اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۹۰۶۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ربیعی: صندوق ها را از حیات خلوت خارج کردیم

وزیر کار غیر سیاسی کردن صندوق‌ها و خروج آنها از حیات خلوت را مهم‌ترین اقدام وزارتخانه متبوع خود عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر کار غیر سیاسی کردن صندوق‌ها و خروج آنها از حیات خلوت را مهم‌ترین اقدام وزارتخانه متبوع خود عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی در مصلای امام خمینی اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا و کشورهایی که نظام تامین اجتماعی آنها مبتنی بر نظام اضطراری است، در حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی صورت می‌گیرد و بخش مطمئن فعالیت اقتصادی در این کشورها متعلق به صندوق‌ها است.

وی گفت: در کشور ما فعالیت اقتصادی صندوق‌ها با نارسایی همراه بود و دولت‌ها به عنوان رد دیون خود، به صندوق‌ها حق انتخاب را از آنها گرفته بود و شرکت‌هایی که در زمینه خصوصی عملکرد نامناسبی داشتند، به صندوق‌ها واگذار شده‌اند و سرمایه صندوق‌ها را تشکیل دادند.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی درباره اقدامات وزارتخانه مطبوع خود در حوزه صندوق‌ها گفت: تلاش ما این بوده ضمن شفاف‌سازی مسائل مالی و اطلاعاتی در تمام صندوق‌های تابعه از بنگاه‌داری خارج شویم.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد فعالیت صندوق‌های وزارت کار وارد بورس شده و درصدد هستیم تا بقیه فعالیت‌ها هم به تدریج وارد بورس شود.

ربیعی با تاکید بر حفظ اشتغال موجود در صندوق‌ها و جلوگیری از تعطیلی آنها خاطرنشان کرد: وزارت کار تلاش کرده تا سهم صندوق‌ها در پرداخت مستمری را افزایش دهد. به نحوی که مابقی سرمایه‌گذاری‌های حقوق مستمری‌بگیران در صندوق بازنشستگی کشوری طی سال ۹۲ که رقمی معادل ۷۰۰ میلیارد تومان بود امروز با سرمایه‌گذاری‌های جدید به ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وزیر تعاون در پایان، ارزش دارایی چهار صندوق بازنشستگی کشوری تامین اجتماعی، فولاد و بیمه روستاییان و عشایر را ۱۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر در صندوق تامین اجتماعی سهامدار هستند و تلاش ما در وزارت کار این است که همه به شکل عادلانه از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج