adexo3
۴۸۰۴۹۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روزنامه ایتالیایی:

شورش علیه بشار اسد دروغ محض است

روزنامه ایتالیایی ایل جورناله با انتشار آنچه واقعیت های یک کشیش بلژیکی بنام دانیل مائس ۷۸ ساله در رابطه جنگ سوریه خواند، نوشت: غرب در باره جنگ سوریه دروغ های بزرگی گفته و نظریه شورش های مردمی علیه بشار اسد دروغ محض است.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' با انتشار آنچه 'واقعیت های' یک کشیش بلژیکی بنام 'دانیل مائس' ۷۸ ساله در رابطه جنگ سوریه خواند، نوشت: غرب در باره جنگ سوریه دروغ های بزرگی گفته و نظریه شورش های مردمی علیه بشار اسد دروغ محض است.

به نقل از روزنامه ایل جورناله، این کشیش بلژیکی که از سال ۲۰۱۰ در صومعه باستانی 'مار یاکوب' در ۹۰ کیلومتری شمال دمشق خدمت می کند، یک چهره مهم مسیحیان سوری، نه فقط برای فعالیت های مذهبی بلکه بخاطر دیدگاه او که از منظر یک اروپایی شاهد وقایع سوریه بوده است محسوب می شود، گفت: شورش های خیابانی در سال ۲۰۱۱ در سوریه منجر به جنگ داخلی شد، همانطوری که در تونس و لیبی و مصر بوقوع پیوست، اما نظریه شورش مردمی علیه بشار اسد دروغ محض است.

ایل جورناله با اشاره به مصاحبه این کشیش با روزنامه هلندی AD در خصوص واقعیت هایی که او شخصا در این جنگ دیده است، افزود: من از سال 2010 در شهر 'قاره' زندگی می کنم و با چشمان خودم دیدم که چگونه تحریک کنندگان خارجی، اعتراضات علیه دولت را برنامه ریزی کردند و در میان جوانان به جذب نیرو پرداختند، فیلم هایی که آنها تهیه می کردند از طریق الجزیره پخش می شد تا این حس داده شود که یک شورش در سوریه رو بوقوع است.
من شاهد قتل هایی بودم که توسط تروریست های خارجی علیه جامعه سنی و مسیحی جهت ایجاد اختلافات مذهبی و قومی میان سوری ها بوقوع پیوست.

وی یادآور زمانی شد که 'شورشی های معتدل' که توسط غرب حمایت می شدند، این شهر را اشغال کردند و گفت: آنها هزاران نفر بودند و از کشورهای خلیج فارس، اروپا ، ترکیه و لیبی به سوریه آمده بودند و خیلی ها نیز چچن بودند. آنها یک نیروی اشغالی خارجی تشکیل داده و همه متحد القاعده و سایر گره های تروریستی بوده و تا دندان توسط غرب مسلح شده بودند . آنها به ما می گفتند که سوریه به آنها تعلق دارد.

وی در پاسخ به این سوال که 'شما ادعا می کنید که ارتش سوریه به محافظت از غیر نظامیان می پردازد در حالی که گزارشات حاکی بر جرایم جنگی ارتش اسد و استفاده از بمب های بشکه ای است' گفت: آیا شما نمی فهمید که پوشش رسانه ای در رابطه با سوریه بزرگترین دروغ عصر ما است؟ آنها (غرب) در قبال اسد دروغ های غیرقابل قبولی را گفته اند. شما فکر می کنید ملت سوریه احمق است؟ آیا فکر می کنید که مردم سوریه از روی اجبار از اسد و پوتین طرفداری می کنند؟ آمریکا مسئولیت تمام این ماجرا (جنگ) را دارد. آمریکایی ها برای دسترسی به منابع طبیعی و عربستان سعودی و قطر برای ایجاد یک دولت سنی بدون آزادی مذاهب در سوریه دست به چنین کاری زده اند و مسئول هستند.

وی گفت: وقتی ارتش سوریه خود را برای مبارزه حلب آماده می کرد. برخی از سربازان مسلمان نزد من آمدند تا برایشان دعا کنم. میان مسلمان ها و مسیحیان هیچوقت مساله ای وجود نداشت. قتل و عام ها توسط افراط گرایان و شورشیان به حمایت غرب که همه آنها القاعده ای و داعشی هستند صورت می گیرد و در میان انها مبارزان معتدل وجود ندارند.

وی افزود: سوریه قبل از جنگ یک کشور هماهنگ بود که در ان مذاهب مختلف در کنار هم در صلح و ارامش زندگی می کردند. جایی که ازادی اقلیت ها مسیحی تضمین شده بود . همه می دانند که سوریه بشار اسد، یکی از کشورهای پیشرفته در خاورمیانه و یکی از معدود کشورهایی بود که کلاس متوسط آن مرفه و دارای خدمات اجتماعی پیشرفته در استانداردهای منطقه بود اما جنگ همه چیز را نابود کرد. سوریه یکی از بالاترین شاخص های سواد در خاورمیانه را داشت اما اکنون سیستم تحصیلی ان تکه تکه شده و بیش از 45 درصد از کودکان نمی تواند بخاطر جنگ به مدرسه برود که این تاثیر ناگواری برروی نسل های اینده خواهد گذاشت. این کشور یکی از سیستم های بهداشتی پیشرفته را در جهان عرب داشت امروز نیمی از بیمارستانها نابود شده و پزشکان مجبور به فرار شده اند و امید به زندگی نیز از 70 سال به 55 سال کاهش یافته است.

این روزنامه نوشت: اخیرا سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که رژیم اسد در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی از ۵ تا ۱۳ هزار نفر را در زندان ' صیدنایا ' اعدام دسته جمعی کرده است .
این گزارش بر روی شواهد غیر موجود و شمارش های حدس زده شده و برپایه شواهد ناشناس و افراد جذب شده میان سازمان های ضد بشار اسد و با کمک مالی سرویس های اطلاعاتی غربی و سعودی ساخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج