جاباما
۴۶۹۶۹۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بازیگر بریتانیایی نامزد اسکار درگذشت

سر جان هرت بازیگر سرشناس بریتانیایی که دو نامزدی اسکار در کارنامه‌اش داشت در ۷۷ سالگی درگذشت.

خبرگزاری مهر: سر جان هرت بازیگر سرشناس بریتانیایی که دو نامزدی اسکار در کارنامه‌اش داشت در ۷۷ سالگی درگذشت.

به نقل از اسکرین دیلی، جان هرت که برای دو فیلم «قطار سریع‌السیر نیمه‌شب» و «مرد فیل‌نما» نامزد اسکار شده بود جمعه شب چشم از جهان فروبست. او ۷۷ سال داشت.
بازیگر بریتانیایی نامزد اسکار درگذشت

سر جان هرت که از سال ۲۰۱۵ به سرطان لوزالمعده مبتلا شده بود تا تابستان پیش نیز مشغول کار بود، اما در نهایت مجبور شد به توصیه پزشکان نمایش صحنه‌ای با عنوان «سرگرمی‌ساز» را نیمه کاره رها کند.

جدیدترین نقش آفرینی او در نقش یک کشیش در فیلم «جکی» با بازی ناتالی پورتمن بود و در زمان مرگ در حال کار در درام «تاریک‌ترین ساعت» درامی از جنگ جهانی دوم ساخته جو رایت بود. در این فیلم او در نقش چمبرلین نخست وزیر بریتانیا بازی می‌کرد.

مل بروکس که کارگردانی هرت را در فیلم «تاریخ جهان: قسمت یک» انجام داده بود در توییتی درباره مرگ وی نوشت: هیچ کس نمی‌توانست در فیلم «مرد فیل‌نما» چنین تاثیرگذار بازی کند. او این فیلم را به یک سطح سینمایی خاص رساند و جای خالی او کاملا محسوس خواهد بود.

هرت سال ۱۹۴۰ در دربیشایر متولد شد و به کالج هنر راه یافت و بعد به آکادمی سلطنتی هنرهای نمایشی در لندن پیوست و بعد به همکاری با تلویزیون پرداخت و در دهه ۱۹۶۰ در سریال «ماشین‌های z» نقش آفرینی کرد.

نخستین فیلم تحسین شده وی در سینما «مردی برای تمام فصول» در سال ۱۹۶۶ بود و ۶ سال بعد از آن نخستین نامزدی بفتا را برای ایفای نقش یک قاتل سریالی کسب کرد. این فیلم که مورد توجه هالیوود واقع شد موجب گسترش کاری وی شد.

«قطار سریع‌السیر نیمه‌شب» محصول ۱۹۷۸ یکی از فیلم‌های به یادماندنی وی است که به کارگردانی آلن پارکر نامزد چند جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل برای هرت شد.

او سال ۱۹۸۰ در فیلم «مرد فیل نما» ساخته دیوید لینچ بازی کرد و برای آن نامزد اسکار و گلدن گلوب شد و یک جایزه بفتا نصیبش ساخت.

او سپس در فیلم «دروازه جهنم» و «تاریخ جهان:قسمت یک» بازی کرد و در فیلم‌های بریتانیایی مانند «قهرمانان» جلوی دوربین رفت. در فیلم «۱۹۸۴» او در نقش رهبر وینستون اسمیت ظاهر شد.

هرت در فیلم «بیگانه» ساخته ریدلی اسکات در نقش یک محقق که موجود بیگانه از وجود او بیرون می‌آید ظاهر شد و بعد در سریال کوتاه «جنایت و مکافات» تولید شبکه بی‌بی‌سی در نقش راسکولنیکوف بازی کرد.

«آخر هفته آسترمن» به کارگردانی سام پکین‌پا و «مرد مرده» ساخته جیم جارموش از دیگر نقش‌آفرینی‌های وی بود. او از بازیگران «هری پاتر و سنگ جادو» نیز بود.

وی آخرین جایزه بفتا را سال ۲۰۱۲ برای مشارکت فوق‌العاده در سینمای بریتانیا دریافت کرد و سال ۲۰۱۵ به افتخار دریافت لقب شوالیه یا «سر» نایل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج