۴۸۱۰۶۴
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

استیضاح آخوندی بیشتر جنبه سیاسی دارد تا فنی

استیضاح وزیر راه بیش ازآنکه نکات فنی را مدنظر داشته باشد جنبه سیاسی دارد.

خبرگزاری ایسنا: استیضاح وزیر راه بیش ازآنکه نکات فنی را مدنظر داشته باشد جنبه سیاسی دارد.

هادی حق شناس - کارشناس اقتصادی نزدیکی به پایان سال و همچنین انتخابات ریاست جمهوری را مدنظر قرار داد و گفت: در صورتی که این استیضاح منجر به عزل وزیر راه و شهرسازی شود بر عملکرد تمام بخش های این وزارتخانه اثر منفی خواهد گذاشت و می تواند افت کیفیت خدماتی که به مردم ارایه می شود را با خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص حق قانونی نمایندگان مجلس است گفت: استیضاح وزیر از جمله مواردی است که در قانون اساسی به منظور ابزاری برای نظارت بر فعالیت متولیان تدوین شده است و به سخن دیگر این موارد از جمله ابزارهایی است که دستگاه های اجرایی را مکلف می کند تا در اجرای قوانین و مقرارات نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: دراین مساله که استیضاح جزو حقوق طبیعی مجلس است شکی وجود ندارد و در همه ادوار اجرا شده اما طبیعتا بررسی عملکرد یک وزیر خواه وزیر راه و شهرسازی یا هر وزیر دیگر باید متناسب با اختیارات و منابعی باشد که دراختیار وزیر است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: آنچه مسلم است برخی منابع در اختیار وزیر است اما برخی دیگر هم نیست.

حق شناس با بیان اینکه این استیضاح می تواند فرصتی برای وزیر راه و شهر سازی باشد خاطر نشان کرد: این استیضاح می تواند فرصتی باشد تا وزیر کلیه اقداماتی خود را با توجه به منابع و امکاناتی که داشته گزارش دهد بنابراین بایداز آن استقبال کنیم تا عملکرد وزاتخانه با توجه به شرایط و امکانات موجود تشریح و بررسی شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر راه بیش از آنکه نکات فنی را مدنظر داشته باشد جنبه سیاسی دارد خاطر نشان کرد: اینکه نمایندگان تحت فشار افکار عمومی شهر و منطقه خود برخی اقدامات را انجام می‌دهند و به نوعی این سوال از وزیر به عنوان یک مطالبه عمومی تلقی می شود، اما استیضاحی منطقی است که به دور از هرگونه احساسات بوده و صرف مسایل سیاسی نباشد.

وی در ادامه نزدیکی به پایان سال وهمچنین انتخابات ریاست جمهوری را مدنظر قرار داد و گفت: در صورتی که این استیضاح منجر به عزل وزیر راه و شهرسازی شود بر عملکرد تمام بخش های این وزارتخانه اثر منفی خواهد گذاشت و می تواند افت کیفیت خدماتی که به مردم ارایه می شود را با خود داشته باشد.

به گفته این مدرس دانشگاه، نمایندگان مجلس فارغ از هر گونه نگاه سیاسی باید مزایا و معایب این اقدام را برای مردم مدنظر داشته و بیش از هر چیز منافع ملی و مردمی رادر پی داشته باشد تا خواست سیاسی .

وی افزود: نمایندگان مجلس مکلف به ارزیابی فنی فعالیتها و اقدامات انجام شده هستند و بباید همواره منافع ملی را مدنظر داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس تکلیف این گندی که زده چی میشه؟ اینم سیاسیه؟

    • hamed

      ِپیر مرد پر حاشیه

    • بدون نام

      ازاون نظرجنبه سیاسی داره که وکیل الدوله هایی مثل شماولیست امید مخالف استیضاح فردبی ادبی هستند که دربرابرکشته های قطارجمله همه بیمه بودن رابیان داشت
      اگربرای کشته شدن افرانخواهیداستیضاح کنید پس چه وقتی بایدازاستیضاح استفاده کرد؟

    • بدون نام

      آقای حق شناس اگر امثال شماها درخصوص حق. وحقوق مردم نظر نمیدادید خیلی بهتر بود آخر این چه سیاستی است که شما اب خوردن مردم را سیاسی می کنید، چرا بااین سیاسی کاریها نمی گذارید مدیرانی که درمقابل حقوق ملت بیخیال وبی توجه هستند بیایند وجواب سهل انگاریهای خودشان را بدهند، چون امثال شما مخالف لوث شدن خرابکاریهای مدیران دولت هستید فوری همه چیز را با عینک سیاست میبینید وبر چسب سیاسی به ان می زنید،!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      از آخوندی واجب تر قالیبافه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج