اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۷۹۸۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رتبه جهانی گردشگری ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر ضرورت افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران در تجارت بین المللی گردشگری تاکید کرد.

خبرآنلاین: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر ضرورت افزایش سهم جمهوری اسلامی ایران در تجارت بین المللی گردشگری تاکید کرد.

مرتضی رحمانی موحد گفت: صنعت گردشگری با آثار شگرف اقتصادی و اجتماعی در طول شش دهه یکی از رشد یافته ترین بخش های اقتصادی در جهان بوده است، گردشگری در عصر جدید به موضوع توسعه گره خورده و موجب ظهور مقصدهای جدیدی در جهان شده است که این تحولات پویا گردشگری را به موتور محرکه پیشرفت اقتصادی بدل کرده است.

وی با اشاره به آمار سازمان جهانی گردشگری افرود: امروزه میزان تجارت گردشگری از صادرات نفت، محصولات غذایی و صنعت خودروسازی پیشی گرفته و به یکی از بازیگران اصلی تجارت بین الملل و یکی از منابع درآمدی بسیاری از کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است.

معاون گردشگری کشور گفت: گسترش جهانی گردشگری در کشورهای صنعتی و توسعه یافته پیامدهای اقتصادی و اشتغال زایی قابل توجهی در بخش های مختلف داشته است، گردشگری صادراتی در سال ۲۰۱۵ بیش از یک و نیم تریلیون دلار درآمد داشته و برای بیش از ۳۶۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.رحمانی موحد گفت: طبق پیش بینی ها تعداد گردشگران در جهان تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر خواهد رسید، همچنین سال ۲۰۱۷ به عنوان سال بین المللی گردشگری پایدار برای توسعه انتخاب شده و تمام کشورها باید از این ظرفیت بهره برداری کنند.

وی گفت: ایران با جذب بیش از پنج میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ رتبه ۵۰ را در جهان کسب کرده است که ایران با داشتن جاذبه های متنوع گردشگری و جایگاه ممتاز در میراث فرهنگی وهمچنین با توجه به توفیقات بین المللی که از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است فرصت مناسبی برای جهش رتبه کشور از نظر درآمدهای گردشگری پیش روی خود دارد.معاون گردشگری یکی از راهکارهای افزایش تعداد گردشگران ورودی را تجاری سازی خدمات گردشگری دانست و گفت: برگزاری همایش تجاری سازی خدمات گردشگری می تواند زمینه ساز هم اندیشی و هم فکری شود تا منجر به خروجی مطلوب شود.

۵۳ درصد؛ اهداف تفریحی

ناصر رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: براساس تحقیقات انجام شده ۵۳ درصد از گردشگران بین المللی با اهداف تفریحی به ایران سفر می‌کنند و ۲۷ درصد از آنان برای گردشگری مذهبی، سلامت و اموری از این قبیل وارد کشور می شوند.به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ۱۴ درصد از گردشگران نیز برای امورحرفه ای و کسب و کار و ۶ درصد برای امور دیگر سفر به ایران را انتخاب می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه خداوکیلی مگه ما گردش گرم داریم ک بیان ایران بابا بیخیال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج