ۹ در ماه سپتامبر گذشته باعث شرر ۲۶۰ میلیون دلاری SpaceX و کاهش ۶ درصدی ارزش سهام آن شده است. با این حال ایلان ماسک در شرکت فضایی خود قصد عقب نشینی ندارد و تلاش می کند با راه اندازی موفقیت آمیز طرح اینترنت بین المللی ماهواره ای، تا سال ۲۰۲۵ درآمدی ۳۰ میلیارد دلاری را به کمپانی زیر مجموعه خود تزریق کند.
به گزارش WSJ، اسپیس اکس قرار است در سال ۲۰۱۷ تعداد ۲۷ راکت را به فضا پرتاب کند و می توان پیش بینی کرد این شرکت به زودی به درجه ای از مهارت در فرود آوردن موشک های پرتاب شده خواهد رسید که این کار را به یک روال عادی در ماموریت های فضایی تبدیل می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • morteza

      چقدر جالب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج