adexo3
۴۷۵۰۳۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

دولت خدمتگذار رقیب دولت منت گذار در انتخابات!

بهمن ماه از نیمه گذشت و تنها ۱۰۴ روز تا انتخابات ۹۶ فرصت باقی است، انتخاباتی متفاوت از تمامی کارزارهای رقابت در جمهوری اسلامی ایران، چراکه دوگانه‌های انتخاباتی از حالت حزبی خود خارج شده و بیشتر متوجه بر اقدام و عمل و رویکردی انقلابی است. رییس دولت دوازدهم مهم نیست از کدام حزب باشد اما خدمتگذاری و عمل به وعده‌هایش، خواسته ملت ایران است.

صبح نو نوشت: بهمن ماه از نیمه گذشت و تنها ۱۰۴ روز تا انتخابات ۹۶ فرصت باقی است، انتخاباتی متفاوت از تمامی کارزارهای رقابت در جمهوری اسلامی ایران، چراکه دوگانه‌های انتخاباتی از حالت حزبی خود خارج شده و بیشتر متوجه بر اقدام و عمل و رویکردی انقلابی است. رییس دولت دوازدهم مهم نیست از کدام حزب باشد اما خدمتگذاری و عمل به وعده‌هایش، خواسته ملت ایران است.

سراغ احزاب سیاسی رفتیم تا دوگانه‌های انتخاباتی ۹۶ را جویا شویم که دیدگاه این فعالان سیاسی در ادامه آمده است.
انبارلویی: روحانی رقیب خودش است
آقای محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو درباره دوگانه انتخابات ۹۶ گفت: مهم‌ترین دو گانه ای که در انتخابات آینده مطرح است دو گانه روحانی- روحانی است یعنی روحانی رییس جمهوری که وعده‌های مشخصی را داده و کارنامه تحقق این وعده‌ها مورد بررسی نخبگان و آحاد جامعه است و وعده‌هایی که او داده است، نقد و بررسی می‌شود. وی ادامه داد: در انتخابات آینده روحانی رقیب خودش است، چراکه مردم عملکرد وی را از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحلیل و بررسی کرده و با وعده‌های انتخاباتی‌اش در سال ۹۲ مقایسه کرده و نمره می‌دهند که این تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات سال آتی است لذا نمی‌توان برای مردم تعیین تکلیف کرد و درباره عملکرد رییس جمهور قضاوتی را بر آن‌ها تحمیل کرد.
عضو شورای مرکزی موتلفه تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های تحصیل کرده که فرزاندانشان بیکار هستند، آمار اشتغالی را که رئیس جمهور ارائه می‌کند مورد ارزیابی و محک قرار می‌دهند، همچنین دولت درباره ثمرات برجام و برداشتن تحریم‌ها تبلیغ می‌کند درحالی که این تحریم‌ها کم نشد و بیشتر هم شد. انبارلویی خاطرنشان کرد: رییس جمهور در سخنان خود از کاهش ایران‌هراسی می‌گوید و این درحالی است که ترامپ هر روز برای ایران شاخ و شونه کشیده و ایران را متهم به تروریسم می‌کند، از این نوع فهرست‌ها داریم و از نظر تورم و اشتغال و رونق و رکود هم داریم و هر کس داوری خود را دارد و ممکن است مردم در داوری نظر مثبت بدهند ولی حقیقت کارنامه نشان می‌دهد که دولت یازدهم توفیقی در عمل به برنامه‌های خود نداشته است.
سروری: دولت خدمتگذار و دولت منت گذار دو قطبی ۹۶ را می‌سازند
آقای پرویز سروری دبیرکل جدید جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو با انتقاد از دوگانه‌های انتخاباتی سیاسی اظهار داشت: ما با دو گانه و دو قطبی شدن انتخابات مخالفیم ولی اگر این دو قطبی از سیاسی به اجتماعی تبدیل شود، مانند دو قطبی کارآمدی و ناکارآمدی، حرف و عمل، خدمت و منت، بسیار خوب است چراکه نتیجه این رقابت برای خدمت است و دوگانه سیاسی شکل بگیرد، رقابتی برای قدرت خواهد بود و با طرح متعلقات سیاسی منتخب باید در مسیر صاحبان قدرت و ثروت حرکت کند و خدمتی از آن بر نمی‌آید، لذا اگر دوقطبی اجتماعی برای انتخابات ۹۶ ایجاد کنیم این رقابت مطلوب و در چارچوب ارائه خدمت مناسب به مردم است.
وی ادامه داد: مردم به دلیل رفتارهای ناپسند و دوگانه‌های سیاسی، سیاست‌زده و سیاست گریز شده‌اند چراکه نمونه‌ای از این دوگانه را در انتخابات مجلس تجربه کردند و با گذشت ۹ ماه از ورود تعدادی از منتخبان یک لیست می‌گذرد که حتی قدمی برای خدمت به مردم بر نداشته‌اند و مردم نتیجه انتخاب سیاسی بدون نگاه به برنامه‌ها و کاندیداها را دیدند. دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: برخی افرادند که حتی یک مصاحبه و نطق و حرکت مؤثر یا پیشنهاد و مصوبه نداشتند که این افراد سبب شده‌اند تا مردم احساس خوبی نسبت به دوقطبی‌های سیاسی نداشته باشند و احساس کنند عواطفشان مدیریت شده اما منجر به خدمت نشده است؛ لذا فکر می‌کنم باید روشنگری شود و اگر در انتخابات رقابت برای خدمت و دو قطبی اجتماعی ایجاد شود، موفق می‌شویم.
ابراهیمی: رکود نرود، بی عرضگی ما ثابت می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز درباره انتخابات ۹۶ به «صبح نو» گفت: مشکل کنونی جامعه ما اقتصاد و معیشت مردم و رکود است، لذا دولتی باید سرکار بیاید که این مشکلات را از بین برده و اشتغال ایجاد کند، گرایش سیاسی و این که متعلق به کدام جریان باشد، اهمیت چندانی ندارد. وی ادامه داد: کارهای آمریکا سبب شده تا جامعه ایران یک‌دست شده و توجهی به احزاب نداشته باشند چراکه معتقدند دولت باید با استفاده از راهکارهای مناسب اقتصادی اشتغال ایجاد کند و رکود را از بیین ببرد که اگر نتواند به این موارد تحقق بخشد، ما بی عرضگی خود را ثابت کرده‌ایم لذا استفاده از ظرفیت‌های کشور اولویت مسوولان باشد.
ترقی: دوگانه انقلابی و غیرانقلابی مهم‌ترین دوقطبی ۹۶ است
آقای حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه صبح‌نو گفت: اگر نقطه نظرات رهبری را در رابطه با شرایط کنونی کشور و نیاز کنونی مورد دقت قرار دهیم دوگانه‌های انقلابی و غیرانقلابی، دوگانه حرف و عمل ، بیش از هر چیز دیگری می‌تواند به عنوان گفتمان انتخاباتی ۹۶ مورد توجه و دقت قرار بگیرد. وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه عمل، مجریان دستگاه اجرایی قدری ضعیف اند و بسیاری از قوانین و سیاست‌های کلان نظام بلااقدام مانده و طبیعتاً دولت آینده باید واقعاً دولت عمل و اقدام باشد تا این عقب ماندگی‌ها در اجرا را جبران کند. در بعد سیاسی هم برای تداوم انقلاب و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب نیازمند روحیه انقلابی گری هستیم و اگر قرار باشد آرمان‌های انقلاب و فرآیند انقلاب در مسیر دولت سازی انقلابی و جامعه‌سازی اسلامی محقق شود بدون روحیه انقلابی گری امکان پذیر نیست لذا به نظر می‌رسد این دوگانه‌ها بر دوگانه‌هایی که در افکار عمومی مطرح می‌شود، اولویت دارد.
فولادگر: دوگانه اقتصاد مقاومتی پایدار و اقتصادی با نگاه بر بیرون
آقای حمیدرضا فولادگر،عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با روزنامه صبح‌نو درباره دوگانه‌های انتخابت ۹۶ از منظر اقتصادی گفت: دولت طبعاً گزارش‌های عملکرد خود را مبتنی بر مهار تورم و ثبات نسبی بازار ارائه کرده ومعتقد است که برجام مراودات اقتصادی را بهبود بخشیده است اما به دلیل تمرکز دولت بر مهار تورم، به رکود دامن زده شد و دوره رکودی طولانی مدت را تجربه کرده‌ایم که نمی‌توان ادعا کرد از رکود خارج شدیم.
وی ادامه داد: دولت در دو سال ابتدایی خود تمرکز ویژه‌ای بر برجام و تحقق آن داشت و در دوسال آخر امیدوار بود تا آثار پسابرجام محقق شود لذا امید بیش از حد به برجام سبب شد تا دولت از بخش‌های دیگر غافل شده و همه را معطل برجام کند که سبب از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های رفع موانع تولید شد چراکه می‌توانست در کنار برجام بحث‌های رفع موانع تولید،بهبود کسب‌وکار و اقتصاد دانش بنیان، رفع رکود را هم مورد توجه قرار دهد. این نماینده مجلس تاکید کرد: دوگانه اقتصاد مقاومتی پایدار و اقتصادی با نگاه بر بیرون در انتخابات ۹۶ مورد توجه قرار می‌گیرد.ایران، اقتصادی درون‌گرا و بسته نمی‌خواهد اما نگاه بر بیرون باید بعد از تحقق اقتصاد مقاومتی و با مبانی اقتصادی قوی صورت گیرد چراکه در غیراین‌صورت اقتصاد کشور ضعیف شده و به خارج متکی می‌شود.این که فقط وارد کننده باشیم و یا حداکثر انتقال تکنولوژی باشد، قابل قبول نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آقا یان شرایط کشور را در انتقاد هایشان در نظر نگرفته اند

    • بدون نام

      پاینده باد روحانی
      پیروز باد اصلاحات

    • بدون نام

      واقعا حقیقت گفتند این مملکت اسلامی ایران هستند که عملکرد دولت در این سه سال پیش بینی می کنند خوب معلوم است بیکاری فقر خیلی زیاد است مردم نگاه می کنند بعد رای می دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج