۴۷۳۱۶۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

وجود ۶ میلیون سالمند در کشور

رئیس سازمان بهزیستی از وجود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در کشور خبر داد و گفت: استراتژی مهم سازمان بهزیستی گسترش بنیاد فرزانگان است.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بهزیستی از وجود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار سالمند در کشور خبر داد و گفت: استراتژی مهم سازمان بهزیستی گسترش بنیاد فرزانگان است.

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم جشن ویژه سالمندان که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فرزانگان در جامعه از اهمیت زیادی برخوردارند و باید گفت که بحران فرزانگی پدیده اجتماعی است که در همه جوامع وجود دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هر حکومت و نظامی باید در راستای توجه به سالمندان برنامه ریزی داشته باشند، افزود: بهره مندی کامل از تجربیات این قشر مهم جامعه حائز اهمیت است و برنامه ریزی درست، موفقیت را برای حکومت ها خواهد داشت.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ۸.۲ درصد جمعیت ایران بالای ۶۰ سال سن دارند، گفت: ۶۰ سالگی سنی نیست این سن، سن پختگی، شکیبایی و تصمیم درست و بموقع است و کشوری موفق است که بتواند از این ظرفیت در ابعاد مختلف استفاده کند.

وی بهزیستی را متولی اصلی رسیدگی به سالمندان دانست و گفت: جمعیت سالمند ایران بالغ بر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارد و طبق آمار خط سالمندی رو به افزایش است و نباید از این موضوع واهمه داشته باشیم چراکه صاحب جمعیتی با تجربه خواهیم بود و در مراکز سالمندی در کشور شاهد آرامش و انضباط خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه باید از فکر و نبوغ و تجربه سالمندان در کشور استفاده کرد، گفت: دبیرخانه شورای سالمندی در بهزیستی تشکیل شده و در قانون برنامه ششم توسعه از تمام ظرفیت ها برای خدمات رسانی به سالمندان استفاده خواهیم کرد و برنامه وسیعی داریم.

محسنی بندپی استراتژی مهم سازمان بهزیستی را گسترش بنیاد فرزانگان دانست و افزود: در تمام شهرستان‌ها و استان‌ها گسترش بنیاد فرزانگان از استراتژی‌های سازمان است و تکیه بر واگذاری تصدی ها به این حوزه از دیگر برنامه هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر کرمانشاه

      مسولین امر جوانان که در سن اددواج قرار دارند روحیهشان از سالمندان بالای هشتاد سال خیلی کمتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج