اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۳۱۶۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جزییات برخورد دو قطار از زبان نماینده دامغان

نماینده مردم دامغان در دفاع از آخوندی به جزییات شب حادثه برخوزد دو قطار پرداخت.

خبرگزاری ایلنا: نماینده مردم دامغان در دفاع از آخوندی به جزییات شب حادثه برخوزد دو قطار پرداخت.

ابوالفضل حسن بیگی در مخالفت استیضاح وزیر راه با بیان اینکه ما نمایندگان محلی در برابر قرآن سوگند یاد کردیم که به وظایفمان عمل کنیم، گفت: ما از منظر قانون، قانون‌گذار و ناظر بر اجرای قانون هستیم و در پنج سطح ملی، منطقه‌ای، بین‌المللی و استانی مسئول هستیم. بنده یک اصولگرا هستم و افتخار می‌کنم که اصولگرا هستم و این اصول را از امام و شهیدان جبهه و جنگ آموختم. مولا علی(ع) فرمودند حق را بگو اگرچه تلخ باشد.

او افزود: زمانی که حادثه رخ داد من در مسیر تهران-دامغان بودم و شاهد دود بودم به فرماندار دامغان زنگ زدم و ایشان گفت اطلاع داده‌اند که دو قطار به هم برخورد کرده‌اند من به منطقه رفتم و از نزدیک شاهد اقدامات نیروهای اجرایی بودم.

نماینده مردم دامغان یادآور شد: متوجه شدم در یک مقطع قطار تبریز حرکت کرده است. برودت هوا زیاد بوده و ترمزهای قطار یخ زده بود و قطار سمنان به مشهد به آن برخورد می‌کند. شما استحضار دارید که قطاری که از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت می‌کند شش مرکز آن را کنترل می‌کند. اولین کنترل‌کننده سی‌تی‌سی است. دومین مکان ای‌تی‌سی هست که به توقف قطارها کنترل و نظارت دارد. مرکز دیگری که در اینجا وجود داشته مرکز کنترل مرکزی شاهرود بوده است.

او ادامه داد: البته فاصله این دو مرکز اول به هم نزدیک است و در اقدامات در کنار هم قرار دارند اما مرکز شاهرود مکان دیگری است لذا در همان ابتدا حرف‌های گوناگونی زده می‌شد. مرحله اول کمک به حادثه دیدگاه بود بعد رسیدگی به مقصر. طبیعتا هر کسی دیگری را مقصر می‌دانست. کارهای اولیه انجام شد و مجروحان به بیمارستان دامغان و سمنان و شاهرود منتقل شدند. در همین مقطع دکتر بروجردی به من تماس گرفت و گفت به عنوان نماینده و عضو کمیسیون امنیت ملی نماینده آنها هستی. اما به دلایلی پیگیری مقدور نبود و وقتی من به شاهرود رفتم و موضوع را پیگیری کردم متوجه شدم در این حادثه اشکالات عجیبی هست.

حسن‌بیگی یادآور شد: وقتی گفته‌های افراد مطرح شد سراغ مانیتورها رفتیم و فهمیدیم برخی گفته‌ها با آنچه ثبت شد مغایرت دارد و لذا دولت وارد عمل شد و مهندس ترکان به منطقه اعزام شد و مانیتور ها را مجددا بررسی کردیم. فهمیدیم قطار تبریز به تهران که حرکت کرده اینجا جزو گردنه‌های صعب‌العبور بوده و به مراکز اعلام کرده که دچار مشکل است. قطار تبریز اعلام می‌کند داریم مشکل را حل می‌کنیم در این مقطع شیفت باید عوض می‌شد اما چون برف آمده بود و نفر بعدی که باید می‌آمد نیامده بود، همان فرد قبلی ماموریت را ادامه می‌دهد. بعد متوجه قطار سمنان می‌شود و به شاهرود اعلام می‌کند و مجوز عبور می‌خواهد.

او گفت: در این مورد خلطی می‌شود که گفته می‌شود قطار تبریز حرکت کرده و به آن یکی قطار اعلام می‌کنند مشکلی نیست و حرکت کند. در این مقطع وقتی نفر شیفت بعد وارد می‌شود نفر قبلی به لوکوموتیو ران اول ابلاغ می‌کند که حرکت کند. او می‌گوید حرکت نمی‌کنم به او ابلاغ می‌شود که چراغ را دستی خاموش کند و حرکت کند. این منطقه شیب زیادی دارد و به نقطه‌ای میرود که قطار تبریز ایستاده است. این لوکوموتیو با قطار تبریز برخورد می‌کند و از ریل خارج می‌شود و تعداد کشته‌ها کمتر می‌شود.

نماینده مردم دامغان تاکید کرد: او اعلام تصادف می‌کند و ناظر در مرکز پشت دستگاه می‌خنددد و می‌گوید کدام قطارها؟ ما احتمال دادیم که این کار عمدی باشد اما با بررسی‌ها گفته شد این سهوی بوده و اشکال انسانی بوده است. همه این‌ها به دلیل یک اشتباه فردی رخ داده است. همه این مدارک را بررسی کردیم بعد از بحث‌هایی به نتیجه رسیدیم. راننده قطار سمنان فوت نکرده و ما می‌ترسیم گناهان را به گردن او بیاندازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج