adexo3
۴۷۹۸۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

علاقه دانش آموز،ملاک شیوه جدید هدایت تحصیلی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوازن اصل نیست، بلکه اصل علاقه دانش آ‌موز می باشد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا حد امکان ظرفیت ها به سمت تحقق علایق دانش آموز پیش برود.

خبرگزاری ایرنا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوازن اصل نیست، بلکه اصل علاقه دانش آ‌موز می باشد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا حد امکان ظرفیت ها به سمت تحقق علایق دانش آموز پیش برود.

به نقل از وزارت آموزش وپرورش، «مهدی فیض» روز دوشنبه و در دومین روز از همایش معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش وپرورش سراسر کشور که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزارشد،‌ فعالیت های معاونت پرورشی در مدارس را اختیاری عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای نگرش جدید تربیتی، معاونت های متوسطه و ابتدایی برای حل مشکلات مدرسه از جمله هدایت تحصیلی دانش آموزان باید انجام فعالیت هایی را به معاونت پرورشی پیشنهاد دهند تا برنامه های پرورشی و فوق برنامه براساس نیازهای دانش آموزان تدوین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش اظهارکرد: اگر مدل مفهومی در ساختارها وجود نداشته باشد، ساختارها سلیقه ای خواهد شد و اهداف تربیتی محقق نمی شود.

وی تدوین نظام جامع هدایت تحصیلی را ضروری دانست و افزود: در این نظام که در حال تدوین است و اتمام آن نیازمند گذشت زمان می باشد دانش آموز از دوره پیش دبستانی تا پایه نهم توسط مشاورین و در مسیر گرایش و علاقه هایش هدایت می شود که البته مشاورین تحصیلی باید در همه مقاطع و پایه ها حضور داشته باشند.

فیض گفت: برای حل مشکل هدایت تحصیلی در کوتاه مدت شیوه نامه‌ای را تدوین و به استان ها ارسال کردیم که در آن رویکرد ما در هدایت تحصیلی، ظرفیت سازی براساس پاسخ گویی حداکثری به تقاضای دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش، حذف آزمون های غیراستاندارد و عضویت معاون آموزش متوسطه در شورای هدایت تحصیلی را از جمله اقدامات حوزه ستادی عنوان کرد و افزود: توسعه متوازن رشته های تحصیلی نیاز به مبنا دارد و این مبنا نیازهای شغلی جامعه است؛ بنابراین با مهندسی معکوس می توان نیاز جامعه به فارغ التحصیلان در رشته های مختلف را مشخص کرد و دانش آموزان را به آن سمت هدایت کرد.

وی تصریح کرد: در شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی، الگوی توسعه متوازن اصل نیست، بلکه آنچه اصل است علاقه دانش آ‌موز می باشد و تلاش خواهیم کرد تا حد امکان ظرفیت ها به سمت تحقق علایق دانش آموز به پیش برود.

فیض خاطرنشان کرد: وظیفه مدیران و مشاوران هدایت تحصیلی گرایش های دانش آموزان است تا آنها آزادانه و آگاهانه هدایت شوند و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه از طراحی 2 فرم جدید برای هدایت تحصیلی در شیوه نامه ارسالی خبر داد و افزود: فرم اول هدایت تحصیلی یک فرم توصیه ای است و در فرم دوم اولویت هایی برای دانش آموزان مشخص شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش گفت: در فرم شماره ۲ افرادی که در اولویت «الف» قرار دارند در یک محدوده زمانی اقدام به ثبت نام می کنند و درصورتی که در زمان تعیین شده افرادی از اولویت «الف» ثبت نام نکنند، افرادی از اولویت «ب» می توانند جایگزین آنها شوند و این روند تا الویت های «جیم» و «دال» نیز ادامه دارد.

فیض تصریح کرد: اولویت ها نیز براساس معدل کتبی نمرات خردادماه سال های هفتم، هشتم و نهم ‌در دروس مورد نظر و همچنین علاقه افراد تعیین می شود و افراد باید حد نصاب لازم را کسب کنند.

وی افزود: افرادی که متقاضی ثبت نام در مدارس غیر دولتی هستند، شامل محدودیت زمانی ثبت نام نمی شوند اما باید حد نصاب رشته مربوط را کسب کرده باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج