۴۷۴۳۹۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از برگزاری نشست مشترک اعضای این کمیسیون با نمایندگان استانی درباره افزایش تعداد نمایندگان در دوره یازدهم پارلمان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از برگزاری نشست مشترک اعضای این کمیسیون با نمایندگان استانی درباره افزایش تعداد نمایندگان در دوره یازدهم پارلمان خبر داد.

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ارائه دو طرح برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس در دوره یازدهم خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس دو طرح، یکی برای افزایش ۴۰ نماینده و دیگری با افزایش ۲۰ نماینده به کمیسیون شوراها ارجاع داده‌اند

وی افزود: طرح‌‌های نمایندگان برای افزایش تعداد نمایندگان پارلمان در دوره بعدی، هفته آینده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌‌های انتخابیه بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تأکید کرد: قرار است نشست‌هایی با مجامع نمایندگان استانی پیرامون بحث و تبادل‌نظر درباره تعداد و میزان افزایش نمایندگان در دوره یازدهم پارلمان در کمیسیون شوراها برگزار شود.

براساس اصل ۶۴ قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس ۲۷۰ نفر است که طبق همین اصل از قانون اساسی، از تاریخ انتخابات بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ پس از هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نماینده می‌تواند به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود.

اگر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شود و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند، در دوره یازدهم، تعداد بهارستان‌نشینان در سال ۱۳۹۹ و در دوره بعدی انتخابات مجلس به ۳۳۰ نماینده افزایش می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواهش مي كنم اين كار لازم نيست فقط و فقط يكسري مي آيند و بايد به آنها حقوق و مزاياي آنچناني داده شده و مي روند به نظر من جزء ضرر و زيان و اسراف در بيت المال و بريز و بپاش چيز ديگر ندارد بهترين كار اين است كه حداكثر از اين نمايندگاني كه هستند كار كشيده شود و بازده انها را زياد كرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج