اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۶۹۳۷۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

سالی ۶۶۰۰ عضو سالم دفن می‌شود

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: به طور میانگین در هر سه ساعت یک نفر در کشور به دلیل عدم پیوند عضو فوت می‌کند ولی ما سالانه ۶۶۰۰ عضو سالم بدن را دفن می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: کتایون نجفی زاده در اولین جشن نفس در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد سالانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در ایران اتفاق می‌افتد و به صورت میانگین سه هزار نفر آن‌ها می‌توانند اعضایشان را اهدا کنند اما از این تعداد سال گذشته تنها ۸۰۸ خانواده با اهدای عضو بیمارشان موافقت کرده‌اند و دو هزار و ۲۰۰ نفر بدون اهدا عضو به بیماران نیازمند، فوت کرده‌اند.
وی ادامه داد: اهدای اعضای هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا ۸ نفر را نجات دهد. به طور میانگین اگر هر بیمار مرگ مغزی سه عضوش را اهدا کند سال گذشته باید شش هزار و ۶۰۰ عضو سالم به بیماران نیازمند اهدا می‌شد.

نجفی زاده با بیان اینکه روزانه بین هفت تا 10 نفر در ایران به دلیل عدم پیوند عضو جان خود را از دست می‌دهند، افزود: به طور میانگین در هر سه ساعت یک نفر در کشور به دلیل عدم پیوند عضو فوت می‌کند ولی ما سالانه 6600 عضو سالم را خاک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سالانه سه هزار و ۳۰۰ نفر به دلیل عدم پیوند عضو می‌میرند که این آمار بالایی است و در صورتی که اگر با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی موافقت شود هیچ بیماری در لیست پیوند نمی‌ماند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: هر سال دغدغه خرید دستگاه‌های دیالیز را برای بیماران کلیوی را داریم ولی می‌توان با فرهنگ‌سازی در زمینه اهدا عضو و پیوند کلیه به بیماران نیازمند عمل، از بار این بیماری کم کرد.

نجفی زاده با بیان اینکه اهدا عضو تنها با رضایت خانواده بیمار انجام می‌شود، افزود: برای این کار همراهی جامعه نیاز است و همه ارگان‌ها به ویژه همکاری ارگان‌های فرهنگ‌ساز با گروه‌های درمانی لازم است.

وی با اشاره به نقش خیرین و علما در زمینه فرهنگ‌سازی اهدا عضو گفت: امام‌جمعه شهر تبریز در یکی از خطبه‌های خود در نماز جمعه اعلام کرد که اهدا عضو کار خوبی است و در بیرون کارت اهدا عضو می‌دهند در آن روز سه هزار نفر برای اهدای عضو ثبت نام کردند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران به تأثیرگذاری رسانه در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم اشاره کرد و گفت: پس از حضور در برنامه تلویزیونی در عرض ۱۰۰ ساعت ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت اهدا عضو ثبت نام کردند.

نجفی زاده امضا تفاهم نامه با صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره راهنمایی و رانندگی برای درج آرم اهدا عضو درگواهینامه ها و ثبت 31 شهریور ماه به عنوان روز اهدا عضو در تقویم کشور، برگزاری جشنواره هنرهای تجمسی نفس را از اقدامات این انجمن برای ترویج اهدا عضو در ایران ذکر و خاطرنشان کرد: سامانه استانی ثبت نام کارت اهدا عضو راه اندازی شده است و چون قبلاً این سامانه سراسری بود کارت‌ها به سختی به دست متقاضی می‌رسید و امروز شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه در شهر خودشان نسبت به دریافت کارت عضویت اقدام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من چندوقت پیش درخواست کارت اهدای عضو کردم و دریافتش کردم, حالا همسرم عصبانیه که چرا از من اجازه نگرفتی و از بدآموزی برنامه های تلوزیونی شاکیه ... متاسفم برای سطح پایین فرهنگ در مملکتم

    • بدون نام

      پس معلوم شد ای دزدان طرف رو وه میبرین پزشکی قانونی اعضای بدنش رو خارج می کنید ای دزدان غارتگر دستتون رو شد

    • روح ک ش

      به نظر من قانون وضع کنن هرکسی که مرگ مغزی میشه اگر اعضاش اهدا بشه از هزینه کفن و دفن و پول قبر معاف بشه. هم عضوی زیر خاک نمیره هم کمک حالی میشه به خانواده متوفا.

    • ناشناس

      شایدنخوان اهدای عضوکنن یعنی چه مگه آدم عزیزمردشومیدسلاخی کنن اونهاهم که دادن یامعتادبودطرف مردفروشی کردیاخوانوادش سنگ دل بودن

    • بهنام

      کسی چرا نمیاد بررسی کنه این همه خرابی عضو و بیماری از کجا میاد که الان از بچه چند ماهه تا ادم سن بالا همه بیمار و مریضن و چرا اینقدر مرگ مغزی داریم خوب چرا مسیولین به فکر پیشگیری نیستن و دنبال پیوند عضون که کلا نتیجه نامطلوبی داره

    • بدون نام

      ناشناس حرف دهنتو بفهم.تو اگه شعور داشتی به کسانیکه اعضاشونو اهدا کردن نمیگفتی معتاد و به خانوادشون نمیگفتی سنگدل.
      آخه بی فرهنگ اون افراد کم سن و سال که عضو اهدا کردن معتاد بودن. ان شاا... خودت و یا یکی از نزدیکات به عضو نیاز داشته باشی و کاسه چه کنم دستت بگیری.
      شما که متولی این کامنتها هستی چرا این مزخرفت رو چاپ میکنید؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج