۴۷۱۳۳۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

حضور هوش مصنوعی در مبارزات زیردریایی

نیروی دریایی آمریکا قصد دارد برای افزایش کارایی و بهبود نتیجه عملیات، نیروی انسانی را کاهش داده، از سامانه‌های خودمختار و هوش مصنوعی استفاده کند.

وب سایت سایبربان: نیروی دریایی آمریکا قصد دارد برای افزایش کارایی و بهبود نتیجه عملیات، نیروی انسانی را کاهش داده، از سامانه‌های خودمختار و هوش مصنوعی استفاده کند.

حضور هوش مصنوعی در مبارزات زیردریایی

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ متخصصان الکترونیک نیروی دریایی آمریکا به‌تازگی اعلام کرده‌اند به توسعه فناوری هوش مصنوعی و خودکارسازی تجهیزات نیاز دارند تا علاوه بر افزایش کارایی در نبردهای سطح و زیردریا، احتیاج به نیرو انسانی کاهش پیدا بکند.

مقامات سامانه فرماندهی دریایی نیروی دریایی 1 (Naval Sea Systems Command) اعلام کردند برای پیش برد پروژه‌ی «سامانه‌ی مبارزاتی آینده» (CSoF 2 ) با شرکت اَسِت 3 (ASSETT) قرارداد همکاری امضا کرده است. البته هنوز مبلغ این قرارداد مشخص نیست.

مهندسین شرکت اَسِت، در حال توسعه سیستم مبارزاتی و ترکیب کنترل و فرماندهی وسایل نقلیه کنترل از راه دور و خودمختار برای زیردریایی‌ها، کشتی و هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا هستند. این شرکت، خدماتی مانند مهندسی شناختی (cognitive engineering)، سامانه‌های مهندسی، مدل‌سازی، شبیه‌سازی، توسعه نرم‌افزار، مهندسی سخت‌افزار، تولید و پشتیبانی را ارائه می‌دهد. همچنین قرارداد فاز سوم تحقیقات نوآوری کسب‌وکار کوچک ۴ (SBIR)، برای یک سال بوده و تا چهار دوره یک‌ساله نیز قابل تمدید است.

اَسِت روی طراحی معماری خدمات گرای 5 (service-oriented architecture) نرم‌افزار، هوش مصنوعی، آزمایش و گسترش فناوری برای سامانه کنترل فنی زیردریایی «AN/BYG-1» نیروی دریایی، سرمایه‌گذاری کرده است.

طرح «AN/BYG-۱»، شامل زیردریایی جنگ سریع کلاس ویرجینیا، سیولف (Seawolf) و لوس‌آنجلس، کلاس اوهایو موشک زیردریایی کروز، زیردریایی کلاس کالینز استرالیا و موشک‌های بالستیک زیردریایی آینده‌ی کلاس کالیفرنیا که جایگزینی برای کلاس اوهایو به حساب می‌آیند، می‌شود.

بهبود برنامه‌ی «AN/BYG-۱» باید به توان پاسخ زیردریایی‌ها، در برای حملات و تهدیدات جدید و در حال ظهور کمک کند. همچنین استفاده از فناوری‌های تکامل یافته در بهبود عملکرد «وسیله‌ی نقلیه حمل‌کننده مهر شده» (SDV۶)، فناوری پل یکپارچه۷ (IBS)، فرماندهی و کنترل و حمایت از تصمیم‌گیری۸ (Decision aids)، تأثیر بسزایی دارد.

سامانه‌ی مبارزاتی آینده با وجود کاهش نیروی انسانی، ایمنی کشتی و عملکرد آن را کاهش نمی‌دهد. این طرح شامل شناخت اپراتور (operator cognition)، خودکارسازی، ترکیب داده، پردازش، تکامل فناوری و فناوری‌های سیستم‌های مبارزاتی برای زیردریایی، کشتی و هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا می‌شود.

_________________________________

1- سامانه فرماندهی دریایی نیروی دریایی، در میان 5 سامانه‌ی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، به عنوان بزرگ‌ترین آن شناخته می‌شود. این مرکز دارای 4 کارخانه کشتی‌سازی، نه مرکز جنگ (دو عدد زیردریا و 7 عدد در سطح)، 4 مکان بزرگ ساخت کشتی و ساختمان فرماندهی می‌شود که در محوطه نیروی دریایی واشنگتن قرار دارد.

۲- Navy's Combat Systems of the Future

3- اَسِت (ASSET یا Advanced Systems Supportability Engineering Technologies) یک شرکت مهندسی، تحقیقاتی و مشاوره توسعه خصوصی آمریکایی است.

۴- تحقیقات نوآوری کسب‌وکار کوچک (Small Business Innovation Research)، یک برنامه‌ی دولتی آمریکا است که با هماهنگی اداره کسب‌وکارهای کوچک برای تحقیق توسعه تجارت‌های کوچک در نظر گرفته شده است.

5- معماری خدمات گرا، رهیافتی است برای ساخت سامانه‌های توزیع‌شده که کارکردهای نرم‌افزاری را در قالب سرویس ارائه می‌کند.

از این سرویس‌ها هم می‌توان برای فراخوانی در نرم‌افزارهای دیگر و هم برای ساخت سرویس‌های جدید استفاده کرد. معماری سرویس گرا مجموعه‌ای انعطاف‌پذیر از اصول طراحی است که در مراحل توسعهٔ سامانه‌ها و یکپارچگی در رایانش استفاده می‌شود.

6- وسیله‌ی نقلیه حمل‌کننده مهر شده (Seal Delivery Vehicle) نوعی زیردریایی سرنشین دار است که برای جابه‌جایی افراد یا ارسال تجهیزات استفاده و شده و معمولاً در مأموریت‌های ویژه از آن بهره گرفته می‌شود.

۷- فناوری پل یکپارچه (integrated bridge technology)، بر اساس فناوری اسپری مارین (Sperry Marine) شرکت نورپ گرومن (Northrop Grumman)، توسعه داده شده است. این فناوری نوعی ایستگاه کاری متحرکت است که چندین نمایشگر را برای نمایش تصاویر با کیفت بالا و نمودارهای الکترونیک سامانه‌ها و رادارهای کشتی را در خود به نمایش می‌گذارد.
8- حمایت از تصمیم‌گیری، ابزاری است برای ساده‌سازی روند تصمیم‌گیری که در مراکز درمانی از آن استفاده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج