۴۸۵۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازداشت مظنون ارسال نامه‌ سمی به اوباما

فرد مظنون به ارسال نامه‌های حاوی ماده کشنده به رئیس‌جمهور آمریکا و یک سناتور دیگر این کشور دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: فرد مظنون به ارسال نامه‌های حاوی ماده کشنده به رئیس‌جمهور آمریکا و یک سناتور دیگر این کشور دستگیر شد.

پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی»، «پائول کوئین کرتیس»، مظنون ۴۵ ساله و اهل ایالت «میسیسیپی» که نامه‌هایی حاوی ماده سمی و کشنده به نام «رایسین» به «باراک اوباما» و یک سناتور آمریکایی فرستاده بود، دستگیر شد.کاخ سفید روز چهارشنبه از کشف بسته‌ای حاوی «مواد مشکوک» خبر داد. این بسته برای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود.

آژانس اطلاعاتی کاخ سفید اعلام کرده که این بسته دیروز توسط مرکز اسکن نامه‌های کاخ سفید شناسایی شده است. «ادوین دنوان» سخنگوی آژانس اطلاعاتی کاخ سفید می‌گوید این مرکز در محلی دور از کاخ سفید واقع شده و معمولا بسته‌ها یا نامه‌هایی را که نیازمند بررسی مجدد یا تست آزمایشگاهی هستند، شناسایی می‌کند.

آزمایشات اولیه نشان داد که نامه‌ها ماده سمی رایسین بوده اند.نامه دیگری حاوی همین ماده سمی به سناتور «راجر ویکر» فرستاده شده بود که باعث شد بخش‌هایی از دو ساختمان سنای آمریکا مدتی تعطیل شوند.

پلیس فدرال اعلام کرد که هنوز ارتباطی بین این نامه‌ها و انفجارهایی که در مسابقه ماراتن در بوستون رخ داد، پیدا نکرده است. ساعتی پس از اعلام خبر شناسایی بسته مشکوکی که برای رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده بود، منابع خبری از شناسایی بسته‌ای مشکوک در یکی از ساختمان‌های کنگره آمریکا خبر دادند. بر اساس این گزارش، هر دو نامه از آدرسی در شهر «منفیس» ایالت «تنسی» ارسال شده بود و تاریخ روی پاکت نیز هشتم آوریل بوده است.

اف بی آی همچنین اعلام کرد که کرتیس نامه سمی سومی را نیز به یک مقام دادگستری در میسیسیپی ارسال کرده است. اثر سمی رایسین هزار برابر بیشتر از سیانور است که این سم از طریق استشمام، خوردن و یا تزریق عمل می کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نویسنده نامه حروف اول نام و نام خانودگی خود را آورده و نوشته که پیام را تأیید می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج