۴۷۶۲۷۸
۳۸ نظر
۵۰۵۷
۳۸ نظر
۵۰۵۷
پ

محاکمه پلیس به‌ دلیل قتل سارق فراری

ساعت ٩:٣٠ صبح روز یکشنبه، ٢٤ خرداد سال گذشته مأموران کلانتری ١٣٢ نبرد در جریان زخمی‌شدن مرد جوانی در حادثه تیراندازی حوالی بلوار ابوذر قرار گرفتند.

روزنامه شرق نوشت: ساعت ٩:٣٠ صبح روز یکشنبه، ٢٤ خرداد سال گذشته مأموران کلانتری ١٣٢ نبرد در جریان زخمی‌شدن مرد جوانی در حادثه تیراندازی حوالی بلوار ابوذر قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان داد مرد جوانی با شلیک گلوله مأموران پلیس آگاهی مجروح و به بیمارستان بعثت منتقل شده است. تحقیقات بیشتر نشان داد مرد جوان بر اثر شلیک دو تیر به شکم و کتفش دچار خون‌ریزی شده و فوت کرده است.

بعد از آن بود که قاضی منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل پایتخت، در محل حاضر شد. تحقیقات بیشتر نشان داد که مرد فوت‌شده، سارق سابقه‌داری است که از مدت‌ها قبل تحت تعقیب پلیس بوده. همچنین مشخص شد مأموران قبل از حادثه با حکم قضائی راهی مخفیگاه او شده بودند که سارق بعد از مواجه‌شدن با پلیس، با پریدن از روی دیوار به خانه همسایه، قصد فرار داشته، اما مأموران به تعقیب وی پرداخته و به او شلیک کرده بودند.

یکی از مأموران که در این عملیات حضور داشت، در بازجویی‌ها به بازپرس پرونده گفت: متهم از سارقان سابقه‌دار منازل جنوب و شرق تهران بود. او عضو باند چهارنفره سارقان منزل است و تاکنون دو بار سابقه سرقت منزل در کارنامه‌اش ثبت شده. وی بعد از آزادی، در سال ٩١ دوباره از تعدادی از منازل حوالی افسریه و خیابان پیروزی سرقت کرده بود، به‌همین‌خاطر از مدت‌ها قبل با حکم قضائی بازپرس شعبه ١٥ ناحیه چهار، تحت تعقیب پلیس بود و روز حادثه هم ما برای دستگیری او به محل رفته بودیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه مخفیگاه وی را شناسایی کردیم، با حکم قضائی برای دستگیری‌اش وارد مخفیگاهش شدیم که با دیدن ما از روی دیوار به خانه همسایه پرید و فرار کرد. سپس ما به تعقیبش پرداختیم، اما او پس از ورود به خانه همسایه از روی پنج دیوار خانه‌های مجاور هم پرید تا اینکه در خانه پنجم به او دستور ایست دادیم و با به‌کار‌گیری قانون سلاح به او هشدار دادیم که توجه نکرد و مجبور به شلیک شدیم.

هم‌زمان با ادامه تحقیقات، جسد مرد جوان برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی‌قانونی فرستاده شد. تحقیقات درباره نحوه تیراندازی و مشخص‌شدن مقررات به‌کارگیری سلاح هنگام تیراندازی از سوی کارآگاهان ویژه پلیس آگاهی انجام گرفت. با پایان جلسات رسیدگی در مرحله دادسرا، بازپرس پرونده قرار مجرمیت و نماینده دادستان تهران نیز کیفرخواست علیه او را صادر کرد.

روز گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و براساس کیفرخواست صادرشده، مأمور پلیس از نظر دادسرا، قانون به‌کارگیری سلاح را به‌درستی رعایت نکرده ‌است و دادستان درخواست صدور حکم قانونی را در‌این‌باره کرد.

در ادامه، اولیای‌دم در جایگاه حاضر شده و درخواست مجازات برای متهم کردند. پدر مقتول گفت: روز حادثه زنگ در خانه به صدا درآمد و فردی به من گفت که شیشه ماشین من پایین است. من هم فکر می‌کردم دزد به ماشینم زده است، پسرم بیرون رفت که ببیند چه اتفاقی افتاده که متوجه شدیم مأموران پلیس جلو در هستند، پسرم فرار کرد و مأموران هم تیر شلیک کردند و او را به قتل رساندند.

پدر مقتول درباره اینکه آیا دیده است چه اتفاقی افتاده یا نه، گفت: من خودم ندیدم، چون پسرم یک‌دفعه فرار کرد و من هم به او نرسیدم، اما یکی از همسایه‌ها گفت وقتی پسرت فرار کرد و مأمور به او تیری شلیک و زخمی‌اش کرد، او روی زمین افتاد بعد مأمور بالای سر او آمد و گفت خودت را به موش‌مردگی نزن. بعد دوباره به او شلیک کرد که باعث مرگش شد، اما من خودم شخصا چیزی ندیدم.

سپس نوبت به متهم رسید، این مأمور پلیس اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: من قانون به‌کارگیری سلاح را بادقت اجرا کردم؛ به مقتول فرمان ایست دادم، وقتی نایستاد، من تیر هوایی شلیک کردم، باز هم متوقف نشد و تیر بعدی را شلیک کردم، اما تیر‌های بعدی به بدنش برخورد کرد.
متهم گفت: من قصدی برای کشتن او نداشتم. مقتول از سارقان سابقه‌داری بود که ما مدتی قبل دستور بازداشتش را دریافت کردیم.

در این هنگام قاضی به متهم گفت: آن‌طور که در پرونده آمده است، تو قهرمان و مربی تیراندازی هستی، بنابراین می‌توانی تشخیص بدهی که در چه حالتی شلیک کنی، تیر به مقتول برخورد می‌کند و این نشان می‌دهد که می‌دانستی ممکن است چه اتفاقی برای مقتول بیفتد. در این هنگام متهم جواب داد: ما در میدان تیر یا در مسابقات به هدف ثابت شلیک می‌کنیم، نه هدف متحرک. مقتول در حال دویدن و پرش بود و من نتوانستم درست تشخیص دهم تیر به کجای بدن او ممکن است برخورد کند.

متهم در بیان آخرین حرف‌هایش گفت: من این اتهام را قبول ندارم و به عمد این‌ کار را نکردم و از دادگاه درخواست برائت دارم. با پایان جلسه رسیدگی، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حق با پلیس است.

    • بدون نام

      اگه یه ماموری کارشو درست انجام بده باید محاکمه بشه

      درود به شرف مامور دستخوش

    • بدون نام

      باید اعدام شه تا بفهمه وقتی نمیدونه اگه شلیک کنه کجا میخوره نبایو شلیک کنه

    • ناشناس

      خوب کرد که شلیک کرد در همین خبرها شنیدم که در ملارد کرج یک شخصی به دو مامور شلیک کرد و منجر به شهادت یکی از انها شده بود و سپس فردا آن روز دستگیر شد.

    • بدون نام

      واقعا مسخره بازی نیست‌؟.پلیس با چه انگیره ای با دزدان مقابله کتد.

    • بدون نام

      پدر پر روی مقتول
      پسر تو یه دزد بود اینو بفهم

    • مسلمان

      پلیس چه تقصیری داره؟بزارین این دزدهای بی وجدان لااقل همینجور بمیرن.زندان چه فایده..حالا خانوادشون پیدامیشه؟؟

    • بدون نام

      یه دزد کثیف رو به درک واصل کرده.باید تشویقش کنن نه محاکمه

    • علی 110

      اگر نیروی انتظامی نتواند از صلاح استفاده کند، حکم چوب دستی دارد. دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. دم پلیس گرم

    • بدون نام

      پلیس بیچاره چه گناهی داره اگر خودش کشته شده بود که هی میگفتین وای بر من

    • کاظم از بندرعباس

      می بینی این مامور وظیفه شناس و خدمت صادقانه توانسته یک دزد حرفه ای به هلاکت برسونه اونوقت مامور ما رو به اسم متهم نوشتن .
      مهتم کلمه ای درست نیست خواهشا به مامورین ملت احترام بذارین وقتی دزد با حکم قضایی بهش ایست میدن وقتی فرار میکنه توقع داری تیراندازی نشی
      با تشکر

    • اسماعیل

      واقعا خنده دار حال روز ما این که جای مجرم،،، و عامل قانون عوض بشه اگر افسران محترم دستگیر نکن مجرمان سابقه دار را توبیخ یا حتی برخورد درون یگانی میشن،،اگر شلیک و دستگیر کن. بازرسی و دادسرا نظام دارن اگر منجر به مرگ بشه متهم میشن واقعا اون سارق سابقه دار ارزشش داره که افسر نادیده گرفته شود بدون حامی از سوی قوه قضاییه و یگان مربوطه

    • بی تقصیر

      سلام پیشنهاد میکنم بجای اسلحه چند تا سنگ همیشه تو جیب شون بریزن موقعه. خطر بجای تیراندازی سنگ پرانی بکنند اینجوری لا اقل دیگه محاکمه نمیشن

    • بدون نام

      حالا خوبه دزد بوده و سابقه داشته وگرنه خانوادش میگفتن دکتر یا مهندس بوده و بیگناه کشته شده ‌‌...درود بر شرف مامور نیروی انتظامی که با سارقان تا پای جونشون مبارزه میکنن

    • بینام

      برای همین چیزاست که مامور اصفهانی بجای اسلحه کشیدن بادزد بانک دست خالی درگیر شد و شهید شد

    • بدون نام

      اگه حکم قضایی داشته این اتهام به مامور در حین انجام وظیفه فقط ميشه گفت لاپوشونی است و الا اگر مامور حق استفاده از اسلحه را نداشته باشد چوب دستی بدن دیگه انتظار دستگیری از اونها نداشته باشن!!!

    • فرهاد

      مامور انتظامی بنظر من حق داشته بزنه بکشه طرف فرار میکرد برا چی .بعدشم قانونی ک به پلیسا داده شده ک طرفو بزنه حالا چرا جواب نمیده یا مجوز تیر ندین یا هم میدین مقصر نکنین .

    • بدون نام

      پلیس به وظیفه اش عمل کرده خب چطور میخاست دستگیرش کنه نکنه پلیس ها باید فقط دونده دوی ماراتن باشن و خلافکار ا بگیرن.اگر اینچنین هست چرا سلاح حمل میکنن

    • بدون نام

      دیگه هیچ ماموری انگیزه ایی برای گرفتن افراد خلافکار نداره

    • سعید

      از این به بعد با گل و شیرینی برای دستگیری دزدان برید!!!وهنگام پریدن دزدان از دیوار زیر پای آنها پتو بندازيد تا به این قشر زحمتکش آسیبی نرسد!!!

    • مژتبی

      ........ خوبه والا دست پلیس بسته و دست دزد باز پس چرا بهشون اسلحه میدید راحت اعلام کنید دزدها ازادن هرکاری دوست دارن انجام بدن پلیس و نظامی هیچکاره است ازسون نترسید ما پشت شمایم

    • راش

      تیر‌ به شکمش‌ خورده یعنی‌ از‌ روبرو زده به خاطر همین ‌دادستان قرار مجرمیت صادر کرده در ضمن ی تیر دیگه به کتفش‌ خورده یعنی بالا تنه و خود این‌‌هم‌ مشکوک نرمال باید به‌ پا‌ بزنه قهرمان تیر انداری جای پایین بدن بالای بدن‌ رو میزنه ‌امکان از قصد بودنش زیاده

    • بی طرف

      واقعا مایه تاسف هست که با آدم وظیفه شناس اینجوری برخورد بشه پلیس بیچاره چه گناهی کرده؟

    • بدون نام

      ... ،اون یه انسان بوده ،اصلا دزدی کرده،حقش مردن نبوده که،خوبه شما خدا نشدید

    • چگنی

      یاللعجب درطی همین سال گذشته ببینیدمجرمان وسارقان چه تعدادی ازمامورین پلیس حافظ جان ومال وناموس کشورمان را باسلاح گرم بشهادت رسانده اندومتواری شده اند حال مامورین وظیفه شناس که خواب شب شان رابرخودحرام نموده ومبادرت بدستگیری یک سارق سابقه دارفراری نموده ودرحین فراروعدم توجه به ایست پلیس مورداصابت گلوله قرارگرفته است بایددرمحاکم قضایی جایگزین میزمتهم اصلی قرارگیرد چنانچه فردمتواری باشلیک گلوله مامورپلیس را میزدوفرارمینمودآیادادگاه بازهم ازپلیس حمایت مینمود ضمن انکه سارقین ومجرمین کنونی همگی مسلح بسلاح گرم میباشندومسامهه ودلرحمی مامور پشیمانی وشهادت رابرای وی رقم میزند متاسفانه بجای حمایت ازپلیس باعث تضیف روحیه آنان میشوند آیاپلیس به شخص بیگناهی ایست داده وشلیک نموده است بلی دراین حال پلیس بایدمواخذه شود نه درحال ماموریت سارقین ومجرمین متواری که حکم دستگیری انان راقاضی دستورداده است حمایت همه جانبه ازپلیس نماییم تاجامعه ای ایمن برای خودوخانوده مان داشته باشیم والسلام

    • بدون نام

      ازاین ب بعد ازایست گفتن و‌حتی شلیک‌هوایی کردن‌هم‌نمیترسن حالاپلیسه هی بگه‌ایست هی بگه شلیک‌میکنم فایده نداره دزده ککشم‌نمیگزه$

    • جاسوری طعمه

      بدبخت اگر پول داشت دزدی نمیکرد

    • shohrehandy

      نیروی انتظامی در ایران بیشترین شهید رو میده بخاطر اینکه قانون در رابطه با تیر اندازی مامورین سخت گیری میکنه و اکثر سارقین دیگه با سلاح گرم اقدام به سرقت میکنن و مامورا نمیدونن شلیک کنن یا نه چرا که مامور نمیدونه که سارق سلاح داره یا نه و پس از تیر اندازی از سوی سارق و خلافکار متوجه مسلح بودن سارق میشه اگه تا اون لحظه در اثر تیر اندازی از سوی سارق زخمی و یا کشته نشه اگه به طرف سارق شلیک کنن و طرف بمیره احتمالا مامور محکوم به قصاص میشه و این باعث میشه پلیس کم کم در انجام وظایف قانونیش دلسرد بشه و راه برا سرقتهای بیشتر سارقین فراهم تر میشه باید از مامور ناجا حمایت کرد چرا که داره به خاطر یک سارق محاکمه میشه از فردا دیگه مامورا خودشونو میزنن به اون راه که مثلا ما ندیدیم یا اسلحم گیر کرد و... و اونوقت کشور ناامن میشه و همه از ترس جون و مالشون مجبورن از خونه بیرون نرن

    • علیریضا

      درود بر شرف پلیس وظیفه شناس
      قضات و دادگاهای ما با این قضاوتشون فقط باعث میشن خلافکارا دور بردارن و هر غلطی میخوان بکنن
      چهارتا مامور وظیفه شناسم که باشه با این برخوردا بی خیال کار درست میشن

    • بدون نام

      پیشنهاد می کنم بیمه حوادث بشن

    • سینا یزد

      باید به این مامور قانون پاداش داد بهترین حکم را اجرا کرده
      او در حال فرار باید کشته میشد حقش بوده
      درود بر این مامور

    • بدون نام

      دست اقاپلیس دردنکنهدخوب کرد یک انگل ازجامعه کم شد

    • حجت

      دمتگرم نیروی وظیفه شناس

    • بدون نام

      حالا که ی ماموردرست به وظیفه اش عمل کرده بایدمحاکمه بشه؟ این بجای ترفیع درجه است

    • شهروند

      خسته نباشیدخدمت پرسنل محترم پلیس
      یه نگاهی داشته باشیم به پلیس کشورهای غربی متوجه میشیم چه قدرت وابهتی دارن وقتی پلیس مراجعه کردهمه تسلیم اند
      درامریکابه راننده ایست بدن باید دستشوبزارروفرمون وکلیدوبندازه بیرون کوچکترین حرکتی بکنه تیراندازی میکنن وهمه به پلیس بخاطرحفظ امنیت تشکرمیکنن کی بایداین فرهنگ درایران نهادینه بشه

    • آشيل

      اين پليس كار قانوني انجام داد دزد رو از هر طرفي بنويسي بازم همون دزد ديگه مامورين نبايد وظيفشون رو انجام دهند

    • زهرا صادقی

      سلام خیلی خوب این برنامه خبرداغ

    • بدون نام

      به نظرم حقش بود که تیر بخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج