adexo3
۴۷۳۲۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آمریکا درصدد مقابله با پکن در دریای چین جنوبی

گاردین روز پنجشنبه در گزارشی روز پنجشنبه نوشت: &#۰۳۹;استیو بنون&#۰۳۹;، استراتژیست کاخ سفید چند ماه پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده بود که واشنگتن طی پنج تا ۱۰ سال آینده بر سر جزایر دریای &#۰۳۹;چین جنوبی&#۰۳۹; به جنگ پکن خواهد رفت.

ایرنا: گاردین روز پنجشنبه در گزارشی روز پنجشنبه نوشت: 'استیو بنون'، استراتژیست کاخ سفید چند ماه پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده بود که واشنگتن طی پنج تا ۱۰ سال آینده بر سر جزایر دریای 'چین جنوبی' به جنگ پکن خواهد رفت.

گاردین افزود: بنون همچنین گفته بود که آمریکا به صورت هم زمان در جنگ بزرگ دیگری در خاورمیانه درگیر خواهد شد.

این روزنامه انگلیسی افزود: این ها اظهارات ۹ ماه پیش یکی از مردان قدرتمند دولت ترامپ، استیو بنون، رئیس پیشین سایت خبری 'بریت بارت' و استراتژیست کاخ سفید است که در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت.

گاردین ادامه داد: در هفته نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ، «بنون» به عنوان یکی از اصلی ترین چهره های دولت ترامپ ظاهر شد. او به دنبال فرمان دونالد ترامپ در اقدامی غیر متعارف به شورای امنیت ملی آمریکا پیوست. «بنون» همچنین در صدور احکام ضد مهاجرتی دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به خاک آمریکا نقش مهمی را ایفا کرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: هرچند اکثر تیم آقای ترامپ از منتقدین چین هستند، اما «بنون» به طور صریح طی سخنانی در گفت وگو با یک شبکه رادیویی اعلام کرده بود که چین و اسلام دو تهدید اصلی آمریکا به شمار می روند.

گاردین ادامه داد: بنون در ماه مارس 2016 گفته بود: 'ما به دنبال جنگ در دریای 'چین جنوبی' در پنج یا 10 سال آینده هستیم و هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد.'

این روزنامه انگلیسی نوشت: پکن می گوید که تمام آب های دریای 'چین جنوبی' جزو قلمرو این کشور به حساب می آید؛ چین تاکنون تعدادی جزایر مصنوعی، باند نظامی فرودگاه و تسلیحات ضدهوایی در این آب ها، برای محکم تر کردن جایگاه خود ایجاد کرده است.

گاردین افزود: اظهارات «بنون» در حالی بیان می شود که «رکس تایلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز گفته است که دسترسی چین به هفت جزیره مصنوعی در دریای 'چین جنوبی' را ممنوع خواهد کرد. به گفته کارشناسان، موضع اخیر آمریکا، احتمال رویارویی جنگی میان این کشور و چین را به شدت افزایش می دهد.

این روزنامه انگلیسی عنوان کرد: پرواضح است «استیو بنون» از گسترش نفوذ چین در آسیا به شدت نگران است.

گاردین افزود: وی در جریان گفت وگوی رادیویی در فوریه 2016 بیان داشت: ما با اسلام و چین توسعه طلب مواجه هستیم. هر دوی آنها دارای انگیزه بالا و بسیار خشن هستند. آنها تصور می کنند که جریان مسیحی - یهودی در غرب عقب نشینی کرده است.

این روزنامه انگلیسی افزود: به دنبال مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مستشاران چینی اعلام کردند که جنگ میان آمریکا و چین از احتمال بالایی برخوردار است.

گاردین نوشت: بنون همچنین مکررا اعلام کرده است که مسیحیت در دنیا در معرض خطر است. وی در همین رابطه گفته است: «چینی ها بیشتر از آنکه از آمریکا هراس داشته باشند از مسیحیت می ترسند».

این روزنامه انگلیسی افزود: اما چین تنها کشوری نیست که بنون بر روی آن متمرکز است. او پیش بینی می کند که آمریکا در آینده به جنگ نظامی تمام عیار در خاورمیانه خواهد رفت.
گاردین ادامه داد: او همچنین اسلام را افراطی ترین دین در دنیا خوانده است و بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید سیاست های واشنگتن را بر همین پایه تغییر داد.

این روزنامه انگلیسی نوشت: به گفته برخی دکترین اصلی ترامپ «جنگ علیه اسلام» است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج