adexo3
۴۷۸۳۷۰
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

علت حمله مقامات آمریکایی به ایران چیست؟

عضو شورای اجتماعی و مدیرکل مرکز تحقیقات و ابتکارهای سیاست خارجی در روسیه در مقاله‌ای به تشریح علل حمله شدید مقامات آمریکایی به ایران در سایه روی کار آمدن دولت جدید آمریکا پرداخت.

پایگاه خبری انتخاب: عضو شورای اجتماعی و مدیرکل مرکز تحقیقات و ابتکارهای سیاست خارجی در روسیه در مقاله‌ای به تشریح علل حمله شدید مقامات آمریکایی به ایران در سایه روی کار آمدن دولت جدید آمریکا پرداخت.

"ورونیکا کراشنین کووا" در مقاله خود در روزنامه "کومسومولسکایا پراوادا" به ادعاهای واهی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و دستیارانش علیه ایران اشاره کرد و نوشت: جیمز ماتیس وزیر دفاع ترامپ "ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان" قلمداد کرد و ماکیل فلین مشاور امنیت قومی او نیز اعلام کرد که ایران "جان شهروندان را به خطر می اندازد". در این میان، ترامپ ابراز عقیده کرد که ایران "کشور شماره یک تروریستی است" و تهران را متهم کرد که "هواپیماهای ما را تعقیب و کشتی های ما را با قایق های کوچک خود محاصره می کند".

وی در رد ادعای ترامپ افزود: چه تعداد قایق کوچک ایرانی برای محاصره یک ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس نیاز است؟ ملاحظه کنید، در سواحل ایران و نه سواحل آمریکا.

کراشنین کووا این سوال را مطرح کرد که چرا واشنگتن این حمله شدید را علیه ایران به راه انداخته است؟

وی در پاسخ به این سوال به دلایل زیر اشاره کرد:

- ایران آخرین کشور مستقل در خاورمیانه است که آمریکا در طول ۴۰ سال نتوانسته است این کشور را زیر سلطه خود ببرد.

- ایران یک تمدن منحصر و یگانه برپایه خودش و برخوردار از یک هویت ذاتی قوی است؛ همانند روسیه.

- ایران آخرین منبع بزرگ نفت در خاورمیانه است که آمریکا به هیچ شیوه‌ای نتوانسته است آن را تحت سیطره خودش قرار دهد.

اما در مسیر مقاصد خصمانه آمریکا علیه ایران، یک مانع بسیار بزرگ وجود دارد و آن هم روسیه است. اکنون واشنگتن بدنبال راهی است تا میانه دو کشور ایران و روسیه برهم بزند.

یک منبع بلندپایه در کاخ سفید بدون اینکه بخواهد، اذعان کرد که بهبود رابطه با پوتین از نظر ترامپ، از طریق پایان دادن به ائتلاف نظامی و دیپلماتیک بین روسیه و ایران است.

اینگونه تصویر روشن و واضح شد: وقتی ترامپ می گوید که می خواهد در کنار روسیه با تروریسم بجنگد، از ما انتظار دارد که از ایران به عنوان شریک واقعی خودمان در مبارزه با تروریسم دست برداریم.

اما اگر ترامپ واقعا می خواهد تروریسم را از بین ببرد، پس خودش به تنهایی این کار را بکند. دلیلی ندارد که رو به ایران یا روسیه کند و از آنها کمک بخواهد.

ترامپ فقط باید گوشی تلفن را بردارد و به عربستان و قطر و نیز ترکیه زنگ بزند و بگوید: "آقایان، قصابان خود را خارج کنید تا به تروریسم پایان بدهیم".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نزدوی

      احسنت عالی ودقیق بیان کردند.مایه دلگرمیه که همسایه روس ماحواسشون به یانکی های دزد سرزمین سرخپوستان هست.

    • بدون نام

      اگر روسیه پشت مارو خالی کنه و رابطش با ما قطع بشه شک نکنید ک امریکا جنگ با ایران رو شروع میکنه اینم ک تا هنوز با ایران وارد جنگ نشده بخاطر همین هست ک ما از همه لحاظ با روسیه ارتباط داریم

    • زنبق دره

      همین کار رو هم میکنه دزد کوچولوی جاسوس روسها

    • بدون نام

      ما اعتقاد داریم که خدا با ماست، و همینطور هم هست دنیا به ما احتیاج دارد ما ضد تروریسم هستیم درحالی که شما حامی تروریسم در جهان میباشید همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آقا ی ترامپ در مورد صدور انقلاب اسلامی بزرگترین قدم را برداشتند متشکریم

    • بدون نام

      جمله آخرش حقیقت محضه . فقط زنگ بزنه

    • رضا

      یک جامعه اسلامی مانند ملت ایران وقتش رسیده که نسبت به روسیه هم بی نیاز شود و ما بایستی به فکر تهیه پیشرفته ترین تسلیحات نظامی ، علی الخصوص موشکهای پیشرفته باشیم تا از هر لحاظ خیالمان راحت باشد ، بعنوان مثال تهدید کردن چین توسط امریکا را ملاحظه کنید ، چینیها بلافاصله تسلیحات پیشرفته و موشکهای دوربرد خود را نشان دادند که باعث ترس امریکایییها شدند. در این دوره نبایستی به هیچ کشوری اعتماد کرد و فقط بایستی به داشته های خودمان اعتماد کنیم و قدرت نظامی کشورمان را تا میتوانیم افزایش دهیم و السلام

    • بدون نام

      کله شقی ایرانیان..وامریکا رو به چالش کشیدن..همین فقط همین

    • محمد

      . همانگونه که همه جهانیان میدانند ایران به دور از اختلاف نظرهای درونی در مورد دشمن همیشه همبستگی کامل خودشو حفظ کرد و فقط با روسیه همپیان هستش البته یادمان باشد که اگر روسیه به ایران نیاز نداشت هرگز با ایران قدرتمند هم‌پیمان نمی‌شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج