۴۸۰۲۹۵
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

قیمت مرغ، ماهی در روزهای پایانی سال

در حالی که بازار مصرف خود را برای خرید شب عید هموطنان آماده می کند، آمارها از رشد قیمت مرغ، انواع ماهی و تخم مرغ در بازار حکایت دارد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که بازار مصرف خود را برای خرید شب عید هموطنان آماده می کند، آمارها از رشد قیمت مرغ، انواع ماهی و تخم مرغ در بازار حکایت دارد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی، امروز (سه شنبه) نرخ هر کیلوگرم مرغ را در خرده فروشی ها ۷۵ هزار ریال اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته با نرخ ۶۷ هزار و ۵۰۰ ریال نزدیک هفت هزار و ۵۰۰ ریال (۷۵۰ تومان) افزایش را نشان می دهد.

«مهدی یوسف خانی» قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را ۵۰ هزار ریال، میدان بهمن ۶۶ هزار ریال، درب محل کشتارگاه (نقدی) ۶۷ هزار ریال، تحویل درب واحدهای صنفی ۶۸ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام کرد.

این مسئول صنفی، نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها ۵۹ هزار ریال، سینه بدون کتف ۱۳۰ هزار ریال و سینه با کتف را ۱۲۰ هزار ریال ذکر کرد.

این درحالیست که در ۲۶ دی ماه جاری (یکشنبه ماه گذشته) هرکیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها ۴۳ هزار ریال، در محل کشتارگاه ۵۹ هزار و ۵۰۰ ریال، تحویل درب واحدهای صنفی ۶۱ هزار ریال و در خرده فروشی ها با نرخ ۶۷ هزار و ۵۰۰ ریال عرضه می شد.

به گفته وی، امروز هرکیلوگرم گوشت شترمرغ با قیمت ۴۸۰ هزار ریال و بوقلمون ۱۲۰هزار ریال عرضه شده است.

بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۳۹۳ قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۷۰ تا ۷۵ هزار ریال و تخم مرغ حدود ۴۰ هزار ریال است و کارشناسان براین باورند که عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.

* قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ ۴۷ هزار و ۵۰۰ ریال

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، امروز سه شنبه هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری ها نزدیک به ۴۲ هزار ریال، در واحدهای صنفی ۴۷ هزار و ۵۰۰ ریال و در خرده فروشی ها ۵۳ هزارریال به فروش رسید.

یوسف خانی یادآوری کرد: مطابق نرخ های اعلام شده، قیمت هر شانه ۲ کیلوگرمی تخم مرغ نزدیک به ۱۰۶ هزار ریال به فروش می رسد.

به گفته وی، تخم مرغ مارک دار با چهار درصد افزایش نسبت به قیمت های اعلامی عرضه می شود.

آمارها نشان می دهد در چهار سال گذشته سرانه مصرف تخم مرغ در کشور از ۱۶۰ به ۱۹۱ عدد در سال رسیده است.

* رشد قیمت انواع ماهی شمال و جنوب

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران نرخ انواع ماهی برای معاملات در خرده فروشی را برای هر کیلوگرم ماهی شیر جنوب ۳۵۰ هزار ریال، حلوای سیاه ۲۶۰ هزارریال، شیر نیزه ای ۱۶۰ هزار ریال، هامور جنوب ۲۲۰هزار ریال، شوریده ۳۵۰ هزار ریال، راشکو جنوب ۳۷۰ هزار ریال، سرخو ۲۲۰ هزار ریال، سنگسر طلایی ۲۲۰ هزار ریال، سارم ۹۰ هزارریال، گیش ۹۰ هزارریال و سنگسر شهری ۱۸۰ هزار ریال اعلام کرد.

یوسف خانی افزود: همچنین هر کیلوگرم ماهی تیلاپیا امروز در خرده فروشی ها با نرخ ۱۹۰ هزار ریال، قزل آلا ۱۴۰ هزار ریال، آمور (سفید پرورشی آزاد) ۱۴۰ هزار ریال، کپور ۱۴۰ هزار ریال، قزل سالمون ۱۶۰ هزار ریال، سالمون نروژی ۴۰۰ هزار ریال و آزاد دزفول ۸۰ هزار ریال به فروش می رسد.

وی با بیان این که قیمت ماهی نسبت به دو ماه گذشته (شب یلدا) با افزایش روبه رو بوده است، گفت: دو ماه پیش نرخ انواع ماهی شیر جنوب ۲۶۰ هزار ریال، حلوای سیاه ۲۵۰ هزار ریال، شیر نیزه ای ۱۴۰ هزار ریال، هامور جنوب ۲۵۰ هزار ریال، شوریده ۲۷۰ هزار ریال، راشکو جنوب ۳۲۰ هزار ریال، سرخو ۲۲۰ هزار ریال، سنگسر طلایی ۲۲۰ هزار ریال، سنگسر شهری ۱۷۰ هزار ریال تیلاپیا ۱۹۰ هزار ریال، قزل آلا ۱۳۵ هزار ریال، آمور (سفید پرورشی آزاد) ۱۵۰ هزار ریال، کپور ۱۰۰ هزار ریال، قزل سالمون ۱۶۰ هزار ریال، سالمون نروژی ۴۰۰ هزار ریال و آزاد دزفول ۹۰ هزار ریال بود.

پیگیری از واحدهای خرده فروشی سطح شهر تهران حاکی از آن است که قیمت های گوشت مرغ، تخم مرغ و انواع ماهی در بازار مصرف با قیمت هایی بیش از نرخ مصوب اتحادیه صنف فروشندگان پرنده ماهی تهران عرضه می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      و به راستی از خود پرسیده اید که چرا قیمت مرغ افزایش دارد؟
      این جارو جنجال فقط هیاهو برای هیچ است.. چه نهاده ای در پرورش مرغ گوشتی گران شده که قیمت ان سر به فلک میزند؟
      اگر جوجه گران شده مرغ های ان جوجه های گران در روز های عید به بازار خواهد امد به الان چه مربوط است؟چرا باید مرغی که
      قیمت تمام شده ان 3700 تومان( مرغ زنده) است امروز به قیمت
      5300 تومان و در نتیجه مرغ اماده طبخ ان به 7800 ال 8000 تومان برسد؟چرا کارشناس های وزارت جهاد کشاورزی محاسبه قیمت تمام شده مرغ را نمیکنند تا ای قشر مرفه و بی درد مرغدار
      و کشتارگاه ها و دلال های مربوطه این چنین مردم را نچاپند

    • بهاروند

      جالبتر اینکه دوروز پیش این گرانفروشان مرغدار و مرغ فروش جلوی مجلس تجمع کرده بودند و بهانه شان هم این بود که این کار نمیصرفد،، و ما ضرر میکنیم، و دست نوشته ای هم داشتند که ما سه سال است که ضرر میدهیم،، جدا خجالت نمیکشند اگر سه سال است ضرر میکنی چرا باز ادامه میدهی؟؟ دولت زمین داده،، وام داده مرغداری درست کردی و خلق اله را سر کیسه میکنی و دو قورت و نیمتون هم باقیه؟؟

    • لطفی

      یکی نیست به این اقایان مرغدار بگه چرا جوجه گرا ن میخری
      که ضرر کنی؟؟ به این امید جوجه را به بهای بالا خریدی که دو ماه دیگه پولش رو از جیب مصرف کننده در بیاری،، هم به خودت ضرر بزنی هم به اقتصاد نداشته مملکت،، و هم به مردم مستاصل،،، واقعا شرم نمیکنید

    • بدون نام

      کلا ما دیگه عادت کردیم دولت ۷۰۰ هزار تومن عیدی میده و شب عید تمام اجناس رو گرون میکنه یه روز مرغ گرون میشه یه روز گوشت و.......یه دفعه بگین نفس نکشین......... هوا هم پولی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج