اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۶۹۲۳۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

اثر آرام برجام روی صنعت خودرو

برآوردهای مراکز پژوهشی نشان می‌دهد که تولید خودرو در سال جاری ۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

خبرآنلاین: برآوردهای مراکز پژوهشی نشان می‌دهد که تولید خودرو در سال جاری ۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

بیش از یک‌سال از اجرای برجام می‌گذرد و در حال حاضر این سوال برای بسیاری مطرح است که دستاوردهای آن در اقتصاد و صنعت کشور چه بوده است. در این میان، گزارش‌ها حاکی از آن است که صنعت خودرو کشور، یکی از بخش‌های تاثیرپذیر از برجام بوده است.

آمار ۸ماهه تولید خودرو نشان می‌دهد که تولید خودرو در سال‌جاری رشد چشمگیری داشته؛ به‌طوری كه تولید خودروهای سواری از حدود ۵۵۴ هزار دستگاه به ۷۶۰ هزار دستگاه در ۸ ماهه اول سال ۱۳۹۵ رسیده است. به‌طور كلی مجموع تولید خودرو در ۸ماهه ابتدای سال‌جاری رشد ۳۶ درصدی را تجربه كرده است.

به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای اثر خود را به آرامی روی صنعت خودرو گذاشته است. برخی از تحلیلگران اقتصادی، افزایش تولید خودرو در ایران را به‌علت اثر مثبت برجام بر اقتصاد ایران می‌دانند.

در این میان، اعمال تحریم‌ها در سال ۱۳۹۱ تاثیر بسیار مخربی بر تولید این محصولات داشته است؛ به‌طوری كه تولید خودروهای سواری از یک میلیون و ۴۲۱ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۰ به ۷۸۸ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۱ كاهش یافته و این روند در سال ۱۳۹۲ نیز تداوم یافته است.



عملكرد ۶ماهه ۱۳۹۵ سه شركت اصلی تولیدكننده خودرو (ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو) نشان‌دهنده رشد ۱۹.۶ درصدی تولید است. پیش‌بینی هر یك از شركت‌ها از تولید سال ۱۳۹۵ براساس گزارش‌های پیش‌بینی درآمد هر سهم براساس عملكرد ۶ماهه شركت‌ها نشان می‌دهد این شركت‌ها مجموعا ۲۲ درصد رشد برای تولید خودروهای سواری در سال ۱۳۹۵ پیش‌بینی می‌كنند.

برآوردهای مركز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد تولید خودرو در سال جاری ۲۵ درصد رشد خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آثار برجام اینه که فردا یه چراغ مثلا خارجی رو همون ماشینای آشغاااااااااال خودشون نصب میکنن و ۵میلیون میکشن رو هر ماشینی.زمانی که کیفیت ماشینهای داخلی مخصوصا موتور ماشینها بالا رفتو قیمت ماشینها پایینتر اومد اونوقت میشه گفت آثار برجام بر ساخت خودرو موثر بوده.این یه تحلیل کاملا ساده و به دور از باند و باند بازی و منفعت طلبی از آثار برجام بر خودرو بود.باقی کشکه.وسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج