۴۶۴۶۳۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

علت شعله ور شدن آتش در «پلاسکو»

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وجود تانک‌های سوخت و مواد سوختی زیاد باعث شعله‌ور شدن آتش در ساختمان پلاسکو شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وجود تانک‌های سوخت و مواد سوختی زیاد باعث شعله‌ور شدن آتش در ساختمان پلاسکو شد.

اسماعیل نجار ضمن تشکر از نیروهای امدادی گفت: حادثه آتش سوزی حادثه بسیار تلخی بود و وجود تانک‌های سوخت و مواد سوختنی زیاد باعث شعله‌ور شدن آتش در ساختمان پلاسکو شد.

وی اظهار کرد: ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو به خاطر کهولت و حرارت بالا، ضمن انفجار دچار ریزش شد و ۱۱ طبقه بالا، روی سه طبقه پایینی نشست.

رئیس سازمان مدیریت بحران ضمن اشاره به اینکه رئیس جمهور با جدیت موضوع حادثه را پیگیری می‌کردند، گفت: رئیس جمهور حکمی را برای وزیر کشور صادر کردند و وزیر نیز سفر خود را برای بازدید از محل این حادثه نیمه تمام گذاشتند. همچنین ستاد بحران حادثه ساختمان پلاسکو تشکیل و دستورات ویژه برای آواربرداری سریع اتخاذ شد.

نجار گفت: جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز حادثه را مرتبا پیگیری می‌کردند که در ادامه از محل بازدید کردند و در شورای ستاد بحران حضور یافته و دستوران ویژه‌ای صادر کردند که آواربرداری را در اولویت قرار دادند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان اجرایی امروز پای کار بودند، افزود: هلال‌احمر و اورژانس فداکارانه فعالیت کردند. ارتش و سپاه پاسداران نیز با امکانات خود در محل حضور یافتند. شهرداری تهران نیز مسئولیت اصلی را بر عهده داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ازدحام مردم اگرچه نگرانی آن‌ها را نشان می‌داد، اما باعث اخلال در عبور و مرور امدادرسانان شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است و از سوی دیگر شاهد حوادث انسان ساخت نیز هستیم، گفت: آن‌طور که باید، به بحث مدیریت بحران در کشور ما پرداخته نشده است. اگر در تهران حادثه‌ای رخ دهد نمی‌توانیم بیش از ۲۰ درصد را پوشش دهیم.

نجار گفت: محدودیت‌ها و عدم باور به مدیریت بحران در کشور باعث ایجاد چنین شرایطی شده است. اگرچه وضعیت مدیریت بحران کشور نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. اگر همه دستگاه‌های مربوط به مدیریت بحران در یک جا متمرکز شوند، مشکل تا حدی حل می‌شود.

نجار اظهار کرد: اگر در بازار تهران یا مترو حادثه‌ای رخ دهد، تخلیه افراد به چه شکلی خواهد بود؟ قطعا کار با وضعیت کنونی مدیریت بحران در کشور بسیار سخت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      بنده واقعاا متاثر هستم از این اتفاقی که افتاده برای خانواده ها واقعاااا ناراحت سدم بدای کسبه و خانواده ها و همچنین آتش نشانهای زحمت کشی که حین زحمت زیر آوار ماندند خداوند به تمامی خانواده ها صبر بدهد الهی هیچ وقت هیچ بنده ایی دچار چنین مشکلاتی نشود . انشا....

    • میرسالاری

      جالبه خودتون میگی اگه اتفاقی بی افته بیش از 20%نمیتونید پوشش بدید چرا پیشگیری نمیکنید چرا ساختمانها را اصولی ساخت نمیکنید خودم تو همین برنامه خونده بودم ک نرده ها بالکن ساختمان (4ساخت)بخاطر اینکه دونفر تکیه دادن بهش از جا در اومده دونفر ب پایین سقوط کردن و جانشونو از دست دادن چرا مهندس ناظرا همش فکر پول اند چرا بفکر مردمی ک میخواند تو این ساختمانی زندگی کنند نیستند

    • علي

      مثلا اين اقاي مدير بحران چه كاري توانست در مديريت اتش سوزي ساختمان پلاسكو انجام دهد . اگر ما مدير بحران نداشتيم چه اتفاقي ميافتاد ؟ چه تمهيداتي قبل از حادثه ايشان در نظر گرفته بودند كه باعث اين حادثه نميشد و يا باعث تسريع در عمليات امداد و نجات ميشد ؟ اين درست كه امر بيكاري در كشور ما بالاست اما نبايد به بهانه ايجاد اشتغال يك پست هاي خيالي و من دراوردي و بي خاصيت و حتي گاهي اوقات مزاحم در بحران ها تحت عنوان {{مديزيت بحران}} ايجاد كنيم و دفتر و دستك و منشي و سكرتر و ساختمان و ماشين هاي شاسي بلند و امكاناتي را در اختيار بعضي از نور چشمي هاي بيكار و بي ابتكار و بي هنر قراردهيم كه پشت ميز رياست بنشينند و فقط پز مديريتي بدهند . اين افراد در مواقع بحران نه تنها كاري نميتوانند بكنند بلكه در اكثر موارد خودشان يكي از عوامل مزاحم و دست و پا گير در مواقع بحران ها خواهند بود . بنده طرفدار اقاي قاليباف نيستم اما حضور شخصي مانند شهردار در ميدان عمليات براي مديريت بحران كفايت ميكند و بودن دو مدير مصداق اشپز دو تا بشه اش يا شور ميشه يا بي نمك خواهد بود . پيشنهاد بنده حذف پست مديريت بحران است و بجاي هزينه هاي گزافي كه براي اين تشكيلات بي بو و بي خاصيت صرف ميشود تجهيزات اتش نشانها را به روز تر و مدرن تر كنند و حقوق انان را و بازماندگانشان را افزايش دهند . زيرا تجربه نشان داده است اين اتش نشانهاي بي نام و نشان كه جانشان را در مقابل حوادث كف دست قرار داده اند خودشان بهترين مديران بحران هستند . البته بايد در كنارشان يك تيم تحقيقاتي از خود اتش نشانها براي پيش گيري از حوادث مشابه ايجاد شود . بايد مجلس نسبت به وضع قوانين مناسب براي پيشگيري از حادثه و اتش سوزي در بافت هاي فرسوده و ساختمانهاي بلند مرتبه اقدام عاجل كند . اگر در همين ساختمان پلاسكو كه شهرداري نسبت به ايمن سازي ان چند بار هشدار داده شده بود . قانون لازم براي اجراي اين هشدارها در اختيار شهرداري بود مسلما شاهد اين فاجعه نبوديم . البته مجلس بايد مواظب سوء استفاده و زور گويي بعضي از مجريان قانون در شهرداري ها باشد تا وسيله اي براي اخاذي از مردم نشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج