۴۶۷۵۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره به جای گذرنامه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با وجود پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژی و عرضه شدن قابلیت های تشخیص هویت به صورت بیومتریک حتی در دستگاه هایی در ابعاد تلفن های هوشمند، چرا هنوز راهکارهای مشخص کردن هویت افراد مختلف به صورت سنتی و با اسنادی مانند شناسنامه و کارت شناسایی سنجیده می شود؟

مجله سخت افزار: شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با وجود پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژی و عرضه شدن قابلیت های تشخیص هویت به صورت بیومتریک حتی در دستگاه هایی در ابعاد تلفن های هوشمند، چرا هنوز راهکارهای مشخص کردن هویت افراد مختلف به صورت سنتی و با اسنادی مانند شناسنامه و کارت شناسایی سنجیده می شود؟
استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره به جای گذرنامه
ظاهرا استرالیایی ها نیز به این نکته فکر کرده اند و به همین دلیل راهکار جدیدی برای تشخیص هویت افراد پیشنهاد کرده اند. وزارت مهاجرت و تامین امنیت مرزهای استرالیا با هدف کنار گذاشتن گذرنامه در فرودگاه ها و مراکز ورود به این کشور، سامانه های بیومتریک تشخیص عنبیه و تشخیص اثر انگشت را با این اسناد قدیمی جایگزین خواهد کرد.
این وزارت خانه عقیده دارد چنین کاری می تواند فرآیند ترخیص افراد در فرودگاه های این کشور را با سرعت پیشتری انجام دهد و به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، احتمالا خطای انسانی و جعل مدارک شناسایی نیز به صفر کاهش پیدا خواهد کرد. به علاوه اینکه با استفاده از راهکارهای بیومتریک می توان به راحتی آن دسته از افرادی را که ورود آنها به خاک استرالیا به هر دلیلی ممنوع اعلام شده (از جمله مظنونان حوادث تروریستی) با دقت بیشتر و به راحتی شناسایی کرد.

به گزارش رسانه های این کشور، طرح جایگزینی گذرنامه با سیستم های بیومتریک به صورت آزمایشی از ماه جولای در فرودگاه کانبرا در پایتخت استرالیا آغاز خواهد شد و پس از آن در صورت موفقیت به سایر فرودگاه های بزرگ این کشور از جمله سیدنی و ملبورن نیز معرفی می شود. استرالیا علاقمند است تا پیش از پایان سال 2017، تمامی فرودگاه های خود را به این سیستم های مدرن مجهز کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج