adexo3
۴۷۵۱۳۲
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

احتمال کودتای نظامی علیه ترامپ

یکی از مقامات سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) احتمال یک کودتای نظامی برای برکناری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور از قدرت را مطرح کرد.

خبرگزاری ایسنا: رزا بروکس، یکی از مقامات سابق سیاست گذاری پنتاگون در مقاله‌ای برای مجله "فارین پالسی" نوشت: یک شورش نظامی علیه دولت ترامپ شاید تنها گزینه برای سرنگونی یکی از "تفرقه اندازترین روسای‌جمهور تاریخ آمریکا" باشد.

وی افزود: نخستین هفته روی کار آمدن دونالد ترامپ به طور شفاف نشان داد او به همان اندازه که مردم می‌ترسیدند "دیوانه" است. یکی از احتمال‌هایی که تا همین چند وقت اخیر در آمریکا غیرباور بود یک کودتای نظامی یا دست کم سرپیچی رهبران ارتش برای پیروی از دستورات ترامپ است.

بروکس که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، مشاور ارشد رئیس سیاست گذاری پنتاگون بود گفت، می‌تواند سناریوهای محتمل را تصور کند که در آن مقامات ارشد ارتش به راحتی به ترامپ می‌گویند "نه قربان ما این کار را انجام نمی‌دهیم".

این مقاله رزا بروکس همزمان با آن منتشر شد که اخیرا گروه نظرسنجی سیاست عمومی در نظرسنجی متوجه شد که ۴۰ درصد از شرکت کنندگان از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند.

براساس این نظرسنجی ۵۲ درصد از شرکت کنندگان می‌گویند که باراک اوباما را به عنوان رئیس‌جمهور ترجیح می‌دهند در حالی که ۴۳ درصد همچنان از ریاست جمهوری ترامپ حمایت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر أين جملات عوام فريبانه نباشد بايد أين شخص را سريعا دستگير و محاكمه كنند تا اعتراف كند أر اوباما دستور ميگيرد و اوباما را هم محاكمه كنند،،،،،

    • بدون نام

      اگر أين جملات عوام فريبانه نباشد بايد أين شخص را سريعا دستگير و محاكمه كنند تا اعتراف كند أر اوباما دستور ميگيرد و اوباما را هم محاكمه كنند،،،،،

    • بدون نام

      این نظرسنجی ها هم مثل رییس جمهور شدن کلینتون دروغه

    • محمود حبیب کاظمی

      بنام خدا و با سلام . به گفته دونالد ترامپ اینکه برنامه های متنوعی برای کشور خود و سایرین دارد . و اعلام نموده هرکس نمیتوتند با من کار کند بهتر است برود .شروع کارش اخراج ریاست داد گستری. و حالا نوبت قاضی دادگاه برای لقو دستور مهاجران به کشور امریکا .باید خدمتان عرض کنم امریکا هر چیزی را اول محک میزند و منتظر نتیجه میماند .بگذارید اشاره ای داشته باشم به کودتای نظامی دولت ترکیه در چندی پیش . امریکایی ها برای استقرار پایگاه نظامی اینجر لیک خود در شهر ادانای ترکیه اقدام به یک کودتای نظامی علیه دولت رجب طیب اردوغان نمودند. که در ان ۹۰ هزار نفر گرفتار و منتظر محاکمه هستند. بعید نیست این طرح و توطعه را برای استحکام بخشیدن قدرت نظامی خود در کشورش هم پیاده شود . کشورهای اسلامی باید اماده و منتظر هر گونه توطعه و پاسخ به ان باشند و من الله و توفیق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج