اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

مخالفت فرمانداری با افزایش کرایه تاکسی

مانند هر سال چند روز مانده به پایان سال موضوع افزایش کرایه تاکسی ها مطرح شد.شورای شهر پیشنهاد ۲۰ تا ۳۰ درصدی افزایش کرایه تاکسی ها را داد و قرار شد که فرمانداری نتیجه را اعلام کند.

خبرآنلاین: مانند هر سال چند روز مانده به پایان سال موضوع افزایش کرایه تاکسی ها مطرح شد.شورای شهر پیشنهاد ۲۰ تا ۳۰ درصدی افزایش کرایه تاکسی ها را داد و قرار شد که فرمانداری نتیجه را اعلام کند.

سرانجام فرماندار تهران اعلام کرد نرخ کرایه تاکسی‌ها فعلا تغییر نمی‌کند،این در حالی است که برخی رانندگان تاکسی منتظر نمانده و کرای تاکسی ها را افزایش داده اند.مثلا خط حافظ تا راه آهن از ۱۰۰۰ تومان به ۱۳۰۰ تومان و میدان ولیعصر(عج) تا رسالت از ۱۲۰۰ به ۱۶۰۰ تومان رسیده است.

تاکسیرانی برخورد کند

فرماندار تهران در واکنش به برخی خبرها درباره افرایش کرایه‌های تاکسی در شهر تهران، گفت: با توجه به اینکه هرگونه افزایش کرایه تاکسی منوط به ابلاغ وزارت کشور به فرمانداری است و تاکنون این ابلاغ صورت نگرفته، فعلا هیچ‌گونه افزایش کرایه تاکسی در شهر تهران نخواهیم داشت.

عیسی فرهادی فرماندار تهران با اشاره به تصمیم شورای شهر درباره افزایش کرایه تاکسی‌ها، گفت: به نظر می‌رسد روند بررسی و ابلاغ این موضوع حداقل چند ماه زمان ببرد، بنابراین تا زمان ابلاغ قانونی افزایش کرایه‌ها غیرقانونی است.

وی درباره افزایش خودسرانه برخی از خطوط تاکسیرانی نیز، اظهارکرد: سازمان تاکسیرانی موظف است با هرگونه تخلفی در این زمینه برخورد قانونی کند.

فرماندار تهران با بیان اینکه باید حقوق تاکسیداران زحمتکش تهرانی نیز مانند سایر اقشار جامعه رعایت شود، تاکیدکرد: این امر مستلزم طی مراحل قانونی است که بعد از طی آن و در صورت تأئید به صورت قانونی ابلاغ می‌شود.

افزایش متناسب با تورم

در همین حال هفته پیش مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت که نرخ کرایه تاکسی‌ها ۳۱.۵ درصد افزایش یافته است و این رقم معادل نرخ تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده است.

میثم مظفر در گفت وگو با ایلنا گفت: در سال‌های گذشته افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها پایین‌تر از نرخ تورم بوده و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای تاکسی‌رانان شده است.

وی با اشاره به اینکه جنس فعالیت تاکسی‌رانان به گونه‌ای است که برای فعالیت خود باید روزانه هزینه تعمیرات و استهلاک خود را پرداخت کنند گفت: همین موضوع باعث می‌شود که هزینه‌های آنها بالا رود این در حالی است که قبلاً با ۱۲ میلیون این افراد می‌توانستند یک خودرو خریداری کنیم اما امروز باید بیش از ۲۳ تا ۲۴ میلیون هزینه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی جعفری پور

      اخه راننده های تاکسی که نه غذا میخورند نه لباس میپوشند نه بچه دانشگاهی و مدرسه ای دارند نه ماشین ایرانیه اورغشون خرج داره نه اجاره خونه میدهند سبزی و میوه هم که نمیخورند مریض هم نمیشوند که دکتر بروند اصلا مگه راننده های تاکسی تو ایران زندگی میکنند ..عیدی و پاداش اخر سالشون هم از همه بیشتره

    • ساعد حمزه لو

      خوبه زورشون به جاهای دیگه نمیرسه سر راننده ها خالی میکنند..گوجه ارزونشد 2500تومان

    • زهره

      فقط و فقط زورتان به رانندگان تاکسي ميرسه. نه کمکي نه تسهيلاتي دارند و آنها کساني هستند که نه اجاره خانه دارند، نه غذا ميخورند نه بچه مدرسه اي دارند و هوا ميخورند و فقط و فقط کار کنند و الکي جريمه شوند و بيمه هاي سرسام آور ماشين دهند و اصلاً مشکل ندارند و همگي از سر شکم سيري راننده شده اند. واقعا که آدم خجالت ميکشه بگه راننده تاکسي است. همه ارگانهاي دولتي در هنگام عيد و تابستان مراکز تفريحي دارند عيدي جدا دارند و هزاران برنامه خوب و عالي ولي تاکسيراني براي اين قشر زحمتکش هيچ برنامه اي ندارد و وقتي همه چيز گران شده تازه براي گراني کرايه تاکسي بايد کشمکش داشته باشند. واقعا متاسفم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج