۴۶۲۸۲۵
۴۴ نظر
۵۰۲۶
۴۴ نظر
۵۰۲۶
پ

سرنوشت غم‌انگیز عروس ایرانی در اتریش

دختر دانشجویی که شوق تحصیل و زندگی در اروپا را در سر داشت پس از خواستگاری تلفنی مهندس ایرانی مقیم اتریش دل به رؤیاهای شیرین بست و از تهران راهی وین شد بی‌آنکه بداند در این سفر خیال‌انگیز چه سرنوشت غم‌انگیزی در انتظارش است.

ایران نوشت: دختر دانشجویی که شوق تحصیل و زندگی در اروپا را در سر داشت پس از خواستگاری تلفنی مهندس ایرانی مقیم اتریش دل به رؤیاهای شیرین بست و از تهران راهی وین شد بی‌آنکه بداند در این سفر خیال‌انگیز چه سرنوشت غم‌انگیزی در انتظارش است.
سوسن، دختری با آرزوهایی بزرگ در رشته حسابداری یکی از دانشکده‌های تهران تحصیل می‌کرد و دلش می‌خواست در آینده برای خود یک شرکت حسابداری راه بیندازد برای همین تحصیل در رشته حسابداری را انتخاب کرده بود اما حدود 20 سال قبل و با سفر دایی‌اش از اتریش به تهران و با شنیدن وعده‌های او رؤیای سفر به خارج از کشور و ادامه تحصیل در اروپا به سرش زد.
دایی ناصر پیشنهاد وسوسه‌انگیزی برای خواهرزاده‌اش داشت ناصر که مقیم وین بود به سوسن گفت مهندس پرویز که یکی از همکارانش است وضع مالی خوبی دارد و می‌خواهد با یک دختر ایرانی ازدواج کند اگر موافق است به خواستگاری بیاید.
فردای آن روز مهندس پرویز با سوسن تلفنی تماس گرفت و درباره ازدواج و آینده با هم حرف زدند. مهندس پس از چند بار گفت‌وگوی تلفنی تعریف کرد که چند سال قبل ازدواج کرده اما از همسرش جدا شده است.
سوسن هم به او فرصت داد از وین به تهران بیاید تا از نزدیک با هم صحبت کنند. سرانجام مهندس پرویز راهی تهران شد و همان گونه که دایی ناصر تعریف کرده بود با آنکه 45 سال سن داشت اما به نظر سوسن مردی خوش چهره و خوش صحبت بود. جز این مردی دست و دل باز هم به نظر می‌رسید چرا که طی چند روز اقامتش در تهران برای سوسن هدایای گرانقیمتی خرید و دلش را به دست آورد تا اینکه سوسن به این نتیجه رسید ازدواج با چنین مردی او را به خوشبختی خواهد رساند. به نظر می‌آمد تنها مشکل این است که داماد شناسنامه‌اش را در اتریش جا گذاشته است با این حال قول داد در بهترین هتل شهر وین مراسم مفصلی برای عروسی برپا کند.
یک ماه بعد صیغه محرمیت بین آنها خوانده شد و قرار گذاشتند‌ از طریق سفارت ایران در اتریش مراسم عقد رسمی انجام شود بنابراین پس از بازگشت مهندس و فراهم شدن مقدمات لازم سفر سوسن از دانشگاه مرخصی گرفت، چمدانش را بست و راهی غربت شد.
سراب زندگی
دو ماه از سفرش به وین گذشته بود اما از مراسم عروسی مجلل، لباس بلند دنباله‌دار، کیک هفت طبقه و ماشین لیموزینی که داماد وعده داده بود خبری نشد. پرویز دائم بهانه می‌آورد که شناسنامه‌اش گم شده و گرفتن شناسنامه جدید مشکلاتی دارد که باید برای حل آن صبر کنند. سوسن نه زبان آلمانی می‌دانست و نه جایی را در وین بلد بود فقط می‌توانست به دایی ناصر اعتراض کند که او هم می‌گفت صبر کند تا همه چیز درست شود. یکی از همان روزها سوسن از راز گم شدن شناسنامه باخبر شد چرا که او خیلی اتفاقی فهمید نامزدش همچنان با زن و بچه‌اش زندگی می‌کند که با اطلاع از این ماجرا احساس کرد همه دنیا روی سرش خراب شده است و از هوش رفت. وقتی پرویز را بالای سرش دید بشدت اعتراض کرد او هم از سوسن عذرخواهی کرد و گفت که طلاق دادن همسر اولش با مشکل مواجه شده بعد هم قول داد سند خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنند به نامش می‌کند و هر چه زودتر همسر اولش را طلاق می‌دهد. این در حالی بود که دختر جوان پی برد دایی ناصر بدهی سنگینی به پرویز داشته و به همین خاطر واسطه ازدواج‌شان شده تا مهندس علیه او شکایت نکند.
شش ماه از آغاز زندگی پرفراز و نشیب مشترک سوسن گذشته بود که فهمید باردار شده است. در آن شرایط نه عقد قانونی‌شان در سفارتخانه ایران ثبت شده بود و نه حتی روی برگشتن به ایران داشت. دلش می‌خواست می‌مُرد و آن طور در مخمصه نمی‌افتاد. یک ماه با شوهرش قهر کرد و او را به خانه راه نداد تا آنکه پرویز یک تور تفریحی ایتالیا برایش گرفت تا گوشه‌ای از مشکلات را جبران کند اما درست یک هفته بعد پرویز به جرم جعل اسناد ساختمانی توسط پلیس دستگیر شد و بعد ازدو هفته به خانه برگشت. این بار وقتی با اعتراض سوسن مواجه شد یک خودروی بنز به او هدیه داد و باز هم غائله ختم شد. سوسن هشت ماهه باردار بود که پرویز این بار به خاطر کلاهبرداری توسط پلیس دستگیر و به 5 سال زندان محکوم شد. بعد از آنکه دخترش به دنیا آمد تازه باخبر شد خانه و خودرویی که پرویز به او هدیه داده اقساط عقب افتاده دارد پس ناچار شد با دلی شکسته به ایران بازگردد و بعد از آن روز دیگر مرد کلاهبردار را ندید. تا اینکه 20 سال از این ماجرا گذشت.
در دادگاه خانواده
با دعوت منشی شعبه 276 سوسن و دخترش وارد دادگاه شدند و روبه‌روی قاضی «غلامرضا احمدی» روی صندلی نشستند. موضوع دادخواستی که این زن میانسال در 43 سالگی‌اش به دادگاه داده بود «فوت فرضی شوهر» او است. در متن درخواستش با توجه به پیدا نکردن کوچک‌ترین ردی از شوهرش در ایران و اتریش درخواست اعلام فوت او را داده بود تا به این ترتیب اجازه طلاق بگیرد. قاضی نگاهی به پرونده سوسن و دخترش انداخت و گفت: «چرا فکر می‌کنید همسر شما فوت شده است؟»
سوسن جواب داد: «آقای قاضی 20 سال پیش از روزی که شوهرم را با دستبند بردند، بانک خانه و زندگی‌ام را توقیف کرد. چون دایی‌ام را مسبب بدبختی‌ام می‌دانستم حتی به سراغ او هم نرفتم و به ایران برگشتم. در اینجا به تحصیلم ادامه دادم و دخترم را بزرگ کردم. در مدت 5 سال زندانی بودن شوهرم هیچ تماسی با هم نداشتیم و او بعد از آزادی هم به سراغ دایی‌ام نرفت و متواری شد. حتی نمی‌توانستم برای دخترم شناسنامه بگیرم اما با مدارک کافی ازدواجمان را ثابت کردم و برای دخترم شناسنامه گرفتم. متأسفانه سال‌های گذشته در ایران و اتریش هیچ ردی از شوهر کلاهبردارم پیدا نکردم تا اینکه شنیدم در 64 سالگی فوت شده است.»
قاضی دوباره پرسید: «انگار مشکلی برای خروج از کشور برای خودتان و دخترتان ندارید. پس رأی دادگاه مبنی بر فوت همسر سابق‌تان را برای چه می‌خواهید؟» سوسن هم در جواب گفت: «دخترم به سن قانونی ازدواج رسیده و اگر خواستگاری داشته باشد به مشکل بر می‌خورد. چون پدربزرگش زنده نیست و پدرش هم معلوم نیست مرده یا زنده است؟ وکلا هم توصیه کردند به دادگاه خانواده مراجعه کنیم.»
قاضی احمدی به سوسن و دخترش توضیح داد که طبق اصول قانون مدنی باید 10 سال از مرگ فرد غایب بگذرد یا بیش از 75 سال سن داشته باشد. با این حال صدور رأی را به بررسی بیشتر موکول کرد. سوسن هم دست دخترش را گرفت و از دادگاه خارج شد اما او مصمم بود برای آینده فرزندش تصمیم درستی بگیرد. در آن لحظه احساس می‌کرد تنها دلخوشی زندگی‌اش دخترش خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      داستانه خیالی نبود؟

    • روح ک ش

      زن و دختر ایرانی که توی قرن ٢١ در ممالیک متمدن دنیا بچه رو نمیشه گول زد با وعده گول میخورن. یکی از مواردی که زندگی برای ایرانی در خارج سخته و خارجیها ایرانی هارو قبول ندارن همین دروغ گفتناشونه. ولی انصافا فیلم سینمایی خوبی میشه

    • بدون نام

      اون دایی ناصر نبوده دایناسور بود

    • بدون نام

      قابل توجه آقای ده نمکی. مسعود جون فیلم خوبی هستا. فقط با اتریش دشمن نیستیم جون بنجی شروع کن

    • بدون نام

      پذری که بیست سال دخترشو ندیده مرده و زنده بودنش چه فرقی داره، خب حکمو می داد اینارو راحت می کرد

    • ارش کاظمی

      دلم سوخت گناه داشت..دایی بی غیرت برو بمیر..

    • بدون نام

      ازپرویز داییش نامردتر بوده

    • اسماعیل

      دختر بودن هم دردسره ها ،هیچ جایی نداری ،همه بلایی هم سرت میارن
      همه اشغالاشون رو انجا میریزن بعد ول میکنن میرن ،همینه که همه داشتن فرزند دختر فراری هستن ،دختر هزار دردسر داره این فقط یک نمونش بود .
      اما اگه پسر باشی دیگه این دردسرها رو نداری ،لااقل این بدنامی رو نداره .
      حالا کاش یه ادرسی ،شماره تلفنی ،یا یه شماره حساب میداد بهش کمک میکردیم ،من اشنا دارم .
      حتی فکر کردن به فرزند دختر هم سخته .بچه فقط پسر ستون خونه

    • بدون نام

      اینچنین افرادی آبروی ایران رو در خارج میبرند و همچنین آدم طماع حقشه اینجوری نقره داغ بشه

    • بدون نام

      خیلی بایدتاسف خوردبه حال افرادی ماننداین کاریر که پسربراشون ستون خانوادس و فکرکردن به فرزنددختربراشون سخته
      این طرزفکر دوران جاهلیت هنوزهم دروجودخیلی هاهست و
      وقتی پسراشون بزرگ میشن و میبینن که خیلی هاشون هیچ
      تاجی به سرشون نزدن تازه متوجه اشتباهشون میشن که دیگه خیلی دیره . اینانمیدونن که با داشتن دختر خیرکثیری نصیبشون میشه البته برای اونایی که لیاقت داشتن دختر وبه تبع اون نگهداری وتربیتش رو داشته باشن
      خداان شاءالله به هرکسی به اندازه ی لیاقتش عطا کنه

    • بدون نام

      روح ک ش!!؟ ممالک!؟ نه ممالیک!؟ جای اظهار نظر اول خبر رو به دقت بخوان!؟ بعد یه سر نهضت سواد آموزی بزن!؟

    • بدون نام

      اسماعیل جان پسر داشتن فقط یه دردسر داره اونم اینکه نمیدونی کی ممکنه شیشه مصرف کنه و بیاد خیالت رو از زندگی راحت کنه

    • طوطی

      منم مخالف داشتن فرزند دختر هستم ،نه اینکه دختر بد باشه دختر تاج سر ه ،عشقه ،برکت،اما جامعه بده روزگار نفهمه ،سطح فرهنگ ما پایین
      معلوم نیست شاید در آینده هم خدا چند تا دخترم بهم بده ،اما شوهرشون نمیدم میزارم ور دل خودم نوکریشون رو میکنم نمیدمشون دست گرگ های از خدا بیخبر!!

    • مهتاب

      9:56 لایک
      اون دایناسور رو خوب اومدی .
      داداش اسماعیل گرامی ، خدمت شما بگم دختر یعنی دلسوز یعنی سنگ صبور یعنی معرفت یعنی غمخوار و هر صفت خوبی که بشه گفت منتها همه ی این صفات بر میگرده به نوع تربیت و مکانی که دختر درش بزرگ میشه به اینکه پدرش که ستون خونست چطوری رفتار کنه تا دختر بی درد سر بار بیاد .
      من هم مرد رو ستون خونه میدونم و دوست دارم این ستون اونقدر محکم و قوی باشه که بتونم با خیال آسوده بهش تکیه کنم و به اصطلاح بیدی نباشه که با یه باد بلرزه که اگه لرزید فاتحه ی دختر خوب خوندست .
      قبول کن هر پسری ستون خونه نیست مخصوصا الان که اکثر ستونها شیشه ایی شدن و تکیه به شیشه کردن چه عاقبت وحشتناکی داره .

    • بدون نام

      بروبابا

    • اسماعیل

      باعرض سلام مجدد خدمت دوستان و کاربران عزیز
      دوستان من نگفتم دختر بده ،کاربر محترم اقای طوطی منظور رو درست رسوند با تشکر .
      دختر این همه زحمت بکشی واسش بعد بزرگش کنی بدی به کی .
      پسر هر جور باشه شیشه یا هر چیز دیگه باز پسره شب راحت تو خیابون میخابه .
      ببینید چه بخوایم چ نخوایم جامعه ما اینجوریه .
      مشکل از نظر و دیگاه من نیست ،از جامعه هستش .

    • راز

      بدون نام 14:37 لایک داری
      انشالله خدا به هیچ کسی که لیاقت دختر نداره دختر نده

    • راز

      من متاسفانه تک دختر هستم و دوبرادر دارم خداروشکر همگی سر و سامان گرفتیم و تشکیل خانواده دادیم ولی امروز اونی که داره جور پدر و مادر رو می کشه من هستم نه برادرهام من هستم که هر روز بهشون سرمیزنم به دکتر و دواشون میرسم به تغذیه و همه و همه کارهای پدر و مادرم من میرسم نه برادرهام پدر من الان جلوی همه فامیل این رو عنوان می کنه که من هر زمان تکیه گاه خاستم شونه دخترم بود که دستم رو روش گذاشتم از برادرهام ناراضی نیستن خداروشکر سر خونه و زندگیشون هستن و کار و زندگی خوبی دارن در این میان اونچه که از پسر ها به پدر و مادرم رسیده افتخار داشتن دو پسر خوب و تحصیل کرده اس همین
      اونی که بار پیری پدر و مادر رو به دوش میکشه دختر ها هستن و نه پسر ها اونم تو این دوره و زمونه و تو کشور ما متاسفانه پسر هامون فقط توقع از پدر و مادر دارن و لاغیر

    • بدون نام

      ببینین جنس ستون هامون که از همون دوره حضرت آدم علیه سلام ناخالصی داشت .الانم که جنسشون شیشه ای شده و خدا به داد برسه ستون های آینده چه خواهند بود
      فقط دعا کنید این ستون ها سرتون خراب نشن که راه نجات نخواهید داشت

    • مهتاب

      دختری که خوشبختیش رو با ازدواج بایه مرد 50ساله میخواد به دست بیاره بدتر از اینام حقشه

    • مهتاب

      مشکل اصلی هم دقیق فرهنگ و شعور ماهست. چرا یه دختر خوشبختیشو تو خارج باید ببینه؟مملکت ما داغون و افسرده هست

    • بینام

      عزیزان پسرودختر خوب داشتن به عرضه پدر ومادر مخصوصا پدر بستگی داره اگر پدر ادب شعور وفرهنگ داشته باشه با عدالت بین بچه ها البته قاطع رفتار کند بچه ها هم درس میخونن .فهم وشعورشون بالا میره ولی خانواده های ایرانی ازبس بچه ها رو محدود میکنن یا آزاد آزاد میگذارن یا از این بر بوم میفتن یا از اون بر بوم

    • بیطرف

      بعضی ایرانی ها موقعی خارج میرن دست به هر کثافت کاری میزنن مثل همین دایی که کلی بدهی بالا آورده بود وبا دروغ وکلک خواهرزاده خودشو فریب داده البته باید بگم بعضی از مردان باعث ننگ هستن مثل دایی همین خانم وگرنه این خانم هرگز فریب نمیخورد این دختر خانم اعتماد زیادی که به داییش داشته باعت بدبختش شده وگرنه خانمهای ایرانی مغزشون بهتر از آقایان ایرانی کار میکنه وعرضه شونم نشون دادن کمی تحقیق کنید خودتون میفهمید دگه دراین برنامه به شیرزنان وطنمان توهین نکنیم خواهش میکنم .

    • بدون نام

      من از هموطنان استدعا دارم هر جا زندگی میکنید سعی کنید باعث سرافکندگی خود وخانواده وهموطنان خود نشوید همیشه طوری زندگی کنید که کسی جرات نکنه نگاه به سایه تون بکنه .چه برسه که بدهکار ویا توسری خوارشون بشید که تن به هر نوع خواری بدید همیشه پیش چشمتان باشد که شما یک خانم یا یک آقای ایرانی هستید اگر حتی از گشنگی مردید پیش هیچ کس وناکسی گردن خم نکنید خود را ارزان مفروشید انسان با غرور زنده است فقط درستکار وراستگو باشید ضرر نمیکنید.

    • طوطی

      خواهر خوبم راز جان
      شما تک دختر خونه بودی ،گل سر سبد ،نفس پدر مادر بودی,محبتی که یه تک دختر یا تک پسر میبینه ،بقیه بچه ها نمیبینن
      یه کارگر فقی ر رو تصور کنید که 6تا دختر داره ،حسرتی که اون 6دختر تو زندگی شون داشتن و دارن شما نداشتی و نداری
      پدر و مادر این دخترا تا اخر عمرشون ،ذهنشون درگیر این دختراس که حالا تکلیف این دختر چی میشه اون یکی چطوره چیزی هست بخوره یعنی شوهرش اخلاقش بهتر شده و………هزاران فکرو خیال دیگه
      اونا ناشکر نیستن اما اگه حداقل 3تا از این6تا دختر پسر بودن کمتر دقدقه داشتن ذهنشون کمتر درگیر بود خیالشون راحت تر بود,
      اینا مشکلات جامعه ماست مشکلات پدر مادراست ,وگرنه ما که کافر نیستیم ومخالف دختر ،تو عصر جاهلیتم زندگی نمیکنیم ,
      از لطف و در گاه الهی هم دور نیستیم که لیاقت خوبی رو نداشته باشیم,

    • بدون نام

      برا دختر داشتن باید لیاقت داشت ....هنوزم افراد عصر هجری داریمممم؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      چقدرجالبه که میگن پسرهرجورباشه بازتوی خیابون میخوابه وخیالشون بابتش راحته
      اشکال ازطرزتفکرخودماست
      جامعه رو همین خودمامیسازیم که بعضا نظراتمون اینطورنسنجیدس

    • مهتاب

      23:25
      اتفاقا همیشه دعا کردم کسی شیشه ایی نشه چون قبل از اینکه رو سر کسی خراب بشه خودشو نابود میکنه .
      اگه گفتم ستون شیشه ایی شده بی راه نگفتم در حال حاضر اکثر جوونهامون به مصرف شیشه اعتیاد پیدا کردن و قبل از همه خود بعد دیگرونو نابود میکنن .
      خدا میدونه همیشه واسشون دعا کردم و خدا رو شکر دور و برم کسی رو درگیر این افیون ندارم .
      دوست عزیز منظورم رو بد برداشت نکنید .
      منظورم اینه که ما پدر و مادرها در قبال پسرامون هم مسئولیم خطر برای هر دو جنس هست خطری بیشتر از این که پسرمون به شیشه معتاد بشه و بعد از اون به طبع دزد و یا آدم کش و آخر سر اعدام !!!!
      فکر نکنید یه دختر اگه طلاق گرفت غمش بیشتر از بالای دار دیدن سر پسرمونه همین .
      در پناه خدا باشید .

    • شقایق

      من خودم سه نادختردارم یه پسریه تارموی دختراموبه دنیانمیدم بابه دنیااومدن هردخترک زندگیم زیرروروشدهرچی خیربودنصیبم شدکاربراسماعیل که میگی پسرستون خونه است دایی وشوهراین خانوم هم ازهمین ستونهایی که شمامیگیدبودن مرگ این جورمردهایی اززنده موندنشون بهتره

    • بدون نام

      برخی طوری نظرمی دن انگار سالها مشاوره داده وحالا همه منتظرنظریات انهاست انهم به خاطریک خط خبر
      دراین میان برخی هامانند...گوی سبقت راازبقیه روبوده اند.درحالی که به هذیان نزدیک تراست تانظر بنابراین کمی تامل خوب است ..

    • بدون نام

      لطفانظرموبذاراونی که صبح دادم

    • مهتاب

      کامنت 16:59 و 7:25 فقط مربوط به منه .

    • مهسا

      اقا اسماعیل الان اون دایی ناصر و پرویز باعثه مباهات خانوادشونن یا خیلی خوشبخت شدن خودشون... تازه خداروشکر بچه این خانوم دختر شده همدمه مادرشه وگرنه اگه پسر بود یا به باباش میرفت یا دایی اش

    • بدون نام

      خجالت اوره درمورد دختر و پسر بحث كردن بچه يا دختر ه يا پسر اين دوره دختر شيشه اي هم كم نداريم مثل پسر ها هيچ كدومش بهتر از اون يكي نيست تا وقتي انسان تربيت نكنيم كاش ياد بگيريم جنسيت رو ما تعيين نكرديم اوني كه دختر داره و اوني كه پسر داره هركدومشون بخوان بگن كدوم بهتره خنده داره. اين خانم طمع كرده و اون آقا هم مريض بوده هردوتاشون نتيجه تربيت غلطن

    • بدون نام

      فکرکردم عروس فوت کرده !! چه تیتری اخه ؟۲۰سال پیش کجا حالا کجا !عروس غم انگیز

    • بدون نام

      دختروپسر هردو هدیه ای ازطرف خداهستند
      ان شاءالله خداهرکدوم رو به هرکسی که هدیه داد لیاقت تربیت درستش رو هم عطاکنه

    • آذین

      جالبه ها.....من با خوندن این مطلب به این فکر افتادم که کاش پسری
      توی دنیا وجود نداشت وقتی حیوان بودن توی خووووونشونه...بعد اسماعیلی از همان جنس نر میاد میگه دختر دردسره!!!

    • اسماعیل

      کاربر محترم و عزیز طوطی جان دیدگاه شما در ساعت دو و پنجاه و شش دقیقه
      نخونده لایک،لایک لایک .بزن قدش داداش .درکت بالاست .
      کاربران عزیز چ بخواین چ نخواین دختر تو جامعه ما ب اون شکل جایگاهی نداره .دختری که نتونه بره ورزشگاه و تیم مورد علاقه خودش رو تشویق کنه .یا لباسی ک دوست داره ب تن کنه بیاد بیرون .همون پسر شیشه ایی بشه بهتره .پسر به اون شکل بدنامی نداره .
      ناراحت نشین ،من واقعیت جامعه رو میگم.
      وگرنه نظر من اینه که پسر یادختر فرقی نداره فقط بچه سالم باشه .وظیفه هر پدر و مادری هم هست ک اسایش و رفاه رو واسه هر دو تاشون محیا کنه.
      دخترمون تاج سرمون

    • بهراد

      لایک اسماعیل عزیز
      لایک مهتاب به این همه وقت ازادشما
      ولایک به خاهر رازبه خاطراین همه ایساربه والدین.

    • بدون نام

      لایییییییک خانم راز

    • یک دختر

      بعضی کاربرا که اکثرا مرد هستن، فکر میکنن این که تیم مورد علاقه شون رو تشویق کردن و رفتن به باشگاه، فقط زندگی هست، ارزش یه آدم به شعورشه، وقتی کسی درک نکنه که وجود دختران و زنان رو نمیشه انکار کرد و هر ضعفی که به نظر مردها در دخترا هست فقط جسم آسیب پذیرشونه، در صورتی که ذهن یک زن اگه قوی باشه، حتی اگه براش تو جامعه خطر هم زیاد باشه،در نهایت سربلند بیرون میاد. اینکه بگیم دختر داشتن دردسره هیچ فرقی با اینکه بگیم بچه معلول داشتن سخته نداره چرا که فرق دختر و پسر فقط در جسم است. آقایون بدونن زن بودن نقص نیست، این خانم به خاطر طمع و همچنین اعتماد بی جایی که به دایی اش داشت، دچار این بلا شد وگرنه آدم اگه شناسنامه کسی رو نبینه چطوری هویتش رو باور کنه، پول چشاشو کور کرده بود. وقتی مردی دختر دار شد باید بیشتر خوشحال شه چون که بهش فرصت دادن تا مرد بودنشو اثبات کنه، وگرنه معتاد شیشه ای که هم خودشو آسیب میزنه هم به بقیه کجا با یک دختر سالم قابل قیاسه؟؟؟

    • بدون نام

      من این خبرو الان خوندم.واقعا مهتاب خانم حرف خیلی قشنگی زد الان ستون های خونه شیشه ای شدن.آقا اسماعیل هم گفتن پسر اگه شیشه ای باشه بازم تو خیابون راحت میخوابه.داداش چشماتو باز کن تجاوز دختر و پسر نمیشناسه،تجاوز به پسر که خیلی بیشتره.انشالله که همه ی ما صاحب فرزندانی صالح و سالم بشیم

    • roze

      اولا همه بدبختی از اون دای ناصر بیشعورش بوده دوما خیلی روانی بوده ک با ی مرد ۴۵ساله ازدواج کرده ،ایا پول ارزش اینو داشت ک زندگیش خراب شه ؟؟؟؟خـــاک

    • roze

      اولا اینک چون ما دخترا نمیتونیم تیم محبومون رو تشویق کنیم یا لباسای ک دوس داریم بپوشیم همش ب خاطر جامعه و تمدنمون وگرنه بی حیای همه جا هس اما ما دخترای ایران ی چیزای داریم ک تو کشوارای دیگ نیس مث حیا ،نجابت ،بعدش ما اینجا تو ایران یکم استین مانتومون کوتاهی یا موهامونو میندازیم بیرون پسرا چشاسون ده تا میشه حالا چ برسه ب اینک بریم ورزشگاه تشویق اونوقت دیگه بازیکنا بازی نمیکنن ک فقط چش چرونی میکنن تازشم دختر پسر فرقی ندارن خوب و بط همه جا هس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج