۴۸۴۸۰۲
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

کورتولموش: روابط ایران و ترکیه را نباید بزرگنمایی کرد

نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه گفت: مسائل اخیر به وجود آمده در روابط ایران و ترکیه را نباید بزرگنمایی کرد چرا که این مسائل به معنای بد شدن روابط دو کشور نیست.

خبرگزاری ایرنا: نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه گفت: مسائل اخیر به وجود آمده در روابط ایران و ترکیه را نباید بزرگنمایی کرد چرا که این مسائل به معنای بد شدن روابط دو کشور نیست.

وی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: گاهی در روابط میان کشورها مسائلی مطرح می شود که ناشی از تفاوت دیدگاه ها است و نباید زیاد در این خصوص مبالغه کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص روند و علت دعوت سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه ایران جهت ادای توضیحات در مورد سخنان اخیر وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری ترکیه بیان کرد: این دعوت ها کاری عادی است و ما نیز چنین کارهایی می کنیم و اصولا همه کشورها چنین حقوقی دارند.

وی اظهار کرد: ترکیه علاقه مند است که با همه کشورهای همسایه و منطقه ای ارتباط دوستانه داشته باشد و ما همه این کشورها را دوست و برادر خود می دانیم.

وی ادامه داد: اما گاهی در خصوص برخی مسائل نیز اختلاف نظراتی به وجود می آید که در این گونه موارد، هم ما و هم طرف های مقابل نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان می کنیم و این بیان دیدگاه ها به معنای تنش در روابط و بد شدن روابط نیست.

وی اضافه کرد: ایرن و ترکیه دو کشور دوست و برادر با مرزهای مشترک هستند و مسائل جزئی در روابط دو کشور را نباید بزرگنمایی کرد.

در پی اظهارات اخیر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص نقش ایران در منطقه و انتقاد از مواضع اصولی کشورمان در تحولات خاورمیانه، دیروز سفیر ترکیه در تهران به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشاد

      خیلی دوست دارم بدونم به سفیر ترکیه چی گفتن که الان ترکه ادعای دوستی با ایران دارد،ولی خدا وکیلی یه سال عید نوروز این ترکیه از توریستای ایرانی محروم بشه قدر دستش میاد،دوستانی که سفر خارج از کشور برای تعطیلات میرند این همه گزینه دارن تازه ترکیه عید سرد هم هست الانم که داعش خیلی دوست داره از توریستا پذیرایی کنه خوب نرید ترکیه،دبی و تفلیسو این همه جا هست،در هر صورت امیدوارم همیشه هموطنانم سلامت و پیروز و سر بلند باشند

    • بدون نام

      اینها هم شون از عربها پول میگیرن منظورم رشوه است تا حرف بزنن ترکیه ای ها مثل زن فاحشه عمل میکنن و اعتمادی براشوون نیس دست عربها در میانه
      دیدید از پادشاه عربستان چه جوری تحویل گرفته اند ولی روحانی رو نه

    • بدون نام

      سفیر ترکیه بر خلاف آنچه در اینجا نوشته شده به وزارت امور خارجه دعوت نشد، بلکه احضار شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج