adexo3
۴۸۶۸۰۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ایراد شورای نگهبان به استفساریه قانون انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایراد سابق شورای نگهبان به طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کماکان به قوت خود باقیست.

خبرگزاری ایسنا: عباسعلی کدخدایی درباره مصوبات بررسی شده توسط شورای نگهبان گفت: روز چهارشنبه چند مصوبه در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت؛ نخست طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات بود که قبلا هم دو نوبت به شورای نگهبان ارسال شده بود و توسط شورا ایراداتی نسبت به آن وارد شد. صرف نظر از عدم تطابق سئوال و پاسخ این استفساریه، ایراد سابق شورای نگهبان کماکان به قوت خود باقیست. این استفساریه مغایر اصل ٩٩ قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان است.

وی در ادامه درباره دو مصوبه دیگر بررسی شده در جلسه شورای نگهبان گفت: عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی طرح اصلاح بند الف ماده ١٠٣ قانون مدیریت خدمات کشوری و لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان (ایتا) به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

کدخدایی در باره لایحه برنامه ششم توسعه کشور نیز گفت: هنوز پاسخ شورای نگهبان را به مجلس شورای اسلامی ارسال نکردیم. اصلاحات مجلس شورای اسلامی بررسی شده و ظرف امروز و فردا پاسخ را به مجلس شورای اسلامی اعلام می کنیم؛ البته این لایحه ایراداتی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج