۴۷۶۶۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وبسایت متاکریتیک انتخاب کرد:

کارگردانان برتر ۲۵ سال گذشته به رای منتقدان

با بررسی امتیازهای وبسایت معتبر نقد متاکریتیک، مشخص شد که پس از ریچارد لینکلیتر و مایک لی، جعفر پناهی خوش نقدترین کارگردان معاصر است.

روزنامه بانی فیلم: با بررسی امتیازهای وبسایت معتبر نقد متاکریتیک، مشخص شد که پس از ریچارد لینکلیتر و مایک لی، جعفر پناهی خوش نقدترین کارگردان معاصر است.

به نقل از کوآرتز، با استناد به نظرهای منتقدان، ریچارد لینکلیتر، سازنده فیلم‌هایی مثل «پسربچی»، «پیش از طلوع» و «مدرسه راک» بزرگترین کارگردان ۲۵ سال اخیر است. پس از او، مایک لی کارگردان رئالیست بریتانیایی و جعفر پناهی استاد موج نو ایرانی قرار دارند.
کارگردانان برتر 25 سال گذشته به رای منتقدان

برای رتبه بندی کارگردانان مدرن، کوآرتز به بررسی و تحلیل داده های وبسایت متاکریتیک (Metacritic) پرداخت. متاکریتیک نقدهای سینما را می گیرد و آن ها را به یک امتیاز عددی تبدیل می‌کند و بعد هم آن امتیازها را با هم جمع می کند تا به فیلم یک امتیاز نهایی بین صفر تا ۱۰۰ بدهد. به طور مثال، فیلم برتر اسکار امسال یعنی «لالا لند» امتیاز ۹۳ را از این وبسایت دریافت کرده که بر پایه ۵۳ نقد مختلف به دست آمده است. از سوی دیگر، فیلم «مسافران» با نقش آفرینی جنیفر لارنس و کریس پرت که با واکنش مثبت منتقدان مواجه نشد، امتیاز ۴۴ را از آن خود کرد.

چند نکته وجود دارد: یکی اینکه اکثریت قابل توجه نقدها از سوی منتقدان آمریکایی به ثبت رسیده اند، بنابراین فیلم هایی که در لیست حضور دارند هم بیشتر آمریکایی هستند، اما خیلی از فیلم های خارجی که در ایالات متحده توزیع و پخش می شوند هم ریتینگ می گیرند و کارگردان های آن ها در لیست دیده می شوند. برای کنار گذاشتن کارگردان هایی که تعداد پایینی از فیلم های محبوب و خوش نقد دارند، تنها کارگردان هایی که شش فیلم یا بیشتر ساخته اند در لیست لحاظ شده اند. شش فیلم امتیاز بالای هر کارگردان از سال ۱۹۹۲ به بعد انتخاب شدند و امتیاز متوسط آن ها، به عنوان امتیاز کارگردان در نظر گرفته شد. (در میان کارگردان های تازه کارتر و آن هایی که تعداد فیلم های شان کمتر از شش فیلم بود، دیمین شازل با سه فیلم سینمایی که جدیدترین آن ها «لالا لند» است در صدر قرار گرفت.)

حالا چه از این مسئله خوشحال باشید چه ناراحت، ریچارد لینکلیتر در صدر خوش نقدترین کارگردان های ۲۵ سال اخیر قرار گرفت. این حقیقت که «پسربچگی» یکی از سه فیلمی بود که در تاریخ توانسته امتیاز کامل ۱۰۰ را از متاکریتیک بگیرد، به شدت به او کمک کرد. دو فیلم دیگر، «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا و «قرمز» ساخته کریستوف کیسلوفسکی هستند.

بعد از ریچارد لینکلیتر در صدر با امتیاز متوسط ۸۸٫۵، مایک لی و جعفر پناهی با امتیاز متوسط ۸۵٫۷ و ۸۵٫۵ قرار گرفتند. ژان-پیر داردن و برادران کوئن با ۸۵٫۲ و ۸۴٫۷ لیست پنج نفر اول را کامل کردند.

هیروکازو کوریدا با ۸۳٫۲، استیون اسپیلبرگ با ۸۲٫۳، مارتین اسکورسیزی با ۸۱٫۷، پدرو آلمادوار با ۸۱٫۵، ورنر هرتزوگ با ۸۱٫۵، پل توماس اندرسون با ۸۰٫۸، میشل هانکه با ۸۰٫۵، کلینت ایستوود با ۸۰٫۳، استیون سودربرگ با ۸۰٫۳ و الیویر آسایاس با ۸۰ در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این لیست ۱۰۰ نفره، نام پیتر جکسون، دیوید او. راسل، اسپایک لی، کوئنتین تارانتینو، ژانگ ییمو، ریدلی اسکات، کریستوفر نولان، وس اندرسون، گیرمو دل تورو، انگ لی، دنی بویل و دیوید فینچر هم به چشم می خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج