۴۷۳۰۴۱
۵۲ نظر
۵۰۰۵
۵۲ نظر
۵۰۰۵
پ

حکم اعدام دانش آموز، برای قتل معلم

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: اتفاق به دو سال پیش بازمی‌گردد؛ ۱۱ صبح اول آذر سال ۹۳ در بروجرد. دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای که مثل هرروز به مدرسه می‌رود و برای اینکه غیبتش را موجه کند، پدرش را هم با خود می‌برد؛ غیبتی که حالا محمد آرزو می‌کند که کاش طولانی‌تر می‌شد و آن روز هم به مدرسه نمی‌رفت.

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: اتفاق به دو سال پیش بازمی‌گردد؛ ۱۱ صبح اول آذر سال ۹۳ در بروجرد. دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای که مثل هرروز به مدرسه می‌رود و برای اینکه غیبتش را موجه کند، پدرش را هم با خود می‌برد؛ غیبتی که حالا محمد آرزو می‌کند که کاش طولانی‌تر می‌شد و آن روز هم به مدرسه نمی‌رفت.

اتفاق دو سال پيش براي محمد وقتي تلخ مي‌شود که موقع خروج از مدرسه تصميم مي‌گيرد سرکلاس برود و پدرش را راهي خانه کند. محمد سر کلاس مي‌نشيند ولي معلمش مي‌گويد که بايد از دفتر مدرسه نامه و اجازه بگيرد. از اينجا به بعد، روايت تلخ است؛ روايت تلخ مي‌شود و محمد عصباني، ناراحت يا هرچيزي که بتواند در خيال و رؤيايش، سرپوشي بگذارد براي کاري که نبايد مي‌کرد.

چاقويي که زير لباسش پنهان کرده را درمي‌آورد، شاهرگ معلمش را مي‌زند و از مدرسه فرار مي‌کند. محمد بي‌آنکه بداند کجا مي‌رود، پا به فرار مي‌گذارد؛ اولين واکنشي که شايد براي هر اشتباهي به ذهن آدم خطور کند؛ فرار. زندگي پنهاني جديدش را شروع مي‌کند، بي‌آنکه بداند، ديگر معلم فيزيکي نخواهد بود که سر کلاسش بنشيند و براي حضورش از دفتر مدرسه اجازه بگيرد. محمد به تهران مي‌رسد و به‌خاطر درگيري ديگري به کانون اصلاح و تربيت مي‌رود و به شهرش بروجرد منتقل مي‌شود.

حالا دو سال از آن اتفاق گذشته و محمد دو سال بزرگ‌تر شده است. حالش خوب نيست؛ زندگي براي او تلخ است و براي خانواده معلم، تلخ‌تر. حالا بعد از دو سال، حکم قصاصش آمده؛ حکمي که تأييد مي‌کند زندگي براي محمد تمام شود؛ طوري که زندگي را براي معلمش تمام کرد اما حال محمد خوب نيست و نمي‌دانند با پايان زندگي‌اش، حال چند نفر ديگر بدتر مي‌شود. «آقاي خشخاشي بي‌گناه بود و من بي‌‌آنکه بفهمم کارم چه سرانجام تلخي دارد، مرگ او را رقم زدم؛ پشيمانم.»

محمد، قتل معلمش را پذيرفت

دانش‌آموز متهم به قتل به تهران گريخت و زندگي پنهاني‌اش را آغاز کرد اما در پايتخت پس از درگيري با پسري به کانون اصلاح و تربيت منتقل شد که در آنجا هويت واقعي‌اش مشخص و معلوم شد او همان دانش‌آموزي است که به اتهام قتل معلمش، تحت تعقيب پليس است. براي تحقيقات به پليس آگاهي لرستان منتقل شد و در بازجويي به قتل معلم فيزيک مدرسه اعتراف کرد و بعد از بازسازي صحنه قتل، روانه زندان شد.

نوجوان متهم به قتل در شعبه اول دادگاه کيفري «يک» استان لرستان، محاکمه و با رأي قضات دادگاه به سه سال حبس و پرداخت ديه در حق اولياي دم محکوم شد که رأي با اعتراض خانواده مقتول به ديوان‌عالي کشور ارسال شد و قضات شعبه «۳۱» ديوان‌عالي کشور، حکم را نقض کردند و براي رسيدگي دوباره، پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

متهم به قتل، از کانون اصلاح و تربيت براي محاکمه به شعبه دوم دادگاه کيفري «يک» استان لرستان منتقل شد. او اين‌بار هم قتل معلمش را پذيرفت و حتي صحنه جنايت را در مقابل قضات شعبه دوم دادگاه کيفري «يک» استان لرستان بازسازي کرد. اين درحالي بود که پزشکي قانوني نظر داده بود، متهم مبتلا به جنون نبوده که رافع مسئوليت کيفري او شود زيرا او بعد از اين جنايت و در زماني کوتاه با فردي درگير شده و او را نيز مورد ضرب‌وجرح با شيشه قرارداده است اما پس از بررسي مجدد، به‌خاطر مشکلات روحي و رواني محمد و مصرف انواع قرص‌هاي آرامبخش در کانون اصلاح و تربيت، پزشکي‌قانوني، عدم رشد عقلي او را تأييد کرد.

نقض حکم پزشکي‌قانوني

سارا نجيمي، يکي از وکلاي محمد کلهر، حکم مبني‌بر قصاص نفس را تأييد کرده و مي‌گويد: «متأسفانه حکم اعدام محمد، صحت دارد؛ اين درحالي است که ما يک‌بار رأي گرفته بوديم و پزشکي‌قانوني، عدم رشد عقلي او را تأييد کرده بود. پرونده محمد شرايط متفاوتي با ديگر پرونده‌هاي قصاص دارد و متأسفانه درگير مسائل قوميتي و قبيله‌اي شده است. واکنش آموزش‌وپرورش نيز بسيار ناعادلانه است؛ اينکه نمايندگان حقوقي آموزش‌وپرورش هم درخواست اشد مجازات براي يک عضو خود کنند، اصلا قابل درک نيست. اين فقط معلم نيست که بايد مورد حمايت آموزش‌وپرورش باشد بلکه دانش‌آموز هم عضوي از بدنه آموزش‌وپرورش است و بايد از سوي اين وزارتخانه مورد حمايت قرار گيرد.»

نجيمي با اشاره به اينکه انتظار مي‌رود آموزش‌وپرورش مسئوليت خود را دراين‌باره قبول کند، ادامه مي‌دهد: «اين کودک، چندين‌روز با خودش چاقو حمل مي‌کرد و معلمان و ناظم هم متوجه بحران روحي او شده‌ بودند اما هيچ اقدامي به‌منظور اينکه به اين کودک کمک و او را به يک روان‌شناس معرفي کنند يا حداقل از خانواده‌اش بخواهند نسبت به بچه حساسيت بيشتري نشان دهند، انجام ندادند. آنها کنترل نکرده‌اند که بچه با خودش چاقو به مدرسه نبرد حالا نيز درخواست اشد مجازات براي او دارند. انتظار مي‌رود حالا که قانون‌گذار نسبت به کودکان زير ١٨ سال، قوانين سهل‌تري را وضع کرده، آموزش‌وپرورش نيز در کنار حمايت از معلم از دانش‌آموزش هم حمايت کرده و پرونده را به‌سمت مصالحه ببرد و خواستار بخشش از سوي اولياي‌‌دم شود، نه اينکه خودش هم درخواست قصاص کند.»

وکيل محمد کلهر با اشاره به اينکه، پزشکي‌قانوني نداشتن رشد عقلي او را تأييد کرده و از طرفي حکم قصاص او تأييد شده است، مي‌گويد: «با توجه به نظر پزشکي قانوني و داروهايي که محمد در کانون اصلاح و تربيت مصرف مي‌کند، هيچ‌کدام از شرايط ماده «۹۱» که حرمت عقل، عمل ارتکابي و... را تضمين مي‌کند، ندارد و بايد دادگاه تجديدنظر براي او برگزار شود. از آنجايي که دادگاه تجديدنظر علني نيست، ما لايحه دفاعيه را مي‌فرستيم تا بررسي شود و اميد داريم که در حکم محمد، تجديدنظر صورت گيرد زيرا با وجود اين شرايط، حکم داده شده، درست نيست و غيرقانوني است.»

او گفت: «بايد براي دانش‌آموزان پرونده‌هاي شخصيتي تشکيل دهيم، بايد نحوه برخورد و مواجهه با آنها و شيوه‌هاي کنترل خشم را به دانش‌آموزان ياد بدهيم. الان آموزش‌وپرورش بايد اين نکته را بررسي کنند که چرا بايد يک دانش‌آموز ۱۵ساله، چاقو در دست بگيرد؟»

دانش‌آموز جدا از بدنه آموزش‌وپرورش نيست

در ماده «۹۱» قانون مجازات اسلامي آمده است: «در جرايم موجب حد يا قصاص، هر گاه افراد بالغ کمتر از ۱۸ سال، ماهيت جرم انجام شده يا حرمت آن را درک نکنند يا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته باشد، حسب مورد با توجه به سن آنها به مجازات‌هاي پيش‌بيني‌شده در اين فصل محکوم مي‌شوند.» همچنين در تبصره اين ماده به دادگاه اجازه داده شده براي تشخيص رشد و کمال عقل از نظر پزشکي‌قانوني يا از هر طريق ديگري استفاده کند. درست است که دادگاه، بزهکاري قاتل معلم را محرز دانسته ولي به‌دليل اينکه او کمتر از ۱۸ سال داشته (ظاهرا در زمان ارتکاب جرم، ۱۵ سال و ۱۱ ماهه بوده) و گواهي پزشکي‌قانوني، متهم را داراي اختلال رواني تشخيص داده و اظهار کرده که او داراي رشد و کمال عقلي نبوده است؛ بنابراين قضات دادگاه، متهم را مشمول ماده «۹۱» قانون مجازات اسلامي دانسته‌اند و در دادگاه بدوي، مجازات حد از اين متهم ساقط شده و محکوم به پرداخت ديه شده است.

پس از اعلام اين حکم، نمايندگاني از آموزش‌وپرورش به آن اعتراض و اعلام کردند، فردي به يک معلم در کلاس حمله‌ور شده و او را به قتل رسانده؛ بنابراين انجام اين کار، مصداق اقدام عليه امنيت معلمان و جامعه است؛ علاوه‌براين، سرنوشت خشخاشي در انتظار معلماني همچون او است و صدور اين حکم، چراغ سبزي براي فشار روي جامعه معلمان است؛ البته اين نمايندگان ادعا مي‌کردند که منظور ما اعدام اين دانش‌آموز نيست ولي مي‌شود مدت حبس را براي چنين اعمالي طولاني‌تر کرد.

اين درحالي است که طبق گفته وکيلان دادگستري، اين اتفاق ناخواسته بوده و مشمول اقدام عليه امنيت نمي‌شود و بايد با اين اتفاق به‌عنوان يک استثنا برخورد کنيم زيرا درحال‌حاضر در مدارس مشاهده نمي‌کنيم که معلمان احساس ناامني کنند. مسئله ديگر نيز اين است که آموزش‌وپرورش در اين موضوع از هر دوطرف آسيب ديد و نمي‌توان دانش‌آموز را جدا از بدنه آموزش‌وپرورش لحاظ کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر اراک

      باید اعدام بشه انگلای کثیف معلم چ گناهی داشته

    • حمید سرلک

      از کی تا حالا آدم هفده ساله را کودک خطاب می کنند؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این پسره خیلی خطرناکه اونجوری که مشخصه بعد فرار از صحنه قتل ورفتن به تهران اونجا هم با شیشه یک نفرو زخمی کرده واون شانس اورده که به سرنوشت معلم دچار نشده اگه ازادش کنند حتما بازهم آدم میکشه

    • بدون نام

      این خانم وکبل که ژست حقوق بشری گرفته و با الفاظ بازی می کند اگر پدرش به دست همین دانش آموز کشته می شد همین صغری و کبری من درآوردی را ارائه می کرد

    • بدون نام

      اگرهم ازادش کنند بفرستند خونه وکیلش زندگی کنه اون هم احساس ناامنی رو بفهمه که ظاهرا درک نمیکنه

    • بدون نام

      این دانش آموز با قصد قبلی و آوردن چاقو با خود قصد کشتن داشته و اگر خدای ناکرده دست به جنایت میزد و دیگر بچه های مردم را به قتل میرساند این خانم وکیل چه میگفت. قصاص حق است

    • طوطی

      والا آدم نمیدونه چی بگه
      این نوجوان،چرا باید باخودش چاقو داشته باشه,
      معلم بیچاره که حرف بدی نزده

    • بدون نام

      باید همچون انسانی اعدام بشه تا درس عبرت برای دیگران بشود،

    • سیما

      این پسره و امثال اینها سزاشون فقط اعدامه از قدیم گفتن توبه گرگ مرگه اینچنین افرادی اصلاح نمیشن

    • بدون نام

      خوزستانی می دونم به اين خبر سر می زنی .تحویل بگیر اینو می خواستی نه؟خدا می دونه اگه بنویسی خوب شد دیگه باید در سلامت عقلت شک کرد.وباید پیش روانپزشک بری.

    • بدون نام

      دبیر محترم فیزیک که میتوانست نسل های آینده روتربیت کنه بدست یک پسرنادان وپست پرپر شد خدایاخودت رحم کن

    • بدون نام

      خانم وکیل راستی شما در تمام وکالت هایتان هم این طوری نظرات آبکی می دهید اگر این
      پسر برادر شما را کشته بود همین نظر را می دادی

    • غریبه

      فقط اعدام...قاتل قاتله...بزرگ کوچیک نداره....
      خانم وکبل فداتشم اگ بابای معلمه بابای خودت یا فامیلت بود چی میگفتی؟
      !خخخخخخ
      پسره قتل انجام داده اونوقت میگی عقلش کمه!!!!؟
      بابا تو دیگه کی هستی

    • خواهان عدالتی چون عدل آقا امیرالمومنین ع

      این خانم وکیل از کجا می دونه دانش آموزان پرونده ندارند
      متاسفانه هر کسی ،بدون اینکه اطلاعات جامعی از زحمات مدیران و معاونین و معلمان داشته باشه به راحتی راجع به فعالیت آموزش و پرورش اظهار نظر میکنه
      نه فقط دانش آموز ، بلکه هر فردی که خانواده ای را از نوازش های پدر یا مادری محروم میکنه و یا داغی به دل پدر و مادر و خانواده میذاره باید قصاص بشه
      اگه مجرمین رو بدون هیچ فرصتی مجازات کنند آمار جرم و جنایت جامعه ما هم به اقل خودش میرسه

    • ماری

      خانم وکیل از خدا بترس !چرا تو جامعه ما همچی برعکس شده از مجرم بیشتر حمایت میشه .

    • بدون نام

      فقط اعدام

    • بدون نام

      معلم ها همیشه مظلوم بودند و اینکه این موضوع به امنیت معلم ها ربطی ندارد کاملا بی انصافی است و این نویسنده که میگوید موارد مشابه دیده نشده هر روز توی مدرسه است که ببیند که با آجرپاره یا هر وسیله ی دیگری به معلم حمله میشود مصداقش خودِمن که هم فحش خوردم و هم پاره آجر و همان ساعت دانش آموزخاطی را آوردم و نشاندمش سرکلاس.

    • بدون نام

      سلام دوستان اصلا وکالت شغل خوبی نیست وپولی که از این راه در میاد مشکل داره .یعنی چی پول بگیری بگی قاتل بیگناهه دزد پاکدامنه مال مردم خور امینه و از چیزا......

    • بدون نام

      تلگرام وشبکه های اجتماعی بچه ها را بیچاره کرد

    • بصیر

      چراهمتون به وکیل گیر دادید...همون طور از اسمش مشخصه وکالت شغلش وکارش دفاع کردن.انتظار نداشته باشید یارو وکیل بگیره بعد برعلیه ش حرف بزنه...بعدش اکه میخواید ایراد بگیرید بایدازقانون ایرادگرفت..من خودم کارآموز وکالتم.وحرف وکیل عین نص ماده91وکاملا قانونی حرف زده...دیگه فرافکنی نکنید ونگید اگه.بابای خودت میبودواگه واگه...وقتی قانون گفته به حرمت جرم آگاه نباشد یا درسلامت عقل شبهه.باشد وپزشک تایید کند حدوقصاص ملغی ست

    • مهسا از اراک

      این خانم وکیل پولشو گرفته که این حرفها رو بزنه.نمیشه که پول بگیره هیچ کاری هم نکنه.حداقلش باید یه حرفی به نفع موکلش بزنه که بهش نگن پس پول گرفتی چکار کردی.واقعا بعضی ها به خاطر پول حاضرن کلی حرف مفت بزنن

    • طوطی

      بصیر جان
      منم کاملا باشما موافقم،کار وکیل دفاع کردن از موکلش,
      بعضی از دست وکلا شاکی میشن وتوهین میکنن,
      بنظرمن اینکار صورت خوشی نداره

    • بدون نام

      کاربر بصیر لایییییک

    • بدون نام

      ای خانواده ان جوان شما چند بار جیب بچه تان را بازدید کردید ایا شما در باره قانون با فرزندتان صحبت کردید یا از بی بدوباری حمایت کردید خودش هیچ ان معلم که احساس مسولیت می کرد خدا رحمت کند مگر چه خواسته بود از فرزند شما که موجب شد زیر خاک رود وبچه های ان معلم فقید عزادار شوند مگر یک دبیر چقدر دریافتی داره که باید بخاطر جوان نا باب فوت کند بله حقش است ان خطا کار اعدام شود

    • بدون نام

      كاري به دانش آموز و معلم بودنشون نداشته باشيد ،قتل كرده و يه يك خانواده رو بدبخت كرده بايد بميره، با مردنش اون خانواده خوشحال نميشن ولي قاتل دوباره نميتونه كسي ديگر را بكشه

    • بدون نام

      بعضی مواقع آدم باید خشم خودش روکنترل کنه حیف ه واقعا

    • بدون نام

      انسان بایدخیلی نادان باشدکه نسبت ر.وانی بدهدب کسی که او رانمی شناسد وازخداباید شرم کندکه بهانه
      نظردادن به خوزستانی نسبت ناروابدهد این کارفقط
      ازجهل جاهلان برمی اید

    • بدون نام

      خوب حالا شما فک کنین این بچه خودتون باشه ... مقصر اصلی مدیر بی توجه مدرسه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانواده این جوان بیشتر از مسئولین مدرسه مقصرند.

    • بی نام

      بعضی وقتا یه خبر منتشر میشه که معلم دانش اموزشو کتک زده،بعد ملت میان میگن من اگر بابای دانش اموز بودم معلمو میکشتم ،
      حالا اگر این معلم مرحوم از خودش دفاع کرده بود و مثلا دست دانش اموز شکسته شده بود ،همه کامنت میذاشتن و به معلم فحش میدادن
      کلا ملت جوگیری هستیم ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف شما منطق نداره.
        ما طرفدار مظلوم هستیم حالا میخواد معلم باشه یا دانش آموز.
        اینجا حق با معلمه .

    • بدون نام

      آموزش و پرورش به جای بردن دانش آموز پیش روانپزشک باید به معلم ها بطور تخصصی روانپزشکی و روانشاسی یاد بدن .. معلم های ما طرز درست برخورد با دانش آموزای پرخاشگر رو نمیدونن متاسفانه

    • بدون نام

      بصیر جان کاملا با شما موافقم حرف حسابی زدید باید خیلی فهم درک آدم بالا باشه که بفهمه وکیل کارش دفاع از گناه کار بیگناه هستش فکر کنم بعضیها اصلا نمیدونن وکیل یعنی چی

    • بدون نام

      اگه این پسر برادر خودتون بود راضی به اعدامش میشدین؟مشخصه این پسر اختلال روانی داره و باید واسش فکری کرد ولی در کل اعدام حقش نیست

    • زلزله

      راستش منم فکرم میکنم این دانش اموز قصد اسیب رساندن به معلم یا مدیر یاهر کسی که بخواهد تحقیرش کنه را داشته شاید احساس امنیت روانی نداشته و به اجبار امده بوده چرا پدر و مادر بهش تذکر ندادند که چاقو نبره یا معلما طوری رفتار کنند که نوجوان تو این سن حساسو بحران هویتش حس بکنه میتونه حرف بزنه نه این که فکر کنه فقط برای دفاع از خودش باید به دیگران اسیب بزنه من فکر میکنم این دانش اموز توی خونه هم محیط ارامی نداشته فشار های روانی باعث این عمل شده.

    • ایرانی

      خانم وکیل اگر هر کسی به علت مصرف قرصهای آرام بخش یا اعصاب جنایت کند و جان انسان دیگری را بگیرد فاجعه به بار می آید بعد هم بگویند مریض بوده قاتل از افراد شرور مدرسه بوده پس فرزندان آن معلم بی گناه چگونه زجر نداشتن پدر را تحمل کنند

    • علی

      سلام
      من موافق اعدام نیستم به هیچ وجهی
      ولی بنظرم این اقا باید تا ابد تو زندان بمونه
      ❤❤❤

    • مدادالعلماء

      وامامسئله جدیدا متهمین قتل وجرایم قتل عمدویاغیرعمد با توصیه وراهکاروشاهکارهای وکلای عزیز پس ازارتکاب جرم وجنایت بگویند; درحالت عادی نبودیم فکرش رانمیکردیم دست خودم نبود شیطون بدجنس گولم زد شربت شیشه نوشیده بودم وقرص روانگردان مصرف کرده بودم جنون ادواری داشتم وووو قتل نفس بهرنحوممکن فقط در مقام دفاع ازنفس وجان بنابرادله وشواهدقانونی ومکفی تبصره دارد والا قتل قتل است چه مقتول معلم ارزشی جامعه باشد چه مهندس چه کارگر چه بیکار وچه وچه وتاکنون چنین قتلی زیرسن قانونی نه اولین باراست اتفاق افتاده نه آخرین بار که متهم پس ازرسیدن بسن قانونی مجازات شده است حالا اگرمعلم شاگردخاطی را کشته بود وامصیبتا واویلا درخصوص تنبیه بدنی معلمین نسبت بدانش آموزان همین وکلا وارباب جراید چقدردربوق وکرنا دمیدند ومعلمین دلسوزرا به اشد مجازات محکوم نمودند لاحکم الی الله واخرهرچه قانون بگوید وبس

    • بدون نام

      بدون نام 13:36از آدمهای به ظاهر دین مدار که دایم از خدا و دین مایه میگذارند ولی در عمل چیزی نیستند بدم میاد.بر اساس گفته ی خودت تو که کسی رو نمیشناسی چطور نسبت جاهل به دیگران میدهی؟در ضمن اگه به طور حرفه ای از کاربرای اخبار داغ بودی و افاضات خوزستانی رو می خوندی متوجه میشدی که منظور او ن هموطن چیه.تازه به کسی نسبت روانی داده نشده.پس همینجوری نپر وسط .آفرين.

    • رضا

      چقد دوستان راحت از اعدام حرف میزنند ...

    • بدون نام

      ۰۸۳۰
      شمااگرفقط نظرخودت رابدی مشکلی پیش نمی یاد
      دین داشتن یانداشتن هرکس بخودش مرتبط است
      انسان نبایدبد دهن وبدذات باشد.خدانگذردازکسی
      که بدهموطن خودرابخواهد.

    • بدون نام

      ای کاش که اموزش پرورش قبل از هر ثبت نامی چه معلم و چه دانش اموز یه سری تست های روانشناسی بگیره
      این دانش اموز با این شرایط یه خطر بالقوه برای تمام بچه های اون مدرسه بود
      چه اشکالی داره که اموزش و پرورش اینارا شناسایی کنه و به اجبار تحت مداوا قرار بده؟

      واقعا بعضی ها توی جامعه از سلامت روانی برخوردار نیستن که اگه توی همون سنین شناسایی می شدن حالا شرایط این نبود

    • بدون نام

      حالا اگر بخشيده شد در آينده دکتر مهندس ميشه نه ميشه يه آدم خطرناک که دنبال قتل نفر دومه

    • یاران

      بیشتر از قاتل خانواده مقصر است، وکیل قسم خورده ازحق دفاع کنه، آقای وکیل وجدان داری؟یا بخاطر پول زیرپا گذاشتی؟؟اصلا تمام وزارتخانه ها از دانش آموز قاتل حمایت کنه،، نباید قانون اساسی اجرا بشه؟؟ این چه مزخرفات که وکیل بیان میکنه برای تبرئه قاتل

    • بدون نام

      18:27 یعنی چی یعنی اون پسر زده معلمشو نه یک آدمو کشته نباید مجازات بشه واین همه آدم که نوشتن اعدام بد هموطنو می خوان شما هم بهتره نظر خودت بدی این ملت به نصیحت امثال شما نیاز ندارند کشته باید کشته بشه .والسلام.

    • خوزستانی

      اقای محترم ۹،۲۶دست ازلجاجت برداراین پسرجانی
      وقاتل بانقشه قبلی معلم بیچاره رابقتل
      رسانده پس بایدقصاص نفس بشه
      اماافرادی مثل شمابجای نظردادن
      چرابایدبه دیگری بگویدبه عقلت شک می کنم بروپیش
      روانپزشک انهم به یک خوزستانی عزیز.بعدمی گی خوشم

      اینجامکانی برای نظرات سازنده نه برای توهین وعقده گشایی.

    • شهرزاد

      لعنت به بعضی از وکلای پول پرست...این باید چند بار اعدام بشه نباید آزاد بشه خیلی خطرناکه

    • بدون نام

      سلام بر خوزستانی عزیز بازم که خوب نخوندی من کجا گفتم از آدم های دین دار خوشم نمياد؟نظرم هنوز هم هست میتوانید دوباره بخوانید.من نوشتم به ظاهر دین مدار. .در ضمن در محترم بودن شما شکی نیست ما مخلص شما هم هستیم.اما به نظراتی که قبلا داده اید مراجعه بکنید ببینید که چه ناسزاهایی به فرهنگیان شریف نداده اید.من همون اول هم نوشته بودم که به خاطر چند نفر آدم بد نمی توان همه را بد گفت.ولی شما چی نوشته بودید؟یه مراجعه بکنید.درضمن با نظر من و شما هیچی حل نمیشه.پس زیاد احساساتی نباشیم.شما در نظر آخرتون هم سه نسبت ناروا داده اید که از آن هم گذشت می کنم.پس همه را با یک چوب نزنیم.حرف آخر.ارداتمند همه ی خوزستانی ها خصوصا شما.

    • خوزستانی

      کاربر۱۲/۰۶
      اگردرکامنتای قبلی جسارتی شد
      ببخشید.ازکامنت اخری متوجه روحیه گذشت وجوانمردی
      شماشدم.خداشاهد درهیچ کامنتی به عزیزان فرهنگی جسارت نکردم اماممکن است کسانی بجای بنده نظر
      داده باشندکه اگرچنین است قلباعذرخواهی می کنم
      یاعلی

    • بدون نام

      اگه کسی با گذشت کردن کوچیک میشد خدا این همه بزرگ نبود..

    • بدون نام

      من از فامیلها محمد کلهری محمد فقط اعدام بخدا به خاطر اسم در کردن معلم را کشت

    • بی نام

      خدا روشکر که شماها قاضی نیستید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج