اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۳۸۳۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

مخالفت با لایحه بودجه به سبک نادر قاضی‌ پور

قاضی پور گفت: آیا سزاوار است که دولت الان هرچه هست را خرج کند و برای دولت بعدی و نسل آینده چیزی نماند؟ اگر پول دارید خرج کنید و اگر ندارید خرج نکنید خرج نکردن راحت‌تر از خرج کردن است.

خبرآنلاین: قاضی پور گفت: آیا سزاوار است که دولت الان هرچه هست را خرج کند و برای دولت بعدی و نسل آینده چیزی نماند؟ اگر پول دارید خرج کنید و اگر ندارید خرج نکنید خرج نکردن راحت‌تر از خرج کردن است.

نادر قاضی پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از دیگر مخالفان لایحه بودجه سال ۹۶ بود. او با بیان اینکه اکنون ۲۱۶ میلیارد دلار مجوز تامین مالی خارجی صادر شده که ۱۶ میلیارد دلار آن استفاده شده است، گفت: با این کار دولت و رئیس جمهور آینده بدهکار خارجی ها می‌شوند.

او گفت: آیا سزاوار است که دولت الان هرچه هست را خرج کند و برای دولت بعدی و نسل آینده چیزی نماند؟ اگر پول دارید خرج کنید و اگر ندارید خرج نکنید خرج نکردن راحت‌تر از خرج کردن است. لایحه بودجه سال ۹۶ حداقل ۴۰ هزار کسری بودجه دارد. آیا سازمان برنامه و بودجه خوابیده است که ما را بدهکار خارجی ها کرده است؟! پول ندارید خرج نکنید، جشن ها و جشنواره ها، سمینارها و مسافرت های خارجی، پاداش های غیرمتعارف، حق ماموریت های خلاف قانون را کنار بگذارید.

آقایان عزیز به کارگران ایرانی و سرمایه ایرانی علاقه ای ندارند. اخیرا ۴۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت چاپ و توزیع شده است. آیا این کافی نبود که می خواهید بیشتر خرج تراشی کنید؟ آقایان می خواهند با تولید پول کاغذی از طریق اوراق مشارکت دولت را اداره کنند. چرا سازمان برنامه و بودجه به قانون بی توجه است؟ آیا بلد نیستید بودجه بنویسید؟!

چندین ماه است که کمیسیون تلفیق زحمت کشیده و شورای نگهبان اکثریت آن را تصویب کرد اما بودجه بدون برنامه است. دولت در نوشتن بودجه خواب ماندید!

در بودجه سال ۹۶ پرداختی بازنشستگان پیش از موعد کجاست؟ این لایحه بودجه با اقتصاد مقاومتی چه ارتباطی دارد؟ شواهد نشان می دهد که حتی این بودجه با اقتصاد مقاومتی در تضاد است و صنایع کوچک و متوسط اصلا دیده نشده است. این یعنی بیکار شدن هزاران کارگر و کشاورز ایرانی. مسکن کارگران و کشاورزان، مسکن تحت پوششی های بهزیستی و کمیته امداد در این بودجه کجا است؟ همچنین بودجه آموزش و پرورش و مطالبات هزاران معلم و فرهنگی از دولت در این لایحه پیش بینی نشده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقتصاد کشور با رکود یخ بسته است و مالیات ها به شکل وحشتناکی افزایش یافته این مساله به مفهوم تعطیل شدن بیشتر واحدهای صنفی، افزایش نرخ اشتغال و گسترش فقر و فحشاست. همچنین وابستگی به درآمدهای نفتی در این بودجه به طرق مختلف افزایش یافته است.

او ادامه داد: روحانیت مبارز مجلس شما به این ها بگویید شاید حرف شما را قبول کنند حرف ما را که قبول نمی کنند! در اجرای برنامه ششم توسعه آورده شده است که بعد از یارانه حداقل ۲۰ درصد حقوق و دستمزد به افراد تحت پوشش بهزیستی داده شود

قاضی پور گفت: نرخ ارز از ۲ هزار و ۷۰۰ تومان به ۳ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافته است که به احتمال زیاد این عدد در نیمه دوم سال آینده به ۳ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یابد.

قاضی پور با اشاره به درآمدهای ناشی از هدفمند سازای یارانه ها مدعی شد: درآمد یارانه ها در سال آینده ۹۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است ولی مشخص نیست ۴۸ هزار میلیارد تومان این مبلغ کجا هزینه خواهد شد آیا در انتخابات اینده صرف می شود؟ ما باید بدانیم پول مردم کجاست؟

او گفت: با این برنامه بودجه قیمت اینترنت در بودجه ۱۳۹۶، ۵ برابر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین اقای قاضی پور لااقل شما برای ملت مظلوم وبیچاره فکر گنید واز حق وحقوق ملت دفاع کنید ملت پشتیبان شماست

    • بدون نام

      درود بر قاضی زاده، حرف حق می زنه.

    • بدون نام

      هر کسی هم تو این مملکت به فکر مردم بدبخت است تحقیر ش میکنند ، سانسورش می کنند که نتونه از حق مردم بیچاره دفاع کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج