۴۷۹۱۹۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تایید هر نوع توافق آتش‌ بس در سوریه

دبیرکل حزب‌ا... لبنان با انتقاد از هجمه‌ها علیه حزب‌ا... گفت حزب‌ا... هرنوع آتش بس مورد توافق در سوریه را برای پایان خون ریزی تایید می‌کند.

روزنامه آرمان نوشت: دبیرکل حزب‌ا... لبنان با انتقاد از هجمه‌ها علیه حزب‌ا... گفت حزب‌ا... هرنوع آتش بس مورد توافق در سوریه را برای پایان خون ریزی تایید می‌کند.
سخنرانی دبیرکل حزب‌ا... لبنان در مراسم بزرگداشت شیخ «حسین عبید» یکی از اعضای شورای مرکزی این جنبش ایراد شد. در همین راستا، «سید حسن نصرا...» تاکید کرد: زمانی که خبر فقدان شیخ حسین عبید را شنیدم، احساسات زیادی در من ایجاد شد ولی مهم‌ترین آنها، بازگشت به حقیقت قرآنی بود. هر فردی مرگ را خواهد چشید و این موضوع منطقی است. ما هر روز با مرگ در ارتباط هستیم ولی از آن غافل هستیم و انگار جاودانه خواهیم ماند.وی در ادامه تصریح کرد: شیخ حسین عبید زمانی که در شهرهای مختلف افراد باایمان اندک بودند، در ایمان پیشگام بودند. ایشان از نخستین یاران امام موسی صدر بودند و با علمای مجاهد حاضر در صحنه مانند آیات عظام در ارتباط بودند و در تاسیس حزب‌ا... نیز مشارکت داشتند. بعدها نیز در حزب‌ا... مسئولیت‌هایی برعهده گرفتند.
شیخ عبید همچنین در طول عمرشان نیز مبلغی برای اسلام بودند و در مناطق مختلف حضور داشتند.دبیرکل حزب‌ا... بیان داشت: هیات اولیه حزب‌ا... از ۹ نفر تشکیل شد و قرار شد که با سفر به ایران، با «امام خمینی» با ایشان به عنوان امام مسلمین بیعت کنند و از امام خمینی برای استفاده از گزینه مقاومت اذن شرعی بگیرند. پس از این سفر این ۹ نفر به لبنان بازگشتند و حزب‌ا... را تاسیس کردیم. یکی از این ۹ نفر شهید عباس الموسوی و دیگری نیز شیخ حسین عبید بودند. شیخ عبید شرف تاسیس حزب‌ا... را داشتند. ایشان مدافع قوی حزب‌ا... و روش و خط آن تا آخرین لحظات بودند.وی افزود: متاسفانه برخی از رسانه‌های عربی هجمه‌هایی علیه حزب‌ا... داشتند و مدعی شدند که حزب‌ا... با آتش بس سوریه مورد توافق در نشست آستانه مخالف است ولی من تاکید می‌کنم که حزب‌ا... هرنوع آتش بس مورد توافق در سوریه را تایید می‌کند تا خونریزی پایان پذیرد وآشتی ملی جان بگیرد. آنهایی که ما را متهم می‌کنند و پشت این شبکه‌های عربی هستند مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس و غربی، خودشان حامیان گروه‌های تکفیری هستند و آتش بس سوریه را تعطیل کرده اند. ما همراه موضع جمهوری اسلامی ایران هستیم.سید حسن نصرا... تاکید کرد: ما هر اقدامی که منجر به توقف ریختن خون مردم در سوریه شود و فرصت را برای راهکارهای سیاسی فراهم می‌کند، تایید می‌کنیم. همچنین نسبت به حل بحران‌های کشنده انسانی در سوریه به ویژه در فوعه و کفریا تمایل شدیدی داریم.
از هر مصالحه و حل و فصل سیاسی در داخل کشور سوریه میان خود سوری‌ها حمایت می‌کنیم. سخنان درباره تلاش حزب‌ا... برای انجام تغییرات دموگرافی در سوریه دروغ و افترائاتی به منظور تحریک مذهب و فرقه گرایی است.وی در ادامه تصریح کرد: پیروزی در شهر حلب موجب شد که مصالحه‌ها و حل و فصل مسائل در سوریه به اندازه زیادی پیش برود. نباید پرونده آوارگان در لبنان، به یک پرونده فرقه ای و یا مذهبی تبدیل شود؛ تنها راهکار آن همکاری با هم برای بازگرداندن اغلب آوارگان به منازل و کشورشان است. دولت لبنان باید در رابطه با پرونده آوارگان سوریه با دولت سوریه سخن بگوید.دبیرکل حزب‌ا... لبنان افزود: در صورتی که دولت لبنان بخواهد که به صورت انسانی، ملی و جدی رفتار کند، ما در خدمت دولت هستیم.
پیروزی حلب راه را برای گفت‌وگو با گروه‌های مسلح و آتش بس ثابت و مستحکم باز کرد. تغییرات بزرگی در سوریه رخ داده است مانند موضع ترکیه در برابر داعش. جهان پس از ۶ سال برای مبارزه با داعش آمده است و این در حالی است که ما برای مبارزه با داعش سال‌ها قبل به سوریه آمدیم. دستاوردها در سوریه به دلیل مقاوت سوری‌ها، رهبران این کشور، ارتش و مردم سوریه و هر کس که در برابر تروریسم تکفیری ایستاد، کسب شد.وی در ادامه به موضوع داخلی لبنان پرداخت و تاکید کرد: ما در قانون انتخابات، نسبیت را تایید می‌کنیم و خواهان قانونی عادلانه هستیم تا بدین صورت همگان این فرصت را داشته باشند تا در پارلمان نماینده ای داشته باشند و هیچ کس حذف نمی‌شود. قانون نسبیت هیچ کس را طرد نمی‌کند بلکه حق هر کس را به او می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج