اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۵۰۷۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاگان: ترامپ در بروز جنگ جهانی سوم نقش دارد

&#۰۳۹;روبرت کاگان&#۰۳۹; (Robert Kagan) پژوهشگر ارشد موسسه بروکینگز درباره دونالد ترامپ و تاثیر ریاست جمهوری وی بر عرصه داخلی آمریکا و مسایل بین المللی به &#۰۳۹;سی ان ان&#۰۳۹; گفت: تاریخ نشان خواهد داد که نظم جهانی فرو ریخته است و ترامپ در بروز جنگ جهانی سوم نقش دارد.

خبرگزاری ایرنا: 'روبرت کاگان' (Robert Kagan) پژوهشگر ارشد موسسه بروکینگز درباره دونالد ترامپ و تاثیر ریاست جمهوری وی بر عرصه داخلی آمریکا و مسایل بین المللی به 'سی ان ان' گفت: تاریخ نشان خواهد داد که نظم جهانی فرو ریخته است و ترامپ در بروز جنگ جهانی سوم نقش دارد.
کاگان افزود: ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر احزاب پوپولیستی در اروپا تاثیر گذاشته و وی به دنبال کسب اعتبار برای موقعیت خود است.
پژوهشگر موسسه بروکینگر اضافه کرد: ترامپ خواستار تقویت احزاب و گروه های ضد مهاجرتی و ناسیونالیست در اروپا است تا موجب تقویت موقعیت او در آمریکا شود.
کاگان درباره خطر ابراز وجود گروه ها و احزاب پوپولیستی در اروپا گفت: این خطر پیش از ریاست جمهوری دونالد ترامپ وجود داشت اما برگزیت و پیروزی ترامپ موجب تشدید فعالیت این جنبش ها در اروپا شد.
وی درباره تصمیم گیری های سیاسی ترامپ گفت: ترامپ تلاش خواهد کرد موضع محتاطی در همه زمینه ها در پیش گیرد اما اینکه درنهایت به کدام سوخواهد رفت، مشخص نیست.
سخنان و تصمیم گیری های ترامپ حتما بر سیاست خارجی آمریکا و منافع این کشور که در شصت سال گذشته به آن پرداخته شده است، تاثیر خواهد گذاشت.
کاگان در ادامه گفت و گو با این رسانه آمریکایی گفت: ترامپ ممکن است در حرکت به سوی جنگ جهانی تاثیرگذار باشد و یا موجب تسریع این خطر شود.
وی افزود: بحث اساسی در این زمینه این است که دو قدرت 'تجدید نظر طلب' چین و روسیه از وضعیت بین المللی ناراضی هستند. این دو معتقدند که باید از قدرت و موقعیت بیشتر و بالاتری برخوردار باشند و مناطقی که درحیطه آنها قرار دارد را تحت کنترل خود داشته باشند.
پژوهشگر بروکینگز گفت: چین خواهان (تسلط بر) شرق آسیا و روسیه شرق و مرکز اروپا است. آنها آمریکا و غرب را مانع عمده ای در این زمینه می بینند. از سویی دیگر شاهدیم که غرب نیز اعتماد خود را به آمریکا از دست داده و نمی خواهد نقش ( کنونی درعرصه بین الملل) را ایفا کند.
کاگان تاکید کرد: دو مسیر جهت دار در صحنه بین المللی وجود دارد و از لحاظ تاریخی زمانی که این دوخط با یکدیگر تقابل پیدا کنند، آنگاه بحران بوجود خواهد آمد و نظم جهانی از بین خواهد رفت و این چیزی است که من نگران آن هستم. شاید یکسال آینده این اتفاق نیفتد اما معلوم نیست در پنج و یا ۱۰ سال آینده به این سو برویم. بسیار دشوار است که بتوان آن را پیش بینی کرد.

وی در پایان گفت: آمریکایی ها نباید آنچه را که خود ساخته اند، نابود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج