۴۶۹۳۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ادامه جنجال گردشگران ایرانی در مصر

از چند روز پیش و در پی ازسرگیری پروازها میان ایران و مصر، خبر ورود اولین گروه از گردشگران ایرانی به مصر، در صدر مطالب رسانه های جای گرفته است.

تابناک: از چند روز پیش و در پی ازسرگیری پروازها میان ایران و مصر، خبر ورود اولین گروه از گردشگران ایرانی به مصر، در صدر مطالب رسانه های جای گرفته است. سفری که البته با محدودیت های فراوان و طرح اتهاماتی علیه گردشگران ایرانی همراه بوده است. این روند به جایی رسیده که اعتراص سیاستمداران مصری را نیز برانگیخته است.

اولین گروه از گردشگران ایرانی در حالی دو روز پیش وارد مصر شدند که بر اساس اخبار رسانه ها، کنترل ها و محدودیت های شدیدی بر آن اعمال می شود و مأموران امنیتی مصر در همه حال همراه آنان هستند. گردشگران ایرانی به جز چند مکان محدود باستانی، اجازه بازدید از دیگر آثار دیدنی مصر، از جمله مساجد این کشور و همچنین سفر به قاهره، پایتخت را ندارند.

در همین رابطه، «محمد البرادعی»، مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی که در حال حاضر رهبری حزب «دستور»، از احزاب اپوزیسیون مصر را بر عهده دارد، با اشاره به اخبار مربوط به ممنوعیت بازدید گردشگران ایرانی از مساجد تاریخی قاهره، این اقدام را مورد انتقاد قرار داده است.

به نوشته روزنامه «المصری الیوم»، البرادعی در این رابطه در صفحه توئیتر خود نوشته: «چگونه است که ما، شیعیان و اهل تسنن، زیارت حج را در کنار هم انجام می دهیم، اما درباره جلوگیری از بازدید ایرانیان از برخی خانه های خدا سخن می گوییم؟»

وی افزوده: «در شرایط فقدان درک صحیح و ناتوانی از پذیرش دیگران، مصر نخواهد توانست روی پاهای خود بایستد».

این سخنان در حالی بیان می شود که چند روز پیش، «هشام زعزوع»، وزیر گردشگری مصر در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس، نگرانی های موجود درباره گسترش شیعه گرایی در مصر از طریق گردشگران ایرانی را «اغراق شده» توصیف کرده بود. با این حال، وی گفته بود برای کاستن از این نگرانی ها، به گردشگران ایرانی تنها اجازه بازدید از شهرهای «آسوان»، «لوکسور» و برخی مناطق باستانی دیگر داده شده و بازدید از مساجد قاهره، از جمله مفاد موافقتنامه با مقامات ایرانی نیست.

شایعات و ادعاهای موجود پیرامون «دستور کار مذهبی» گردشگران ایرانی در مصر، بیش از همه از سوی گروه های سلفی در این کشور مطرح شده و در سطح بین المللی نیز از سوی رسانه های وابسته به دولت سعودی، همچون «عرب نیوز» و «الشرق الاوسط» پیگیری می شود.

«یاسر البراهمی»، معاون جنبش سلفی «دعوه»، پیشتر با دامن زدن به این ادعاها نسبت به ایجاد یک «موج شیعی» در مصر هشدار داده و خواستار ممنوعیت هرگونه پیوند با شیعیان، از جمله ارتباطات گردشگری شده بود.

وی همچنین در مصاحبه ای با یکی از سایت های وابسته به جریان سلفی، خواستار اصلاح و یا الغای کامل توافقنامه هایی که به گردشگران ایرانی اجازه ورود به مصر را می دهند و همچنین پیدا کردن جایگزین های دیگری برای احیای صنعت گردشگری مصر شده بود. وی گفته بود مصر باید با الگو گرفتن از ترکیه و مالزی، اقدام به اعمال شکل های «حلال» گردشگری اسلامی کند!

این در حالی است که گردشگران ایرانی هیچ گونه مشکل و محدودیتی برای سفر به ترکیه و مالزی و بازدید از مکان های گوناگون در این کشورها ندارند.

از سوی دیگر، این محدودیت های شدید در حالی از سوی مصر بر گردشگران ایرانی اعمال می شود که مقامات کشورمان همزمان با امضای توافقنامه گردشگری با مصر، اعلام کردند گردشگران مصری می توانند بدون نیاز به ویزا به ایران سفر کنند. به این ترتیب، به نظر می رسد اگر هم قرار باشد یک طرف در این ماجرا نگران باشد، این ایران است که باید نگران تبلیغات وهابی ها در کشور باشد و نه مصر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      " مصری ها می توانند بدون نیاز به ویزا به ایران سفر کنند "

      ما داریم تحقیر میشیم .

      یعنی اونا از ما برترن ؟؟؟؟؟؟

      من میگم مصر رو تحریم کنیم .

      هیچ کس نباید بره مصر .

      این همه جای دیگه تو دنیا هست ! بره یه جای دیگه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج