۴۶۱۷۲۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

علت بالا بودن آمار صرع در ایران

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع، با عنوان این مطلب که هنوز در تشخیص صرع مشکل داریم، گفت: آمار صرع در ایران، از متوسط کشورهای دیگر بالاتر است.

خبرگزاری مهر:رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع، با عنوان این مطلب که هنوز در تشخیص صرع مشکل داریم، گفت: آمار صرع در ایران، از متوسط کشورهای دیگر بالاتر است.
دکتر حسین پاکدامن روز یکشنبه در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع، اظهار داشت: بیماری صرع از اهمیت ویژه‌ای برای هر پزشک برخوردار است و این مسئله برای متخصصین مغز و اعصاب بیشتر حائز اهمیت است. همچنین هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به صرع در کشور وجود ندارد، اظهارداشت: از حدود ۳ ماه قبل طرح ملی اپیدمیولوژی صرع آغاز شده و در ماه‌های آینده آمار دقیقی از بیماران مصروع اعلام می‌شود.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: ولی آنچه مسلم است اینکه آمار مبتلایان به صرع در کشور ما بیش از سایر کشورها است چرا که آمار تصادفات زیاد بوده و این مسئله ضایعات مغزی و صرع ایجاد می‌کند.

وی گفت: مجروحان جنگی نیز از دیگر دلایل آمار بالای صرع در کشور است. البته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد صرع با دارو کنترل می‌شود و بقیه مقاوم به درمان هستند و ما باید تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا خطرات کمتری بیمار و جامعه را تهدید کند.

پاکدامن گفت: اگر صرع طولانی شود اختلالات مغزی و اختلالات خلقی همچون افسردگی و اضطراب و مرگ ناگهانی برای بیمار ایجاد می‌شود.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع تصریح کرد: برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع در ارائه آخرین روش‌های درمانی و تشخیصی صرع بسیار حائز اهمیت است چراکه هنوز در تشخیص صرع مشکل داریم و این مسئله سبب تحمیل عوارض دارویی به بیماران می‌شود و تشخیص نادرست می‌تواند مشکلاتی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

وی با تاکید براینکه راه‌اندازی مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی صرع در تشخیص مشکل بیماران صرع بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: وزارت بهداشت و بیمه‌ها در تامین داروهای بیماران مبتلا به صرع همکاری مناسبی داشته‌اند.

سیزدهمین کنگره بین المللی صرع، در روزهای ۶ تا ۸ بهمن ۹۵ در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج