۴۶۹۶۱۱
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

یونسی: همگان دیدند که احمدی نژاد به هاشمی توهین کرد

بزرگ‌ترين ظلم به امام خميني(س) اين بود كه هاشمي را از انقلاب جدا مي‌كردند. زمان احمدي نژاد استراتژي اصلي دولت او، اهانت و توهين به هاشمي رفسنجاني بود و در آن مناظره معروف كه هيچ ربطي به هاشمي نداشت همگان ديدند كه شخص احمدي‌نژاد به آيت‌ا...‌هاشمي اهانت كرد.

قانون نوشت: خلاصه ای ازگفت‌وگوي با حجت‌الاسلام علي يونسي، وزير اطلاعات دولت اصلاحات

آيت ا... هاشمي رفسنجاني در جهاد سياسي، به همه گروه هاي سياسي تا زماني كه مثل گروه‌ مجاهدین خلق، خيانت‌شان، آشکار نشده بود، کمک کرد. با جریان‌های سیاسی( همچون نهضت آزادی و جبهه ملی) در چارچوب مبارزه با استبدادداراي ارتباط بود، ولی به اردوگاه اصلی انقلابیون مذهبی تعلق داشت. یادمان باشد که کمک آیت ا... هاشمی رفسنجانی به مجاهدین، تا قبل از كودتای درون سازمانی این سازمان در قبل از انقلاب اسلامی بود.

هاشمي با هوشي كه داشتند افراد را انتخاب مي‌كردند و با همان ظرفيت به آن ها نزديك مي شد و رفاقت و نزديکی اش، با ر هبر انقلاب نيز همين‌گونه بود.

درست است كه آن تشييع با شكوه، تقدير از هاشمي بود، اما موجب تقويت و تاييد نظام شد. او يار رهبري بود و حمايت از هاشمي و تمجيد مخالفينش از او مورد توجه همه دنيا شد و يك خيزش را به وجود آورد زيرا هاشمي رفسنجاني بخشي از جمهوري اسلامي و رهبري بود.

آرزوي عده اي اين بود كه هاشمي را از رهبري جدا و از نظام بيرون كنند. اما به دو دليل موفق به انجام اين كار نشدند؛ يكي اينكه شخصيت هاشمي‌رفسنجاني بسيار بزرگ بود و ديگر اينكه در تمامي اين برهه‌ها، رهبري از او حمايت كرد. حمايت هاي مستمر امام خميني(س) و رهبري، موجب ناكامي مخالفان هاشمي شد.

بزرگ‌ترين ظلم به امام خميني(س) اين بود كه هاشمي را از انقلاب جدا مي‌كردند. زمان احمدي نژاد استراتژي اصلي دولت او، اهانت و توهين به هاشمي رفسنجاني بود و در آن مناظره معروف كه هيچ ربطي به هاشمي نداشت همگان ديدند كه شخص احمدي‌نژاد به آيت‌ا...‌هاشمي اهانت كرد. فراموش نكنيم در تمام آن بازه‌زماني، اين تفاوت‌هاي اجتهادي با رهبر انقلاب مانع روابط‌شان و قطع رشته الفت آن‌ها نشد و همه شاهد بودند كه رهبري بعد از فوت ايشان فرمودند هيچ وقت، هيچ‌كس نمي تواند جاي هاشمي را براي من پر كند.

افراط و تفريط در دوران احمدي نژاد و حتی در مواردی خاص در دوره اصلاحات نيز وجود داشت ولي با رابطه خوبي كه هاشمي با بازار، موتلفه، رزمندگان، خانواده شهدا،رييس‌دولت‌اصلاحات و غيره برقرار كرده بود، سعي كرد توزان را حفظ كند و همه جريان‌‌ها را متعلق به جمهوري اسلامي بداند.
هاشمي به دليل ارتباطي كه با رهبري داشت، همه جريان هاي سياسي را به ايشان وصل مي كرد و نمي گذاشت جريان هاي سياسي از انقلاب دور شوند. دهه آخر عمر هاشمي رفسنجاني از حساس‌ترين دوران‌ها بود كه گروه هاي افراطي سعي داشتند جريان هاي سياسي را به سمت واگرايي بكشانند و اين واگرايي براي انقلاب و اسلام بسيار خطرناك بود. ولي هاشمي با تدبير حساب شده از نفوذ افكار داعش و طالبانيسم جلوگيری كرد و راهكار اين موضوع را حضور همه جريان هاي سياسي در انتخابات و وصل بودن آن‌ها به نظام و رهبري مي‌دانست.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحش شاد واقعا مرد بزرگی بود

    • بدون نام

      لعنت خدا بر کسانی که از گذشته عبرت نمی گیرند و مدام توپ اندازی میکنند هاشمی مرد تموم شد انشاالله شماها هم ميميريد قیامت خودتون مسائل خودتون را اونجا حل کنید لطفا به مشکلات مردم برسید

    • علیرضا

      در دوران امام ره هیچ کس جرأت توهین به آقای رفسنجانی را نداشت ، اما بعد از امام هجمه های ناجوانمردانه فراوانی به ایشان شد . که‌ نه تنها تاثیری نداشت ، بلکه موجب محبوبیت ایشان وشرمساری برای مخالفان گردید.

    • پیکاسو احمدی نژاد

      خداییی محمود عالی بود

    • يه دوست

      آقاي يونسي مگه ساكت نشست به احمدي نژاد توهين نكرد، هرچي دلش خواست گفت ، آقاي يونسي اون دنيا امثال شما جوابگو خيلي چيزها باشيد، اميدوارم سربلند بيرون بيايد از درگاه خداوند متعال

    • بابا حیدری

      دراین زمان اتحاد خدا هاشمی بیامرزد احمدی نژاد را حدایت کنه ول کنید حرفای خاله زنک بازیو

    • بدون نام

      دمش گرم احمدی نژاد تونسته ک اینکارو کرده درود بر احمدی نژاد بزرگ

    • بدون نام

      یونسی با حرفهای نسنجیده دولت را از اینکه هست منفورتر میکند.

    • تاجیک

      انسان باآبروبودباآبروهم رفت

    • بدون نام

      شما هم کوتاهی نکردید وساکت ننشستید.

    • بدون نام

      دکتر احمدی نژاد فقط واقعیات را گفت. شما بگو کجاش توهین بود؟

    • مهدی

      احمدی نژاد کیه؟ :)))

    • بدون نام

      خوب کاری کرد دمش گرم

    • محمد

      احمدی نژاد روشنگری کرد .خدا قوت مرد تمام غیرت .

    • بدون نام

      احمدی نژاد حقیقت گفت برای شما حرف حقیقت توهین است ما مردم ایران همه چیز دیدیم یکی از حقیقتهای احمدی نژاد آقا محسن هستند که به قول خودشان می گویند زندان اوین هستند حال بماند این توهین است یا حقیقت بس احمدی نژاد دلسوزانه برای مملکت زحمت کشیده اند همیشه بین مردم بودند درود بر مرد حقیقت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج