adexo3
۴۷۸۷۳۱
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

بیانیه اعتراضی مجلسی ها خطاب به روحانی

نمایندگان استان خوزستان و بیش از ۵۰ نماینده دیگر طی بیانیه‌ای از حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستند جلسه اضطراری هیأت دولت در استان خوزستان تشکیل شود.

خبرگزاری فارس: نمایندگان استان خوزستان و بیش از ۵۰ نماینده دیگر طی بیانیه‌ای از حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستند جلسه اضطراری هیأت دولت در استان خوزستان تشکیل شود.

متن این بیانیه که غلامرضا کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بیش از یک دهه است که ریزگردها زندگی مردم در ۲۳ استان کشور به ویژه استان خوزستان را مختل کرده‌ است. در روزهای اخیر شاهد بودیم که تمامی خدمات از جمله آب، برق و تلفن همراه برای ساعت‌های طولانی قطع بود و همه مردم استان خوزستان را به ستوه آورد.

پدیده ریزگرد پیامد سیاست‌های غیرکارشناسی انتقال آب از سرشاخه‌ها و ساخت سدهای فراوان روی رودخانه‌های استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری است. حوادث و اتفاقات دیروز استان خوزستان تمامی پروازها و تولید نفت را تا میزان زیادی تحت تأثیر خود قرار داد.

ثروت ملی و امنیت کشور از طریق نابسامانی‌های پیش آمده در خوزستان به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. لذا نمایندگان استان خوزستان و بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار جلسه فوری و اضطراری هیأت دولت در استان خوزستان هستند تا بعد از ۱۳ سال اقدام اساسی در این خصوص صورت گیرد و صرفاً به عذرخواهی و تصویب اعتبارات صوری اکتفا نکرده و مردم استان خوزستان را به شکل ویژه‌ای دریابیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اینه که مثلا نمایندگان نروژ به نخست وزیرشون اعتراض کنند که چرا برای اب شدن یخ های قطب هیچ کاری نمیکنید! یا نمایندگان انگلیس به نخست وزیر بگن چرا اینقدر انگلیس بارون میاد؟! یا نمایندگان اندونزی بگن چرا اینقدر کشور ما زلزله میاد
      این چیزا مربوط به شرایط اقلیمی هر منطقه هست.زمین داره گرم میشه ایران هم یه سرزمین نسبتا خشک بوده که داره تبدیل به بیابون میشه.
      مردم ایران به ویژه خوزستان و شهر های صنعتی و بزرگ آلوده هم باید برای زندگی در چنین شرایطی آموزش ببینند تا کمتر اسیب ببینند. والسلام

      پاسخ ها

      • محمد

        دوست عزیز من واقعا متاسفم واسه این جهل مرکبی که شما توش گیر افتادین بهتره یخورده مطالعه خودتو ن رو در این زمینه افزایش بدین و بعد اظهار نظر کارشناسی کنید منم تا وقتی که تو بحران نیفتم به کسانی که تو بحران افتادن میخندم و میگم به من چه مشکل خودشونه غافل از اینکه این موضوع جریان همون داستان تله موش و بی اعتنایی حیواناته که پیشنهاد میکنم قصه ش رو بخونید!
        احتمالا نمیدونین که پدیده گرد و خاک یه زمانی تو خوزستان اصلا وجود نداشت و الان حدود 10ساله که شدت گرفته یعنی هرسال شدتش بیشتر از سال قبل میشه و اهواز شهر کویری نیست که مردم بخوان خودشونو با این شرایط وفق بدن
        مگه کویرای عربستانه آخه!!!
        اگه یخورده مطالعه میکردین متوجه این امر می شدین که یکی از دلایل وجود ریزگردها و افزایششون اینه که یه مایعی به نام مالچ نفتی رو باید تو بیابونای اطراف و بیابونای کشواری هم جوار مثل عراق بپاشن تا خاک بلند نشه و این خودش نیازمند ایجاد یک تیم کارشناسی و بستن توافقات با این کشورها و اختصاص بودجه به این امر هستش
        این فقط یکی از راه کارهای اصلیه و درختکاری و حد متوسط آب رودخانه ها که باید آب کافی توشون باشه و تالاب های اصلی و مدیریت آب و عدم استخراج آب و ارسال اون واسه شهرای دیگه که ناشی از مهندسی غلط هست و اوضاع خوزستان رو بدتر میکنه بحثش جداست
        بخش عظیمی از این موارد نیاز به بودجه داره بودجه ای که نهایتا میخواد از نفتی پرداخت بشه که داره از زیر پای مردم خوزستان استخراج میشه و طبیعتا این بودجه نفت تو شهری که شما دارین با خیال راحت زندگی میکنن صرف میشه!!!
        در مورد آب شدن یخ های قطبی که این مورد هم ناشی از دخالت انسان در طبیعت وگرم شدن کره ی زمینه که همه مقصرند در این زمینه و باز هم ناشی از عدم مطالعه و صرفا حرف زدن های روی هواست که توضیحش در این محال نمی گنجد!
        علی ایهاالحال مسئله گرد و خاک و جمع کردنش مسئله غیر ممکن نیست و به راحتی توسط دولت قابل حل هستش اما تا وقتی دولت نخواد که بودجه ای رو به این امر اختصاص بده و مدیران لایق رو بر مسند کار بنشونه ، روز به روز اوضاع بدتر میشه و جمع کردن این موضوع روز به روز سخت تر و تبدیل به بحرانی میشه که کل کشور رو میگیره و مصداق همون داستان تله موش و بی اعتنایی حیوانات مزرعه ست!
        متا سفانه خیلی از بستگانم رو در اثر بیماری های سرطان و بیماری های نا شناخته دیگه ناشی از آب آشامیدنی و هوای غبار آلود و وحشتناک سرزمین مادریم خوزستان از دست دادم!

    • حبیب

      اینم صوری دروغ میگن بخدا

    • بدون نام

      خداوند خانم ابتکار را سلامت بداره مردم.کیلو چند

    • بدون نام

      من جای مردم خوزستان باشم کوچ میکنم تهران

    • محمد

      نمایندگان محترم احتمالاپاسخ رئیس جمهور این باشه که علت این همه مشکلات خوزستان مدیریت غلط دردولت قبله یادرحالت دیگه نمایندگان معترض رابه دریافت القابی نظیر"تندرو."افراطی"بیسواد"جهنمی"مفتخر کنه!!!
      چکاریه آخه !!

    • تنها

      خبرگزاری فارس همیشه خبرهای دست اول می نویسه
      آفرین برمدیرمسؤ لش

    • خطاب به كاربر اول

      كاربر اول
      دوست عزيز و گرامي
      از اينكه ايده خودتون رو بازگو كرديد سپاسگزارم و احترام ميذارم
      اما اگر ساكن خوزستان نيستيد و يا مختصر جستجويي درباره شرايط اقليمي خوزستان نداشتيد، بايد خدمت شما عرض كنم كه
      شما يك مربع در ذهن درنظر بگيريد. از ضلع بالا ،سمت راست، مركز، وسمت چپ ، 3 رودخونه به سمت ضلع پايين بكشيد، بعد مركز اون مربع يخورده فرورفتگي رو تصور كنيد. و از ضلع پايين و سمت چپ ضلع پايين، خليج فارس و زمين هموار و بدون پوشش گياهي رو تصور كنيد.
      خب
      اون رودخونه ها تا پايين آباداني و سرسبزي بهمراه ميارن طبيعتا هرجا اب هست آباداني هم هست. كه اين رودها هم پرآب ترين رودخانه هاي كشور هستند. ( دز، كرخه، كارون) اون مركز كه عرض كردم رو جلگه و هور تصور كنيد كه محل تجمع آب هاي سطحي هم هست و سرعت آب رودخانه از نيمه هاي استان تا جنوب استان كم ميشه چون شيب كمتر ميشه. بدليل دشت بودن اون منطقه چرا كه كوهستاني نيست.
      پايين و سمت چپ مربع هم چون منطقه وسيعي هست، و بادهاي ورودي به استان از اون منطقه وارد ميشه، بخاطر اينكه مانعي جلوي باد نيست، با سرعت بيشتري شدت ميگيره

      خب
      حالا شما اول: ورودي اون 3 رودخانه به استان رو محدود كنيد و مانع بشيد (سد سازي و هدايت آب از بالا دست). دوم: پوشش گياهي كشور همسايه بدليل جنگ رو هم كه از بين رفته در نظر بگيريد. ( عراق و كويت)سوم: آبي كه به مركز استان نميرسه و دشت ها و هور هاي استان بمرور خشك شده رو هم درنظر بگيريد ( نرسيدن اب به مركز و خشك كردن عمدي هورها بدليل اكتشاف نفت در اون اراضي)
      حالا توصر كنيد زمين خشكيده و شن زار و با خاك حاصلخيزي كه الان خشك و نرم شده و بسيار وزن سبكي داره، با يه وزش باد به چه صورت در مياد.

      آيا همه اين عوامل انساني نيست؟ مديريتي نيست؟. آيا فقط شرايط اقليمي و تغييرات جوي منطقه و جهان دخليه؟

      مردم خوزستان بسيار متانت دارن و صبورند كه حرفي نميزنند.

      پاينده باشيد دوست عزيز
      حيدري 27 ساله از اهواز

    • بدون نام

      انشا اله برجام گردو خاک و مشکلات برق مردم خوزسنان را حل میکند مثل مشکل اب خوردن مردم که روحانی می گفت

    • بدون نام

      تیتر خبر باید د رست شود نمایندگان خوزستان.

    • حق ستان

      کاربر اول. لطف کنید وقتی اطلاع کافی ندارید ،نظرپردازی نفرمائید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج