۴۶۸۶۴۴
۳۹ نظر
۵۰۰۲
۳۹ نظر
۵۰۰۲
پ

انتقاد تند رجانیوز از فردوسی پور

رجانیوز با انتشار متنی عملکرد عادل فردوسی پور را در برنامه اخیر نود با لحنی تند مورد انتقاد قرار داده است.

رجانیوز: رجانیوز با انتشار متنی عملکرد عادل فردوسی پور را در برنامه اخیر نود با لحنی تند مورد انتقاد قرار داده است.

در متن رجانیوز آمده است: شب دوشنبه گذشته برنامه ورزشی «نود» ۴۵ دقیقه از وقتش را صرف بررسی علل و عوامل حادثه پلاسکو کرد. رویکردی که تفاوتش با برخورد این برنامه با سانحه قطار تبریز-مشهد به خوبی به چشم می آمد و بار دیگر پرده از ابراز مواضع و رویکرد های سیاسی فردوسی پور در این برنامه برداشت. چند سال پیش وقتی عادل فردوسی پور در آخرین برنامه سال که نزدیک نوروز بود سروش صحت،رامبد جوان و حبیب رضایی بازیگران سینما و تلویزیون را به برنامه نود آورد و یک ساعت آنتن زنده را به گپ و گفتگو با آن ها اختصاص داد بسیاری به دلیل فضای سرخوشی روزهایی که به عید منتهی می شد واکنشی نسبت به این اتفاق نشان ندادند.

در ادامه همین ورود های غیرمرتبط برنامه نود بود که این برنامه ساز حوزه ورزش خلاف رویکردی که سازمان صدا و سیما در خصوص برخی اتفاقات فرهنگی و سیاسی داشت در این برنامه در خصوص اتفاقاتی نظیر جایزه اسکار اعلام نظر شخصی می کرد.

مصاحبه با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در روزهای پس از امضای برجام و شب یلدا سال گذشته اما باعث شد که بالآخره جلوی این خودمختاری های فردوسی پور گرفته شود.
اتفاقی که باز هم تلاش هایی صورت گرفت تا حتی پخش نشدنش هم هزینه هایی را برای رسانه ملی به وجود بیاورد.

جلوگیری از پخش مصاحبه ظریف اگر چه اقدامی قابل تقدیر برای مقابله با رفتار های عجیب این مجری تلویزیون بود اما باعث نشد که او در شب یلدای امسال حرکت عجیب دیگری انجام ندهد. مصاحبه با شهاب حسینی به بهانه گرفتن جایزه کن و با چاشنی سؤال هایی در مورد علایق فوتبالی او بار دیگر پای ابراز علایق شخصی فردوسی پور را به این برنامه باز کرد.

با این حال این اتفاق هیچ هزینه ای برای او و برنامه اش به وجود نیاورد و مسئولان شبکه سه سیما به راحتی زیر بار پخش این مصاحبه رفتند تا صدا و سیما بار دیگر نشان دهد که مسیر تعامل و به تعبیری دور زدن مدیران سیما و این شبکه را در این ۱۲ سال به خوبی آموخته است.

اما شاید خاص ترین رفتار های فردوسی پور با اتخاذ موضع و رویکرد دوگانه در مواجهه با دو حادثه تلخ اتفاق افتاد. رفتاری که باعث شد پز مستقل بودن او کاملاً زیر سؤال برود.

زمانی که حادثه تلخ قطار تبریز-مشهد اتفاق افتاد او صرفاً به مدت ۴۰ ثانیه بر روی آنتن ابراز تسلیت کرد و پس از آن روال عادی برنامه را پی گرفت. در حالی که در خصوص حادثه ناگوار پلاسکو ۴۵ دقیقه آنتن زنده برنامه گران نود را صرف بررسی علل این اتفاق و اظهار نظر در خصوص آن کرد.

تفاوت رویکردی که کاملاً پیداست که از علایق و گرایشات سیاسی فردوسی پور سرچشمه گرفته و تأثیر مستقیمی در محتوای برنامه اش در خصوص دو اتفاق ملی می گذارد.

اگر چه اساساً اختصاص ۴۵ دقیقه از برنامه ای ورزشی به اتفاق پلاسکو خود محل سؤال جدی است. اینکه چرا برنامه نود که وظیفه بررسی اتفاقات روز فوتبال را به عهده دارد در قامت یک برنامه اجتماعی ظاهر شده و به بیان این مسائل می پردازد. حال آنکه صدا وسیما در این روزها به قدر توان خود تلاش هایی را در راستای اطلاع رسانی و نمایش ابعاد مختلف این حادثه در برنامه های مرتبط در شبکه خبر، شبکه تهران و حتی بخش های مختلف اخبارسراسری انجام داده است.

به نظر می رسد عادل فردوسی پور از تولید برنامه «نود» خسته شده و علاقه دارد در حوزه های فرهنگی اجتماعی ورود کند. تا جایی که علیرغم ضربه خوردن تیم استقلال از تحریم بانکی کمترین اشاره ای به این مسئله فوتبالی در برنامه نمی کند. از این رو بهتر است مدیران سیما و شبکه سه قبل از آن که او هویت و آبروی آن ها و برنامه نود را فدای خواست شخصی اش کند تهیه و تولیدش را از وی بگیرند و به فرد با انگیزه دیگری بسپارند. تا بیش از این سوژه طنزنویسان قرار نگیرند.

فردوسی پور هم می تواند با ساخت برنامه ای اجتماعی علایق اش را در این حوزه پیگری کند. اگر چه ورود در این حوزه مسیر جدیدی است که باید دید این برنامه ساز حوزه ورزش تا چه اندازه می تواند در آن موفق شود.

دکتر علی اصغر پورمحمدی مدیر فعلی شبکه سه سال گذشته که معاون سیما بود در خصوص یک اتفاق در برنامه «ماه عسل» در اقدامی قاطع تهیه کننده این برنامه را توبیخ و به مدیر وقت شبکه سه تذکر رسمی داد. با این حال به نظر می رسد وی هنوز این رفتار های فردوسی پور را مستحق نوبیخ و تذکر رسمی نمی داند. شاید همین تعامل مدیر شبکه سه با فردوسی پور است که زمینه بروز نودی خودمختار را بر روی آنتن به وجود می آورد.

مسیر غلطی که برنامه نود در پیش گرفته سرانجامی تلخ برای سازندگان و حامیانش به بار خواهد آورد. اتفاقی که علیرغم خواست بعضی از مدیران میانی تلویزیون باید خیلی زود جلوی آن گرفته شود. چرا که اگر مدل نود در رفتار سایر برنامه سازان سیما تکثیر شود دیگر عملاً مدیریت معنای خود را از دست خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رجانیوز همونی نیست که به حبیب خدابیامرز میگفت بازوی تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران اسلامی!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • فرشید

      امثال رجا نیوز
      باید بدونن که فردوسی پور، حرف دل مردمو زد و از انتظارات مردم گفت
      در زمانی که بجز خبرنگار رسانه ملی،هیچ خبرنگار دیگه ای حق ورود به مخروبه پلاسکو رو نداره و باید به خبرهای گروه مجوز دار گوش کرد و احیانا قبول کرد،چرا امثال رجا نیوز بهش اعتراض نمیکنن و کارشون شده به گیر دادن و مخالفت با آدمهای با برنامه ای تا خودشونو بزرگ کنن و مردم بشناسنشون

    • بدون نام

      چه گیری دادین به نود و عادل
      خــُب برنامه رو حذف کُنید راحت شید

    • ذره بین

      یک وبام و دو هوا در مصیبتهای ملی در برنامه ایشان اظهر من الشمس است‌ ودر هربرنامه تخصصی غیرورزشی هم خود را صاحب نظر دانسته در ورزشی هم آتش بیار معرکه میشند وغیرمستقل حداقل در ظاهر امر.

    • بدون نام

      لعنت بر همتون

    • بدون نام

      مگه چیکار کرده حرف حساب زده، به مذاق خیلی ها خوش نیامده و حالا می خواهند با بر چسب سیاسی زدن به فردوسی پور برنامه ی نود را منزوی کنند . زهی خیال باطل

    • کارگر اخراجی جویای کار

      چرا اتفاقا فردوسی پور حرف دل مردم رو میزنه وحقیقت رو، حالا همیشه حقیقت تلخ هستش به خصوص برای مدیران ارشد ومسولین که اصلا نقد پذیر نیست ومسولیت پذیری هم که معنی نداره براشون وکسی حقیقت ونقد شون کنه در نطفه ساکت میکنن متاسفم برای این مسولین، عادل فردوسی پور عزیز ما جوانان ایران زمین پشتت خودت وبرنامه ت هستیم ودوست داریم، خبری بچاپ کامل سانسور نکن مثل همیشه

    • بی نام

      احسنت جناب فردوسی پور . کوتاه نیا .

    • بدون نام

      بیخود نیست که خیلی ها فردوسی پور رو دوست دارند چون حرف حق رو میزنه و برخلاف بقیه مجری ها طبق سلایق آقایون حرف نمیزنه .

    • رضا

      بنده خدا چیزی نگفت که فقط گفت اگه کشور دیگه بود چند نفر استعفا میدادن

    • حسام

      الهی بمیرم.حرفا به مذاق ی عده خوش نیومده.چشم!تو برنامه بعدی فقط تعریف از گل و بلبل و سنبل تو مملکت خواهد بود!چشم!

    • وهاب

      عادل خان دمت گرم حرف حق را باید گفت اگر چه رسانه هایی مثل رجا نیوز چه خوششان بیاید چه خوششان نیاید کاش تو مملکت امثال عادل فردوسی پور ها زیاد باشند

    • مجید

      فحش رو بنداز زمین صاحبش میاد برش میداره ... یه نفر هم میاد علت اصلی بعضی چیزارو به مردم کم اطلاع بگه شما ناراحت میشید چرا خخخخ

    • حامد

      حالا چون حرف دل شما رو نزده ناراحتی یا از اینکه برنامه مردمی دنبال حقوق مردم.کاش تو مسایل دیگه اینقدر ریز میشدی

    • اميد

      درودبرعادل.

    • ماری

      عالی هستی عادل به راهت ادامه بده این شمایین که باید درست شین عادل مشکل نداره

    • بدون نام

      بلاخره یه انسان با وجدان تو این صدا و سیما پیدا شده که حرف حقو بزنه که به شما برخورده.آتش سوزی پلاسکو حادثه ای بود که تمام مردم ایرانو ماتم زده کرد به نظرتون یه مجری حق نداره دراین مورد حرف دل مردمو بزنه.

    • بدون نام

      درود بر شما واقعا حرف دل خیلی هارو زدین وقتی به یک مجری این همه رو میدن همین میشه که عقاید شخصی خودشو تو برنامه بزنه

    • محمدرضا بختیار

      برو بابا این رجا نیوز که یک واقعه در مرکز پایتخت رو با یک واقعه در بین تپه های وسط بیابون را مواضعش رو یکی فرض می کنه بعدش هم اگه اینطوری هستش که برنامه ملی که تا حالا هیچ برنامه ای نتونسته رکورد پیامکی اون رو بزنه یعنی پر مخاطب هستش و ادب و متانت مجری چنین برنامه حکم میکنه که به مخاطبش تسلیت بگه و از مخاطبش دلجویی کنه بعدش هم یک مجری انسان نیست تو کشوری که شعار آزادی و برابری گوش فلک رو کر کرده یک مجری نمی تونه ابراز همدردی کنه و ما باید حقیقت را بپذیریم که مدیریت شهری باید طبق قوانین مورد بازداشت قرار بگیره برای چی حقوق 20میلیونی می گیره برای اینکه این اتفاقات رو پیشگیری کنه نه اتفاق ساز باشه

    • بدون نام

      آقا قاشق هر آشیه دیگه وقتی غرور کاذب آدم را ور میداره گاهی به قهقرا میره!

    • منتقد

      از خودتان عالمتر و داناتر ندیدید؟؟؟؟؟؟؟؟ مردم ایران همه چیز را میفهمند،،،،،، فردوسي پور حرف اول و میزنه،،،،،،

    • بدون نام

      ن تنها فردوسی پور بلکه خیلی ها بین درگذشتگان حادثه قطار تبریز و پلاسکو فرق گذاشته اند. ایا برای جوانهای پودر شده در اتش عزای عمومی گرفتند ؟؟؟؟؟والله هنوز عکس هاشون از سطح شهر جمع نشده ادم وقتی میبینه جیگرش خون میشه, مگه ادم ؛ادم نیست چ فرقی داره اتش نشان باشه یا زائر امام رضا؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      مگه چی گفت ....چرا این همه وحشت.. ..یه اظهار نظر واقعی بود..بعدش بنده خداراست گفت دیگه....حالاخداییش اگه این اتفاق توامریکا می افتاد صداوسیما چکار میکرداز۱۸کانال پخش مستقیم میکردیانه

    • ali katrina

      امیدوارم دوستانمون در رجا نیوز به نکته توجه کنند که نود دیگه چیزی فراتر از یه برنامه فوتبالیه و تو هر خونه ای ک پخش میشه بیشتر افراد چه فوتبال دوست و چه غیره اونو تماشا میکنند و میشه به عنوان یه برنامه ی اجتماعی هم به اون نگاه کرد...
      شاید تو روزایی ک یکی تو صداو سیمایی که از مالیات مردم تغذیه میشه,حرف دل مردم رو بزنه واسه بعضیا گرون تموم میشه,چون فک میکنند ک صدا سیما باید چیزی رو بگه ک اون دوستان قبول دارند...
      ما مردم این کشوریم,زیر پرچم جمهوری اسلامی,حقمونه ک مصاحبه با یکی از وزیرامون رو تو صداو سیمای خودمون ببینیم,حالا نباید واسمون فرق کنه ک اون مجری ک با وزیرمون حرف زده چپیه یا راستی,این همه مصاحبه پخش شد ک مورد تایید شما دوستان بود,کسی مخالفت کردددد!؟لطفا شما هم به سلیقه ی مردم کشورتون احترام بذارید,حتی اگ قرار نیست همه قرار نیست تو دیدگاه شما بشینند...
      و اینکه چهلوپنج دقیقه از یه اتفاق بگه چیز بدی نیست
      البته شک دارم ک نظرم تایید بشه...
      ولی اگرم بشه حرف خیلی از مردمه...

    • بدون نام

      رسانه ملی به اندازه کافی منزوی شده ومخاطب هاشو ازدست داده وای به حالش که امثال اقای فردوسی پور بگیرند

    • عطا

      چیکاردارین به فردوسی پور اخه؟؟؟یه مجری خوب داریم کلا،اگه یه کارنکردین دیگه اجرانکنه:/

    • بدون نام

      برنامه ورزشی چرا باید به مسایل غیر ورزشی بپردازه؟؟

    • بیژن شکری از مشهد

      با عرض تاسف باید گفت تو کشور ما همه چی وارونه شده! یعنی عوض اینکه این اقایون بدلیل ضعف مدیریتیشون بابت این فاجعه بیان استعفا که هیچی حتی یک عذرخواهی ساده هم بکنن! این بنده خدا که حرف دل مردم و یک مطالبه عمومی رو از اون تریبونی که داره به حق هم گفته باید تذکر بگیره و مورد حمله هم قرار بگیره !

    • بدون نام

      هر آدم عاقلی میداند که باید در حوزه تخصص خودش اظهارنظر کند. ظاهرا فردوسی پور حاشیه امنی دارد که به خودش اجازه میدهد در تمام زمینه ها نظر بدهد به او تفهیم نشده که کار اصلیش چیست. واضح است که در برنامه اش نظرات جناحی اش را می گنجاند وبا لحن طلبکارانه حرافی میکند.دررابطه با موارد ورزشی هم مدیران و مسئولان و ورزشکاران را به جان هم می اندازد تا برنامه اش هیجان انگیز شود. وقت آن رسیده که برخورد جدی با این مجری بشود.

    • بدون نام

      شماکه ازهمه کس وهمه چی ایرادمیگیرین,نکنه منافع شما هم درخطره

    • امیر

      برادران رجا نیوز کاری نکنید این عادل هم مث اقای رستمپور ب دانمارک,بره,,,بعد ب پشت سرش انگی بچسبونید بگین

    • بدون نام

      این کسی که اسمش ذره بین،بهتره بدونه که اتفاقا هیچ چیزو نمی بینه.فردوسی پور کارش حرف نداره

    • شهریار

      اقاکار صداوسیمای ایران ازاین حرفها گذشته اینا مشگل بیننده دارن حالاتوهم بیا برنامه نودو تعطیل کن اگرچه ورود برنامه های ورزشی به امور اجتماعی یاسیاسی یامذهبی به خودی خود کار درستی نبوده وماهیت برنامه رو عوض میکنه

    • محمد امین

      واقعا برای برنامه نود و عادل فردوسی پور متاسفم که تو هر موقعیتی داره تفکرات خودش رو تحمیل به جامعه می کنه.
      این دولت مثلا راست گویان رو به افول هست...

    • اسد

      اقايون رجا نيوز ؛براتون متاسفم.

    • وطن دوست

      درود بر فردوسی‌پور دوست دارم

    • بی نام

      خدا رحم بکنه به آقای فردوسی پور ...

    • بهنام

      حرف حق بایید در جای خودش گفته شود بله درسته ولی اگه جایی نباشه که حرف حق بزنند تو برنامه نود هم میشه یه حرف حق سیاسی زد درست جاش نیست ولی مجبوره مجبوره ....

    • پریسا

      چون فردوسی پور نون به نرخ روز خور نیست اعصابتون رو ریخته به هم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج