۴۷۹۱۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

افزايش ملاقات‌هاي مراجع و مجتهدين قم

عبدا...رمضان‌زاده فعال سياسي اصلاح‌طلب ديروز در كانال تلگرامي خود خبر از افزايش ديدارهاي مراجع در قم داد.«ديدار علما و مراجع عظام تقليد با يكديگر همواره وجود داشته و دارد. اما افزايش اين ديدارها و برخي تفاوت‌هاي موجود در آن در يك هفته گذشته، برخي پرسش‌ها در اين باره را به وجود آورده است.»آيت‌ا... غرويان در اين‌باره به «آرمان» گفت: «ديدارهاي مراجع از قديم وجود داشته و جنبه ديني، اخلاقي و شرعي دارد. »

روزنامه آرمان - حميد نظري: عبدا...رمضان‌زاده فعال سياسي اصلاح‌طلب ديروز در كانال تلگرامي خود خبر از افزايش ديدارهاي مراجع در قم داد.«ديدار علما و مراجع عظام تقليد با يكديگر همواره وجود داشته و دارد. اما افزايش اين ديدارها و برخي تفاوت‌هاي موجود در آن در يك هفته گذشته، برخي پرسش‌ها در اين باره را به وجود آورده است.»آيت‌ا... غرويان در اين‌باره به «آرمان» گفت: «ديدارهاي مراجع از قديم وجود داشته و جنبه ديني، اخلاقي و شرعي دارد. »
گسترش ديدارهاي مراجع در قم
عبدا... رمضان‌زاده، در صفحه شخصي خود در شبكه‌هاي اجتماعي خبري مبني بر افزايش ديدارهاي مراجع تقليد قم منتشر كرد. رمضان‌زاده نوشت:«در هفته‌اي كه گذشت، حضرت آيت‌ا... علوي گرگاني با حضور در بيت حضرت آيت‌ا... صافي، با اين مرجع عاليقدر ديدار كرد. همچنين ايشان، روز پنجشنبه نيز به ديدار حضرت آيت‌ا... شبيري زنجاني رفت. ساعاتي پيش نيز آيت‌ا... نوري همداني با حضور در بيت آيت‌ا... صافي گلپايگاني، با معظم‌له ديدار و گفت‌وگو انجام داده است. رمضان‌زاده در ادامه دليل اين ديدارها را بحث پيرامون حوزه علميه قم، نام برد و افزود: شايد بتوان پيش بيني كرد كه قرار است اقدامي در اين زمينه صورت گيرد كه نياز به برخي تبادل نظرها و هماهنگي‌ها داشته است.
مراجع و مجتهدين فراجناحي هستند
در اين ميان چنين مطرح است كه مراجع و مجتهدين قم درباره انتخابات ارديبهشت ماه سال آتي نيز با يكديگر ملاقات‌هايي داشته‌اند و در اين مورد بايكديگر بحث و گفت‌وگو كرده‌اند؛ دليلي كه البته از سوي آيت‌ا... غرويان رد شد. او در اين خصوص به «آرمان» مي‌گويد: با توجه به اينكه در بحبوحه انتخابات هستيم ممكن است اين شائبه به وجود بيايد كه ديدارهاي مراجع درباره اين مسائل است. به عقيده من مراجع بالاتر از اين هستند كه به مسائل جناحي ورود كنند و در اين طيف بندي‌ها قرار بگيرند. اگر كانديداها هم با مراجع عظام تقليد ديداري انجام دهند در اين جهت است كه بيش از پيش مورد وثوق مردم قرار بگيرند. مراجع و علما در بين مردم نفوذ دارند. تاييد و پشتيباني آنها براي مردم حجت است. كانديداهاي رياست‌جمهوري نيز تلاش مي‌كنند كه تاييديه و مجوز شرعي از مجتهدين داشته باشند. اما ديدارهاي اخير بين مراجع و مجتهدين، دلايل جناحي ندارد. ديدارها بين مجتهدين حوزه علميه، امري عادي است و هميشه اين ديدارها از قديم تا به امروز انجام شده‌است.
تبادل نظر درباره بحث‌هاي ديني و شرعي

عبدا...‌رمضان‌زاده درباره علل اين ديدارها، از دلايلي مثل تصميم‌گيري درباره حوزه علميه خبر داد. او احتمال داد كه مراجع و مجتهدين حوزه علميه قم درحال تبادل نظر با يكديگر براي اقداماتي در زمينه علمي و ديني هستند. آيت‌ا... غرويان نيز در پاسخ به پرسش«آرمان» مبني بر علت افزايش ديدارهاي مراجع قم گفت: اين ديدارها هميشه وجود داشته است. مراجع تقليد براي تقويت روحيه مردم و همچنين به دليل بحث‌ و گفت‌وگو پيرامون مسائل ديني، اخلاقي و شرعي با يكديگر ملاقات مي‌كنند. مراجع عظام در اين ديدارها احوال يكديگر را جويا مي‌شوند و درباره موضوعات مختلف ديني و شرعي بحث مي‌كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج