adexo3
۴۷۴۱۲۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

راهپیمایی دانشمندان معترض علیه ترامپ

دانشمندان آمریکایی تصمیم گرفته اند در اعتراض به اقدامات دولت ترامپ درباره کاهش بودجه های تحقیقاتی و منع ارتباط دانشمندان دولتی در روز زمین راهپیمایی کنند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان آمریکایی تصمیم گرفته اند در اعتراض به اقدامات دولت ترامپ درباره کاهش بودجه های تحقیقاتی و منع ارتباط دانشمندان دولتی در روز زمین راهپیمایی کنند.
راهپیمایی دانشمندان معترض علیه ترامپ

به نقل از واشنگتن پست، تا کنون دانشمندان آمریکایی در حرکات سیاسی به این شیوه شرکت نکرده اند. دولت ترامپ به وزارت کشاورزی آمریکا، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان بهداشت و خدمات درمانی، وزارت حمل و نقل و خدمات پارک های عمومی دستور داده از برقراری ارتباط با عموم مردم خودداری کنند. در همین راستا وب سایت های اطلاع رسانی این سازمان ها تعطیل شده و آنها اجازه انتشار عمومی نتایج تحقیقات خود را نخواهند داشت.

همین امر اعتراض دانشمندان را برانگیخته است. این راهپیمایی اعتراضی در ۲۲ آوریل، روز جهانی زمین، برگزار خواهد شد. تاکنون مشخص شده در بیش از ۱۰۰ شهر و حداقل ۱۱ کشور این راهپیمایی انجام خواهد شد.

این راهپیمایی در واشنگتن شامل سخنرانی های متعدد و کمپ های «یادگیری» است که در آن دانشمندان نتایج تحقیقات خود را با مردم عادی به اشتراک می گذارند.

این رویداد توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است. سازمان دهندگان این رویداد اعلام کرده اند تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفربه طور آنلاین برای انجام این پروژه داوطلب شده اند. همچنین یک گروه فیس بوکی برای شرکت کنندگان در راهپیمایی بیش از ۸۰۰ هزار عضو دارد. از سوی دیگر لورنس کراوس نظریه پرداز برجسته فیزیک نیز اعلام کرده در این راهپیمایی شرکت می کند. سناتور برنی سندرز هم در فیس بوکش موافقت با راهپیمایی را اعلام کرده است.

بنیادهای علمی مختلفی مانند، انجمن زیست شناسی سلولی آمریکا و انجمن جامعه شناسی آمریکا نیز اعلام کرده اند در راهپیمایی حضور خواهند داشت.

برگزارکنندگان این راهپیمایی خواستار رسیدگی به تصمیمات دولت درباره ممنوعیت ارتباط دانشمندان دولتی با عموم مردم، عدم اجازه ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا و حذف صفحه تغییرات آب و هوایی از وب سایت سازمان حفاظت از محیط زیست هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشور آمریکا حکومت خود را داده دست یه زنگی مست که شمشیر هم در دست دارد.
      وقتی ریاست بدست یک دیوانه روانپریش بیفتد بهتر از این نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج