اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۷۸۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جیب بر خیابان جنوبی کپی کدام فیلم است؟

نویسنده و کارگردان "جیب‌بر خیابان جنوبی" درباره اتهام دزدی از یک فیلم اسپانیایی گفت: در تیتراژ اشاره شده اقتباس از کتاب "یک داستان فرانسوی" با احترام به فیلم "دزدان" و من این اتهام را رد می‌کنم.

کافه سینما: نویسنده و کارگردان "جیب‌بر خیابان جنوبی" درباره اتهام دزدی از یک فیلم اسپانیایی گفت: در تیتراژ اشاره شده اقتباس از کتاب "یک داستان فرانسوی" با احترام به فیلم "دزدان" و من این اتهام را رد می‌کنم.

سیاوش اسعدی درباره اتهام یک رسانه به وی مبنی بر کپی‌برداری از یک فیلم اسپانیانیی در ساخت "جیب برخیابان جنوبی" به خبرنگار مهر گفت: من معتقدم این مطلبی که نشریه فوق منتشر کرده بیشتر یک شیطنت رسانه‌ای است و اطلاع‌رسانی محسوب نمی‌شود زیرا من بارها و بارها پیش از این درباره این موضوع صحبت کرده‌ام.

جیب بر خیابان جنوبی کپی کدام فیلم است؟

وی افزود: من در عنوان‌بندی پایانی فیلم "جیب‌بر خیابان جنوبی" تاکید کردم که این فیلم اقتباسی از کتاب "یک داستان فرانسوی" است. همچنین در همین بخش نوشته شده با احترام به فیلم "دزدان". پس این خبر به نوعی که در آن عنوان شده ماجرا لو رفته است، صحت ندارد چون من درباره آن هم صحبت کرده‌ام هم در تیتراژ اشاره داشته‌ام.

اسعدی ادامه داد: فیلم "دزدان" هم اقتباسی از همان کتاب است پس می‌توانند شباهت‌هایی به یکدیگر داشته باشند. اما در هر صورت فیلمنامه و ساختار "جیب بر خیابان جنوبی" منطبق بر نگاه من است. اگر کمی با دقت به دو ساخته من توجه کنید متوجه می شوید که "جیب بر خیابان جنوبی" به لحاظ سلیقه و نگاه به "حوالی اتوبان" نزدیک است.

این کارگردان درباره اینکه چرا سکانس‌هایی از دو فیلم بسیار به هم شبیه است، عنوان کرد: قصه دو فیلم "دزدان" و "جیب‌بر خیابان جنوبی" یک منبع اقتباسی دارند اما در هر صورت پایان فیلم من با آن اثر اسپانیایی متفاوت است. حتی نقاط عطف این دو اثر هم تفاوت‌هایی با هم دارند. البته سکانس‌هایی از این دو فیلم به هم شباهت دارند و این از نظر من هیچ مشکلی ندارد.

جیب بر خیابان جنوبی کپی کدام فیلم است؟

وی با اشاره به حضور این فیلم در جشنواره فجر و نگاه داوران به آن گفت: جالب است این فیلم در ابتدا توسط هیات انتخاب جشنواره فجر دیده شده است. اگر من این کار را انجام داده بودم و هیچ اشاره ای در تیتراژ به آن نمی کردم، قطعا آنها فیلم را از بخش مسابقه خارج می کردند. نمی دانم چرا این دوستان در روزنامه فوق فکر می کنند از داوران هم بیشتر می دانند. بهتر است افرادی که تا کنون فیلمی نساخته‌اند درباره دکوپاژ و میزانسن صحبت نکنند.

اسعدی در پایان تاکید کرد:آنها در مطلب خود از واژه کپی استفاده کردند و این یک توهین محسوب می شود. من برای ساخت "جیب بر خیابان جنوبی" به سراغ یک اقتباس رفتم، اتفاقی که شاید کمتر در سینمای ایران می افتد. در همین ارتباط هم باز بر خلاف برخی دیگر از دوستان فیلمساز که حتی نام منبع اقتباسی خود را عنوان نمی کنند من در تیتراژ روی این موضوع تاکید کردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج