اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۶۹۲۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تب تند سهم‌ خواهی در اردوگاه اصولگرایی

اصولگرایان یا بلاتکلیف نیستند یا کاندیدایی دارند و نمی‌خواهند آن را معرفی کنند. به هر حال همه موضوعات در این اردوگاه پیچیده است. اگرچه اصولگرایان در شرایط کنونی سکوت می‌کنند و حتی گاه می‌گویند ما به کاندیدای واحد در انتخابات آتی خواهیم رسید، اما باز هم شواهد نشان از پیچیدگی و درهم ریختگی اوضاع در زمین حریف اعتدالیون دارد. طی روزهای اخیر چند موضع مختلف از سوی این جریان مطرح شد.

روزنامه آرمان: اصولگرایان یا بلاتکلیف نیستند یا کاندیدایی دارند و نمی‌خواهند آن را معرفی کنند. به هر حال همه موضوعات در این اردوگاه پیچیده است. اگرچه اصولگرایان در شرایط کنونی سکوت می‌کنند و حتی گاه می‌گویند ما به کاندیدای واحد در انتخابات آتی خواهیم رسید، اما باز هم شواهد نشان از پیچیدگی و درهم ریختگی اوضاع در زمین حریف اعتدالیون دارد. طی روزهای اخیر چند موضع مختلف از سوی این جریان مطرح شد.
نخست اصولگرایان برای شکستن آرای روحانی با چند کاندیدا وارد رقابت می‌شوند و سپس انتقاد باهنر از جلیلی و همه کسانی که درصدد شکستن رای اصولگرایان هستند و در نهایت موضع واعظ آشتیانی در روز گذشته که چنین بود: «اصولگرایان در نهایت به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری می‌رسند و در شوراهای شهر هم همین روند را پیش خواهند گرفت.»
برای انتخابات آتی کاندیدا معرفی کردیم
سخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: این جبهه مصداق‌های خود را تعریف کرده و در زمینه شورای شهر و ریاست جمهوری فعال بوده است و برنامه‌های شورای شهر از خرداد ماه شروع شده و کاندیداهایی را معرفی کرده‌ایم و اگر جبهه مردمی بخواهد در انتخابات شوراها ورود کند، همکاری در این زمینه ادامه خواهد داشت. امیر واعظ آشتیانی در مورد تعدد جبهه‌های جدید برای ورود به عرصه انتخابات افزود: حضور جبهه‌های جدید سیاسی در حقیقت توجه به تحزب است و نشان ‌دهنده تلاش برای حرکت به سمت کارهای تشکیلاتی و حزبی است و هر جریانی که منسجم‌‌تر و با برنامه‌‌تر باشد و در عین حال مبتنی بر وحدت حرکت کند، می‌تواند این اقبال را داشته باشد که آرای لازم را برای کاندیدای خود جذب کند.
او با بیان اینکه حضور کاندیداهای جدید به شادابی و نشاط انتخابات کمک می‌کند، اظهارکرد: تعدد جبهه‌های جدید اتفاق خوبی است و نشان می‌دهد که انتخابات از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است و نگاه‌های مبتنی بر برنامه را مشخص می‌کند. این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه آیا فرصت برای ائتلاف بین جبهه‌های جدید در این مدت کوتاه وجود دارد، گفت: چانه‌زنی در کارهای سیاسی اجتناب ناپذیر است و برخی برای سهم، وحدت و انسجام و برخی برای خودخواهی چانه‌زنی می‌کنند اما در مجموعه اصولگرایان این شور و وحدت مشاهده می‌شود و اصولگرایان در نهایت به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری می‌رسند و در شوراهای شهر هم همین روند را پیش خواهند گرفت. او با اشاره به انتخابات اسفندماه سال گذشته گفت: تجربه انتخابات مجلس می‌تواند تجربه خوبی باشد و برداشتم این است که در مجموعه اصولگرایی جبهه مردمی می‌تواند در راستای وحدت گام بردارد.
اصولگرایان هر روز یک ‌ساز سر می‌دهند
بر این اساس، اگرچه سخنگوی جبهه یاران انقلاب می‌گوید: «اصولگرایان در نهایت به کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری می‌رسند»، اما باید توجه داشت که چندی پیش ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگر تشکل مرکزی اصولگرایان تشکیل شود، در این صورت یک کاندیدا معرفی می‌شود که با آقای روحانی رقابت کند، گفت: «اما اگر ان تشکل مرکزی شکل نگیرد به طور طبیعی با تعدد کاندیداهای اصولگرا مواجه خواهیم بود تا آرای آقای روحانی شکسته شود و انتخابات به دوره دوم کشیده شود.»
محمدرضا باهنر در جایگاه دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین هم ضمن انتقاد از چند تن از اصولگرایانی که از مدت‌ها پیش به نحوی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی اعلام آمادگی کردند، به خصوص سعید جلیلی، گفت: «کسانی‌که می‌خواهند زیرآبی بروند، با یک افت سنگین مواجه خواهند شد. اگر کسی تصور کند با ۵ الی ۶ میلیون رای می‌تواند مزاحمت ایجاد کند و سبد رای فلان جریان را بشکند، چنین چیزی نیست و چنین کاندیدایی نهایتا می‌تواند ۵۰۰ هزار الی ۶۰۰هزار رای کاندیدای یک جریان را خراب کند.» بنابراین همه این مسائل نشان می‌دهد که هنوز اصولگراها در رسیدن به یک کاندیدای واحد با یکدیگر به تفاهم نرسیده‌اند، زیرا هر روز صدای یک‌سازاز اردوگاه آنان بلند می‌شود که نشان از درهم ریختگی اوضاع در اردوگاه اصولگرایی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج